מי מאיתנו לא חולם להגיע למשרד, להדליק את המחשב ובמקום לצלול לשגרה השוחקת פשוט לשמוע מהבוס את המשפט: "עזבו אתכם עבודה, תעשו מה שאתם רוצים". ובכן, יש כמה ישראלים שזכו ליהנות מהתענוג הזה ממש השבוע.

חברת ההיי טק הישראלית אוטודסק, המפתחת מוצרים לייעול והוזלת תהליכי הבנייה, בישרה השבוע ל-200 עובדיה שהשבוע הם לא עובדים. כלומר הם כן מגיעים לעבודה, אבל במקום לשקוד על הפרויקטים השוטפים שלהם, הם ינצלו את השעות האלו לפתח רעיונות מקוריים שלהם, עם מי שהם רוצים – בלי קשר לצוות הקבוע שלהם.

החברה שהפתיעה את העובדים: השבוע אתם לא עובדים (צילום: אוטודסק תל אביב)
כמובן שהיו גם פינוקים שכללו קייטרינג טעים | צילום: אוטודסק תל אביב

אוטודסק היא חברת ענק אמריקאית שמרבית מעובדיה ולקוחותיה נמצאים בימים אלו בחופשות חג מולד, מה שבכל מקרה מעכב במשך שבוע את העבודה של מרכז הפיתוח בישראל מול חו"ל. לכן הוחלט לתת לעובדים הפסקה מהעבודה הרגילה ולעודד אותם לעסוק בפיתוח משותף של מיזמים שמעניינים אותם – לפי בחירתם.

יש לציין שמדובר במהלך לא טריוויאלי, שכן אובדן שעות העבודה של החברה נאמד בשווי של מאות אלפי שקלים, אם מחשבים את השכר הגבוה בהיי טק ומספר העובדים.

במקום לעבוד: מפתחים אפליקציה לזיהוי גללי כלבים

"המטרה היא לעודד חדשנות ופיתוח אישי של העובדים", מסביר תום וינטר, מנהל מרכז הפיתוח של אוטודסק ישראל, "הרעיונות למיזמים השונים אותם מפתחים העובדים במשך השבוע עלו מצדם, לכן כל עוד יש לעובדים זיקה טכנולוגית לרעיון אפשר לרוץ קדימה, לתת ביטוי לחשק ליצור יש מאין, ובנוסף לציין את סוף השנה האזרחית באווירת הפנינג."

החברה שהפתיעה את העובדים: השבוע אתם לא עובדים (צילום: אוטודסק תל אביב)
על מה אתם שוקדים שם? | צילום: אוטודסק תל אביב

"זה מדהים שאני יכול לגוון ולפעול בעולמות טכנולוגיים שאין לי אפשרות לגשת אליהם ביומיום", אומר ניב סער, אחד מעובדי החברה, "במהלך האירוע אני עובד בצוות יחד עם חברים טובים מהעבודה, שבימי השגרה אין לנו ממש אינטראקציה מקצועית בין התפקידים אותם אנו ממלאים. התשוקה הטכנולוגית שמשותפת לכולנו מאפשרת לנו לצאת מפעילות היום-יום וליהנות מחשיבה מחוץ לקופסא על פרויקטים שכיף לנו לעסוק בהם, עוד מרמת בחירת הרעיון".

בין הפיתוחים בהם בחרו העובדים לעסוק השבוע, תמצאו מצלמת וידאו המזהה בזמן אמת בעלי כלבים שלא אספו אחריהם את הגללים והשאירו מרחב ציבורי מלוכלך, אפליקציה לתרגילי כושר שמעדכנת בזמן אמת אם אתם מתעמלים נכון, אפליקציה המדווחת לכם האם הרכיבים התזונתיים של האוכל שלכם בריאים לכם, אפליקציית "שידוכים" שמחברת בין נגנים כדי לנגן יחד ועוד.