התכנית 'אח לעסק' שמה לה למטרה להפוך עסקים קטנים למשגשגים. איך עושים זאת? בכל פרק מתלווה לבעלי העסק מומחה מהסוכנות לעסקים קטנים של משרד הכלכלה - שיתלווה אליהם לאורך כל השנה, ובמהלך הדרך הם מציבים יעדים, מגשימים את חזונם ונפגשים עם מנטור שהצליח בתחומם.

חנות החיות של דודו ואריאלה

הצילומים בחנות החיות של דודו ואריאלה התקיימה לפני כמה חודשים, אז לא היה ברור אם העסק שלהם הוא חנות חיות או מקלט לבעלי חיים נטושים. צילה העידה על עצמה שהיא לא יכולה להישאר אדישה לכל אותם בעלי החיים ששמים לה בפתח החנות, דבר שהוביל למעט מאוד שעות שינה ולהוצאות כספיות גדולות מאוד. יועץ המעוף איתו נפגשו במהלך התכנית ייעץ להם בראש ובראשונה לפתוח עמותה נפרדת, שהיא זו שתטפל בבעלי החיים העזובים ותגייס תרומות ומתנדבים שתפקידם יהיה לטפל בבעלי החיים, כך שלא הכל ייפול על כתפיהם של דודו ואריאלה. השבוע חזרנו אליהם כדי לנסות לראות מה השתנה מאז.

מה נשמע דודו? יש התקדמות עם העסק?

"בוודאי, העמותה אוטוטו נפתחת וקוראים לה "משפחה על ארבע". בכלל, המון אנשים התגייסו מאז התכנית, תרמו כספים ביקשו לעזור ויש הרגשה שנכנסנו למסלול נכון של עבודה".

אתה מתכוון גם לכך שאתם קצת יותר רגועים, ולא הכל נופל עליכם?

"בדיוק. עשינו חלוקת תפקידים ולכל אחד יש תפקיד מוגדר והוא זה שמתעסק רק בו".

והמכירות בחנות?

"המכירות עלו מאוד. נחשפנו ללא מעט אנשים. חוץ מזה שהיועצים של "מעוף" המשיכו ללוות אותנו ועזרו לנו לא רק להרוויח, אלא גם להבין איך לחסוך בהוצאות".

ואיך היו הביקורות ברחוב?

"הביקורות היו נחמדות והייתה הרגשה שאנחנו סלב. זה היה לנו קצת מוזר כי אנחנו אנשים די ביישנים, אבל אם זה מה שהיה צריך כדי להגיע לאיפה שאנחנו, אז זה שווה את זה. אנחנו מזמינים את מי שרוצה לבוא לבקר, הדלת תמיד פתוחה".

 

בוטיק האופנה של צילה

צילה חלמה שחנות הבוטיק שלה למידות גדולות תצא מהבית, והיא שאפה לפתוח חנות משלה בתל אביב. היועץ איתו ניפגשה הציע לה לשנות את המיתוג של החנות, כיוון ששיווק העסק הוא כלי מאוד מרכזי. חוץ מזה צילה יצאה לבדוק בחנויות בוטיק אחרות בתל אביב מה פתיחת חנות משלה דורשת והאם היא בכלל יכולה לעמוד בכך כלכלית. מפגש מרגש עם פנינה טורנה גרם לצילה להאמין שהחלום שלה יכול לקרום עור וגידים.

מה שלומך צילה?

"אצלי מצוין. אני בדיוק בהפסקה בין לקוחות".

אז מה השתנה אצלך מאז הצילומים?

"האמת שכרגע החלטתי להישאר בדירה באשדוד. על אף שהיועצים היו מאוד נחמדים, החלטתי שאני צריכה עדיין לעבור תהליך עם עצמי ועם החנות לפני שאני מתחילה לגדול. העסק קיים בסך הכל שנה וחצי".

ואיך זה הולך?

"אני אכן עוברת תהליך. אני לומדת, מתבגרת ומבינה את העסק יותר מיום ליום".

ואיך בכל זאת התכנית עזרה לך?

"עזרה מאוד. אני נפגשת עם היועצים של "מעוף" והם מלמדים אותי איך לנהל עסק ומקנים לי פרספקטיבה אחרת. אני לומדת מכך המון וזה מאוד מעניין".

איך היו התגובות ברחוב?

"כל הזמן אמרו לי 'היי הנה זאת מהטלוויזיה'. בסך הכל אני בחורה גדולה אז קשה לפספס. זה נחמד אבל זה לא מרגש אותי".

מוצרי הקוסמטיקה 'בשמים' של מיה רזיאלי

לפני כ-9 שנים מיה רזיאלי הקימה את "בשמים" - עסק למוצרי טיפוח מהטבע - מיה רוקחת את כל המוצרים בעצמה ומוכרת אותם באתר האינטרנט ובדוכנים. מיה הרגישה שהעסק בתהליך גדילה אך היא רצתה לצמוח עוד ולפרוץ את גבולות הדוכנים בהם היא מוכרת. במהלך התכנית מיה פגשה כימאית ורוקחת וביחד הן ניסחו פורמולה למוצריה, בעזרתה היא עתידה לייצר ולשווק את המוצרים באופן מסחרי. שוחחנו עם מיה רגע לפני שידור הפרק בו היא משתתפת, ונראה שאפילו לפני החשיפה השינוי כבר מורגש.

מה השתנה בעסק מאז הצילומים?

"למעשה מה שזז בעסק זה העניין של הייעוץ עסקי, נפגשנו כבר כמה פעמים מאז. אני עושה הרבה עבודה מקדימה להגדלת המכירות, בעיקר עושה סדר בעסק, דואגת לתזרים מזומנים מסודר".

איפה את עומדת היום עם העצות שקיבלת במהלך התכנית?

"הבנתי בעיקר שכדי להביא למימון וכדי להגדיל את היצור צריך להתחיל מבראשית".

מה התחושות רגע לפני שידור הפרק?

"אני מאוד שמחה שעשיתי את זה, אני בטוחה שהחשיפה תעשה את העבודה. זאת הזדמנות להיחשף לעוד קהלים"

כל הפרקים של התכנית אח לעסק מחכים לכם ב-makoTV>>