יומני היקר (צילום: jupiter images)
לאותיות יש כח (אילוסטרציה) | צילום: jupiter images
אחד התחומים המרתקים והמסעירים ביותר בחכמת הקבלה עוסק רובו ככולו בסוד אותיות השפה העברית. אך לא פעם עולה התמיהה האם נכון לייחס כוחות רוחניים לצורות גרפיות אשר בסך הכל משמשות כלים לתקשורת מילולית וכתובה? הייתכן כי הן אוצרות בתוכן שפע מטפיסי ואנרגיות שונות ומהו כוחן? בטורים הקודמים עסקנו באותיות א'-ד', והפעם נדבר על האותיות ה'-ז'.

לעמוד הפייסבוק mako רוח עשיתם לייק?

אקדים ואומר שכל הנאמר להלן הוא קצה הקרחון בהבנת סוד האותיות על כל המשתמע .כל אות נחקרת ונלמדת באופן פרטני ועמוק ואוצרת בתוכה כמויות אדירות של ידע. בספר יצירה במשנה א' כתוב: "בשלושים ושתיים נתיבות פליאות חכמה (22 אותיות השפה העברית ועשר הספירות) חקק את עולמו בשלושה ספירים (ספיר לעניין זה הינו אור רוחני) בספר, וספר וסיפור". קרי, כל אחת מאותיות לשון הקודש נמדדת ונשקלת בשלושה רבדים. "בספר" - צורה גרפית, "ספר" - בערך המספרי , "סיפור" - אופן ההגייה. לפיכך, נוכחנו לדעת כי כל אות יונקת את אורה משלושה מוקדי כוח שונים היוצקים לתוכה אנרגיה רוחנית עצומה מחד ועצורה מאידך, כל זאת על מנת לייחד אותה משאר האותיות.

עוד כתבות בערוץ הרוח:

האות ה'

האות העדינה ביותר בלשון הקודש. צורתה הגראפית: בנויה מהאותיות ד' ובתוכה האות י'. היא מייצגת שפע, פריון, הצלחה ונועם ההליכות. חכמת הקבלה מלמדת כי זוהי האות בה נברא העולם הגשמי. ערכה המספרי הוא 5 ומכאן הרמז לאמונה העממית שמספר זה מבטא - סגולה לשפע ולשמירה מעין הרע. בכוחה להבדיל בין זכר לנקבה (איש-אשה, מלך-מלכה) ולכן מורה על הפן הנקבי בבריאה. אות גרונית קלה להגייה המסמלת את ההצלחה בלא טורח. מחד גיסא אות תקשורתית ויצירתית, ומאידך רוחנית מאוד הנקשרת עם עולם המיסטיקה והדת. באם האות ה' פותחת את שם האדם, יורה הדבר על חיים מלאי עניין וגיוון לרבות תהפוכות. במקרים בהם האות ה' מופיעה בשם האדם יותר מפעם אחת ייתכנו כעסים, מזג חם, אימפולסיביות וחוסר יציבות בכוח המזל.

האות ו'

אות גשמית מובהקת המייצגת את החיבור והאיחוד, בעיקר מן הפן החומרי. ערכה המספרי הוא 6 ולפיכך מייצגת את מושג הפיסיות הבנוי משישה צדדים: מעלה, מטה, צפון, דרום, מזרח ומערב. בצורתה נראית זקופת קומה וצרת מימדים, לפיכך אינה חוצצת בין הדברים ואף להיפך, היא מהווה גורם מחבר המסוגל לגשר בין הפכים. היא מציינת את היושרה, הצדק והשלמות ולכן נתפסת כעמוד מרכזי סביבו מתקיימת הבריאה כולה. ניצבת בספירת התפארת (חיבור שבין גבורה וחסד) ומקשרת בין הספירות העליונות לתחתונות. הנושא אות ו' בתחילת השם יהיה אדם מן הפן החיובי, טיפוס נעים הרואה את התמונה השלמה מכל צידיה השונים ואף ידע להתייחס נכונה ולפשר בין הצדדים. אם יחולו עיכובים בכוח מזלו עלול להיות מודאג וחרדתי עד כדי הטרדת הקרובים לו.

האות ז'

אות עוצמתית מאוד המייצגת את התנועתיות וההתקדמות. עניינה מהצד החיובי הוא פרנסה, מזון וחיים ומהצד השלילי מלחמה, הישרדות ויצרים. צורתה הגרפית מורה על פנימיותה: נראית כמו חרב - סמל למלחמה ונצחון. ערכה המספרי הוא 7 וחכמי הקבלה מסבירים כי המספר 7 מייצג את ממד הרוחניות בבריאה ואת נפש האדם  שהרי נאמר "כל השביעין חביבין". מבין כל המספרים, למספר 7 מקום מרכזי ביהדות והדוגמאות לכך רבות: שבת (היום השביעי), שבעה רקיעים, שבעת קני המנורה, שבע יבשות, שבעה תווים במוזיקה, שבעה פתחים בראש האדם, השנה השביעת-שנת שמיטה, ספירת העומר - שבעה שבועות, פסח - שבעה ימים, סוכות - שבעה ימים, אבלות - שבעה ימים, את חומות יריחו הקיפו שבעה ימים שבעה כוהנים עם שבעה שופרות, שבעת ימי טהרה, שבע מחלפות ראשו של שמשון ועוד. הנושא אות ז' בשמו יהיה מהצד החיובי בעל יכולת להתפרנס בכבוד וברווח. מהצד השלילי עלול להיות מהורהר, מנותק מסביבתו, עצבני ובמקרים קיצוניים עד כדי הרס עצמי.

יצחק אהרון הוא מייעץ, חוקר ומרצה של תורת הקבלה במרכז "חכמה"