פרשת לך לך נפתחת באחד הפסוקים שעיצבו את התודעה של העם היהודי - לך לך מארצך ומולדתך ומבית אביך. ובאמת, עשרות אלפי ישראלים בהודו יכולים להעיד על המסע הפנימי המתרחש בשעת מסע חיצוני. ההליכה של אברם היא ההתפשטות מכל מה שהיה מוכר לו - המולדת, הארץ, בית ההורים. לא סתם דבק בנו היהודים המיתוס של היהודי הנודד, שהתחיל כקללה בימי הביניים, אך הפך למציאות כשגלי הגירה ועליה מחליפים זה את זה. תהליכים אלו הופכים אותנו למי שאנחנו.

אברם הופך מאדם פרטי לאיש ציבורי. בתחילת המסע דרכו אינו ברורה, אך לאט לאט המסע ומטרתו מתבררים, והניסיונות בהם הוא מתנסה הופכים אותו למי שהוא – אברהם, אבי המונותיאיזם, הנלחם בעבודת אלילים אך זה שתמיד אינו שייך.

ח"כ ד"ר עינת וילף ממפלגת העבודה, ושלומית נאור, ראש רשת בתי המדרש בישראל וסמנכ"לית מליץ

>> ללימוד נוסף בפרשה
לפרשה הקודמת, פרשת נח: מגדל בבל שלנו
לכל פרשות השבוע