התכנית איך להצליח בשישה שיעורים עוסקת בסיפורי הצלחה לא שגרתיים, ומנסה לספק כללים בסיסיים שבעזרתם כל אחד יכול להצליח, אבל מה זאת בכלל הצלחה?  סקר שערך מכון שילוב Millward Brown בחן את עמדות הציבור הישראלי בנושא, וחושף תוצאות מעניינות:

אנחנו משפחה מצליחה

עבור יותר ממחצית האוכלוסייה בישראל (53%), הקמת המשפחה נמצאת בראש סולם העדיפויות להגדרת הצלחה. הסקר שאל מהי הצלחה: האם זו עבודה עם משכורת גבוהה, הקמת משפחה או מומחיות בתחום עיסוקך? רק 10% חושבים שהצלחה היא פונקציה של שכר גבוה בעבודה. בפילוח הסטאטוס המשפחתי – הסקר מעלה כי לרווקים חשוב יותר להיות מומחים בתחום עיסוקם מאשר לנשואים (ב-61% יותר).

מה למדנו בתכנית?
שמשפחה לא חייבת לבוא על חשבון העבודה. אמנם רובנו חושבים שמשפחה היא ההצלחה האמיתי ולא התקדמות מקצועית, אבל בשיעור איך לחיות כדי להצליח  יעל קרוב, סטארטאפיסטית מצליחה, לימדה אותנו שאפשר לשמור על המשפחה במקום הראשון בלי לקפח את העבודה, וכל זה על ידי תכנון נכון וקפדני של הזמן.

>>לכל הטיפים מהתכנית

הרבה מקל, מעט גזר

הישראלים מאמינים בחינוך  תוך כדי פיקוח צמוד על הילד: רוב האוכלוסייה בישראל (62%) חושבת שעל מנת לגדל ילד מצליח צריך לדחוף אותו לפעילויות, להיות במעקב מתמיד אחר פועלו בבית הספר ומחוצה לו. רק 20% מהאוכלוסייה חושבים שצריך לסמוך על הילד ועל האחריות האישית שלו. עוד מעלה הסקר כי בעלי הכנסה גבוהה חושבים שצריך לשחרר ולסמוך על רצונו של הילד  ב-  44% יותר מאשר בעלי הכנסה נמוכה.   

מה למדנו בתכנית?
שכדי לגדל ילדים מצליחים,צריך לשמור על מספר כללי מפתח פשוטים:

1. צריך להאמין. כל ילד צריך מישהו שיחלום אותו יאמין שהוא יחיד ומיוחד.
2. העניקו לילד תנאים יוצאי דופן, המתאימים לצרכיו: חוג מיוחד, תנאי לימודים ספציפיים.
3. חנכו את הילדים לעצמאות ולאחריות מגיל קטן.
4. הקנו להם משמעת עצמית. היא חשובה יותר מאייקיו
5. המוח הוא גמיש, בעיקר בגיל צעיר. עודדו את ילדיכם לחזק ולאמן אותו.

גנים עם חינוך טוב

חינוך או גנטיקה? 54% מהישראלים חושבים כי חינוך משפיע על הצלחת ילד בחיים יותר מגנטיקה, מה שמוביל את הרוב המכריע לדחוף את הילד לחוגים ולפקח עליו באופן מתמיד. רק 6% חושבים כי לגנטיקה חשיבות גבוהה יותר מחינוך ו 36% חושבים שלגנטיקה ולחינוך יש השפעה דומה. יותר צעירים ממבוגרים מאמינים כי לחינוך השפעה גבוהה יותר מגנטיקה, בעוד גילאי 40+ חושבים יותר מגילאי 18-39 כי לחינוך וגנטיקה השפעה דומה.

מה למדנו בתכנית?
שאפשר להפוך ילדים לגאונים. בשיעור איך לגדל ילד מצליח פגשנו משפחה עם שלוש אחיות, כולן אלופות בשחמט. גנטיקה? אבא שלהן טוען שלא, ומדגים איך שיטת חינוך קפדנית וממוקדת מטרה יכולה להפוך כל ילד לגאון בתחומו.

>>לכל הטיפים מהתכנית

סיפוק יותר חשוב מכסף

מצליחן מול הים (צילום: danabeth555, Istock)
עזבו אותנו מכסף, אנחנו בקטע של סיפוק | צילום: danabeth555, Istock

הישראלים מעדיפים לצאת לעבודה עם סיפוק, יותר מאשר עם משכורת גבוהה:  73% מהאוכלוסייה מעדיפים עבודה שלצידה שכר נמוך בתנאי שתעניק את תחושת הסיפוק. רק 21% מעדיפים עבודה עם משכורת גבוהה וללא סיפוק אישי. רוב זה ניכר בכל הגילאים, בכל השכלה ומעמד כלכלי. נתון מעניין שמעלה הסקר הוא לגבי נטייתם החזקה יותר של בעלי הכנסה נמוכה מגבוהה לעבודה עם סיפוק אישי על פני כסף.

מה למדנו בתכנית?
בשיעור הבא נלמד איך לבחור את העבודה שנולדנו בשבילה, מדוע סיפוק חשוב לרובנו יותר מכסף, ואיך אפשר לדאוג לכך שאחד לא יבוא על חשבון השני.

איך להצליח בשישה שיעורים? חמישי ב-22:00