הצצה לתלוש המשכורת של מאבטחים: זה מקצוע שמצריך עירנות, אחריות ואף סיכון חיים - ושתנאי ההעסקה בו נחשבים ללא הולמים ולא טובים, מה שגרר לא אחת מאבקים שונים והשבתות. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 13: מאבטחים

כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?
כמה מרוויחים גרפיקאים?

מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-270 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) למאבטחים הוא 7,080 שקלים. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים: מאבטח ירוויח 7,175 שקלים בממוצע בחודש, זאת לעומת מאבטחת שתשתכר 6,352 שקלים בלבד בחודש.

גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר, אלא שבמקרה זה הפערים בין האזורים אינם גבוהים: בירושלים ירוויח מאבטח בממוצע 7,500 שקלים בממוצע, במרכז - 7,060 שקלים, בשרון - 7,020 שקלים, בצפון - 6,980 שקלים, בדרום 6,900 ובשפלה 6,880 שקלים בחודש.

עלייה משמעותית במספר משרות האבטחה המוצעות

נתון עגום שקשור למקצוע הזה הוא שהוותק אינו משפיע כמעט כלל על השכר: בשנה הראשונה הוא יעמוד בממוצע על 7,010 שקלים, בין שנתיים ל-4 שנות ניסיון יניבו 7,060 שקלים, בין 5 ל-8 שנות ותק תרוויחו סכום זהה ועם ניסיון של 9 שנים ויותר תשתכרו כ-7,540 שקלים בממוצע בחודש.

אילוסטרציה (צילום: חדשות 12)
הביקוש למשרות עולה, השכר לא | צילום: חדשות 12

בשנים האחרונות ישנה עלייה מתמדת ודרמטית במספר המשרות המבוקשות בתחום: מ-5,696 משרות מוצעות לפני 4 שנים, ל-10,441 משרות בשנת 2017. על כל משרה מתמודדים 12 איש.

"קהל היעד העיקרי הוא חיילים משוחררים, מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs.  "חברות אבטחה מגייסות מאבטחים בדרגות שונות הנמדדות בעיקר עפ"י רקע צבאי, כשלוחמים מגויסים לתפקידי אבטחה 'נחשבים' יותר. היות ובישראל זהו תפקיד נדרש, ישנן חברות המעניקות הכשרה על חשבון החברה ולעתים גם בונוסים גבוהים על התמדה או על הכשרה קודמת".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו