משבר וירוס הקורונה, שתפס את העולם כולו עם המכנסיים למטה, גם הזכיר לנו עד כמה הגלובוס עשוי להיות שטוח. אנחנו חיים בכפר גלובלי אחד קטן, מה שמבהיר את החשיבות של שיתוף פעולה חוצה גבולות. הגלובליות הזאת, היא ב-DNA של חברת אינוביד (Innovid), המפעילה משרדים ב-15 מדינות בעולם, החל מארה״ב, דרך ארגנטינה, יפן ואוסטרליה ועד ישראל כמובן, כך שהגלובליות היא חלק מאיתנו - לא רק בתחומי השיווק והמכירות, אלא ממש בכל חלק בחברה.

אינוביד הוקמה על ידי צביקה נטר המנכ״ל, טל חלוזין סמנכ״ל הטכנולוגיות ועל ידי, מנהל פעילות לקוחות גלובליים, רגע לפני פרוץ המשבר הכלכלי הגדול ב-2008. זיהינו את הפוטנציאל בשוק הפרסום הדיגיטלי ובעולם הטלוויזיות החכמות מוקדם מאוד, ומפה לשם היום אנחנו חברה של כ-300 עובדים. חברות גלובליות ענקיות כמו מיקרוסופט, מקדונלדס ו-GSK משתמשות בטכנולוגיה שלנו בעשרות מדינות בעולם. ורק כדי להמחיש את מידת הגלובליות, באחת משיחות הקיק-אוף עם אחד הלקוחות שלנו, ניהלנו שיחת זום עם נציגים מ-50 מדינות שונות בעולם: גרמניה, אנגליה, צרפת, דובאי, מצרים ועוד רבות. לא שהמשבר הזה הוא קל עבורנו, אבל אנחנו מורגלים במידה מסוימת בניהול עבודה מרחוק, שיחות דרך הזום ופעילות מול המון גופים במקביל, כך שהניסיון בהחלט מסייע.

בתור מנהל פעילות לקוחות גלובליים של החברה, אני מבלה רבות בחו״ל. בשבועות שאני בארץ, יום שגרתי אצלי נראה ככה: פותח את הבוקר בשיחה עם אוסטרליה בדרך לעבודה (אצלם זה כבר סוף היום), שיחות עם יפן וסינגפור מהמשרד, לונדון לפני ארוחת הצהריים, ניו-יורק לקראת סוף היום במשרד ולוס אנג׳לס כבר שוב מהבית.
כעת, בעידן הקורונה, זה דומה אבל גם מאוד שונה. ניהול השיחות מהבית, בזמן שכל עובדי החברה בכל רחבי הגלובוס כמו גם הלקוחות נמצאים בבתים שלהם, זה משונה. משיחת ווידאו אחת לבאה, מקיף את העולם עם כיוון השעון ממקום מושבי בבית.

אחד האתגרים הגדולים ביותר במשבר הנוכחי, שגם אנחנו פוגשים אותו כחברה גדולה, הוא שאלת חוסר הוודאות. סימני השאלה לגבי העתיד לא מופיעים רק אצל האנשים, אלא גם בארגונים, בגופים ממשלתיים ועוד. כחברה שמשרתת יותר מ-400 לקוחות ענק מכל התעשיות בעולם, אנחנו יכולים לשמש כברומטר בתוך כל הערפל הזה, עד כמה שאפשר לנסות בכלל להבין מול מה אנחנו עומדים. מה שכן, אנחנו יכולים להרגיש כיצד הלקוחות שלנו הושפעו דרך מידת ההשקעה שלהם בפרסום. תעשיות כמו תיירות ובידור ספגו מכה קשה כמובן, ואילו תעשיות כמו הפארמה והטכנולוגיה, מהן יש לנו לקוחות רבים, דווקא נפגעו הרבה פחות ואפילו מגבירות פעילות.

ואיך בכל זאת שומרים על דופק תקין בחברה? קפה וירטואלי כל בוקר ב-09:30, happy hour בווידאו בחמישי בערב, sharing is caring - הרצאות עובדים משתפים מניסיונם תחום עניין או עבודה. הקשר החזק בין כל חלקי החברה ברגיל, במשרד או דרך הזום, כשמדובר בעובדים שלנו שפזורים במשרדים השונים בעולם, נשמר גם היום ומספק את ה״דלק״ הנדרש להמשיך בעשייה ממוקדת.