אתם עובדים כבר הרבה זמן בחברה, עושים עבודה טובה ומתקשרים לא רע עם ההנהלה. עכשיו, אתם אומרים לעצמכם, הזמן הטוב ביותר לבקש העלאה בשכר.
ראשית, חשוב שתבינו שהעלאת שכר היא לא משהו שמבקשים אלא החלטה שעליכם לקבל ביניכם לבין עצמכם. ומה זה אומר בפועל? שהמטרה שלכם היא לייצר סיטואציה שבה העלאה בשכרכם תהיה דבר מובן מאליו.
כי זה לא מספיק שתהיו עובדים מצטיינים שבאמת ראויים לתוספת משכורת. גם במצב אידיאלי שכזה הבוס לא ימהר לשלוף פנקס צ'קים ולרשום לכם המחאה שמנה. זה לא אומר שלא מעריכים אתכם או שיש לכם עסק עם בוס קמצן, אלא בסך הכל משקף היגיון פשוט: אף אחד לא ישלם לכם יותר כל עוד אתם מציעים בתמורה בדיוק את מה שנתתם בשכר הנוכחי.

אז איך יוצרים סיטואציה שבה החברה מוכנה להגדיל למענכם את הוצאותיה? מגדילים עבור החברה את הערך שלכם. לצורך ההדגמה, חשבו על עצמכם כעל יחידת ייצור. כעת נסו להבין, כיצד תוכלו להגדיל את התפוקה שאתם מספקים לחברה באופן שתשתלם לה. 

כדי לעשות זאת, בחנו את עצמכם בקטגוריות הבאות:

1. בתחום המקצועי - האם רכשתם ידע חדש, תואר נוסף, התמחות חדשה וכדומה, או לחילופין, צברתם ניסיון משמעותי ומוכח בתחום שבו אתם עוסקים?
2. יחסי אנוש - האם שיפרתם את היחסים ואת תהליכי העבודה עם הבוסים, הקולגות, הכפופים לכם וכו'?
3. מוניטין - האם הגדלתם באופן משמעותי את כמות האנשים שמכירים ומעריכים אתכם? האם קיבלתם הצעות עבודה אטרקטיביות ממקומות אחרים?
4. הגדלת ראש - האם הגדלתם ראש באופן משמעותי ועקבי ופעלתם מעבר לתפקיד הספציפי שאתם אמונים עליו?
5. יעדים - האם עמדתם בכל היעדים שהוצבו לכם בשנה החולפת.

שימו לב - אין צורך שתשתפרו בכל התחומים, אבל חשוב שתשימו לב שאתם מפוקסים על אותם תחומים וערכים שחשובים לארגון שבו אתם עובדים ולא פחות חשוב - שחשובים לבוס שלכם.

עצבים על המחשב (צילום: jupiter images)
לחץ אטומי? לילות לבנים? לא יעזור | צילום: jupiter images

בנוסף, בדקו שאתם לא נופלים למלכודות המכשילות עובדים רבים:
א'. וורקוהוליזם - גם אם תעבדו לילות לבנים ובסופי שבוע ותגיעו חולים לעבודה, לא זה מה שיזכה אתכם בהעלאת שכר. בסך הכל תרגישו יותר מסכנים, אבל זו לא אינדיקציה לקבלת יותר כסף.
ב'. סטרס - הערך שלכם לא נמדד ברמת הלחץ שלכם בעבודה ובכמות הפעילות שאתם מייצרים, אלא בתוצרים שאתם מנפיקים ובתוצאות שאתם מציגים.
ג'. אני ואני ואני - אל תחשבו לרגע שאתם עובדים בואקום. הערך שלכם נמדד ביחס לעובדים האחרים בארגון וביחס למה שאתם חושבים על עצמכם. כלומר, אם אתם מעריכים את עצמכם נמוך, אל תצפו לקבל משכורת גבוהה יותר. לכן, הסתכלו סביבכם ובדקו: 1. האם אתם מרגישים שמתייחסים אליכם כפחות משמעותיים ביחס לאחרים? 2. האם אתם מקטרים יותר מהממוצע? אם לפחות אחת מהתשובות היא "כן", אתם יכולים להפסיק לחפש את הסיבות לעובדה שאתם מרוויחים פחות ממה שאתם רוצים, ולהתחיל לעבוד על הדימוי העצמי שלכם. וכן, אנחנו בהחלט ננסה לסייע גם בתחום הזה בהמשך הסדנה.
בסופו של דבר, חשוב לזכור ששיווק היא מילת המפתח כאן: צריך לדעת איך למכור את עצמך כדי שיקנו אותך ביותר כסף.

>> לכל השיעורים של המאמן