68% מהפניות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה ב-2018 היו של נשים. סיבת הפנייה הבולטת ביותר של נשים היתה אפליה על רקע הריון - 31% מהפניות. 10% היו בגין אפליה על רקע מגדר ו-8% היו בגין אפליה על רקע הורות. נושא הפנייה השכיח בקרב גברים היה אפליה על רקע גיל - 18% מבין הפונים, לאום - 11% מהפונים ושירות מילואים - 7.2%.

הנציבות, שפירסמה היום את הדו"ח השנתי ל-2018 ומציינת עשור מאז הקמתה בפברואר 2008, מציינים כי בעשור האחרון הסתמנה מגמת עלייה במספר הפניות בגין אפליה על רקע לאום, ובחלקן מכלל הפניות שהתקבלו בנציבות.

ב-2018 נושאי הפנייה הבולטים של ערבים היו אפליה על רקע לאום (23%) והריון (23%). בנציבות שוויון ההזדמנויות מציינים כי מאז 2016 חלה עלייה בחלקן של פניות בגין אפליה על רקע מוצא מכלל הפניות שהתקבלו בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. החוק העיקרי שמכוחו פועלת הנציבות הוא חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. החוק מתייחס לכמה קבוצות החשופות באופן תדיר לאפליה ואוסר על אפלייתן.

מנתוני הנציבות עולה כי בעשור האחרון כ-30% מהפניות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה היו בגין אפליה על רקע הריון. עם זאת מ-2014 הסתמנה מגמת ירידה בחלקן של פניות אלה מכלל הפניות לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה. מ-2016 הסתמנה מגמת עלייה במספר הפניות בגין אפליה על רקע הורות. ב-2018 גדל מספרן של הפניות בגין אפליה על רקע גיל וחלקן בכלל הפניות לנציבות. מ-2009 ועד 2017 הסתמנה מגמת עלייה בחלקן של הפניות בגין אפליה על רקע הטרדה מינית מכלל הפניות שהתקבלו בנציבות. ב-2018 חלה ירידה במספר הפניות ובחלקן מכלל הפניות בהשוואה ל-2017.

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

"רוב הישראלים לא מרוצים מהאיזון בין עבודה לחיים האישיים"

ישראל זוחלת: ייקח לנו 100 שנה כדי להגיע לשוויון בין נשים לגברים

לדברי עו"ד מרים כבהא, הנציבה הארצית לשוויון הזדמנויות בעבודה במשרד העבודה והרווחה: "נתוני הדו"ח מצביעים על כך שהפעילות הענפה של הנציבות בעשור האחרון, הן בתחום המשפטי והן בתחום ההסברתי, נותנת את אותותיה ותורמת להעלאת המודעות בקרב קבוצות האוכלוסיות המופלות בשוק העבודה".

כתבה זו פורסמה במקור ב-TheMarker