האסוציאציה הראשונה שכנראה עולה בראשכם בנוגע לקוסמטיקה טבעית היא היפיות, טבעוניות ואקטיביסטיות שמורחות על עצמן אלוורה, אבל בשנים האחרונות חל מפנה בתחום, שצבר תאוצה והפך מטרנד מצליח לנחלת הכלל. "פעם חשבו שקוסמטיקה טבעית שייכת להיפסטריות אבל היום כל מי שאכפת לה מעצמה ויש לה מודעות מבינה ומשתמשת בזה גם. מצעירות עד מבוגרות בכל רחבי העולם - זה מדבר לכולן", מספר עידו מגל, המייסד והבעלים של חברת LAVIDO ומוסיף, "גם לקוחות קפדניות שיכולות לשלם אלפי שקלים על מוצרים יוקרתיים התנסו במוצרים שלנו וסיפרו שהם עושים עבודה טובה יותר".

LAVIDO (צילום: יח"צ)
צילום: יח"צ

לבידו מביאה את בשורת ה-clean beauty לישראל

המוצרים מורכבים מרכיבים נקיים. "רכיב נקי הוא רכיב שלא מזיק לאדם ולסביבה אשר נחקר ואושר ע"י ארגון מסחרי או וולנטרי", מסביר מגל. לדבריו, רשימת הרכיבים מתעדכנת ונבדקת על ידם באופן קבוע, "אנחנו מבצעים מחקרים ואם יש צורך מוציאים רכיבים מהרשימה. היה לנו משמר שלאורך השנים גילינו שגורם לרגישות והוצאנו אותו מהמוצרים. לעומת זאת, בקוסמטיקה הקונבנציונלית הוא עדיין בשימוש. רכיבים נקיים יותר בריאים לנו ולסביבה שלנו, והמחקרים מוכיחים שהם אפקטיביים באותה המידה. אנחנו נושאים את הבשורה של רכיבים נקיים וזה חלק מהאג'נדה שלנו".

לאחר שלאורך זמן רב שוק הקוסמטיקה התבסס על טיפולים קונבנציונליים, בשנים האחרונות גברה המודעות להשפעות הסביבתיות והבריאותיות שלהם והמגמה משתנה. "ברמת הפורמולה, בקוסמטיקה הטבעית ההרכב עשוי ברובו ממקור צמחי, לעומת הקוסמטיקה הקונבנציונלית שמשתמשת לרוב במקור סינתטי או ממינרליים המופקים מתעשיית הנפט" מסביר מגל ומדגיש, "הנפט הוא משאב שעומד להיגמר, לעומת חקלאות אורגנית ומודרנית שלא רק מטיבה עם האדם והסביבה אלא גם מפרנסת משפחות וחוזרת אל הטבע".

"קוסמטיקה טבעית היא אג'נדה ודרך חיים"

לביטוי המוכר "אל תסתכל על הקנקן אלא על מה שיש  בתוכו", יש משמעות רבה בתחום. "בקוסמטיקה קונבנציונלית רואים לרוב אריזות מרובעות, זהובות וגדולות. המשמעות היא שימוש ביותר פלסטיק, נייר ודלק כדי לשנע את החומרים בין מדינות, ויש לכך השלכות מרחיקות לכת. לעומת זאת, בקוסמטיקה טבעית רואים יותר מותגים מקומיים, יצרנים קטנים, אריזות פשוטות, נאיביות ולא מצועצעות", מסביר מגל ומחדד, "קוסמטיקה טבעית היא אג'נדה ודרך חיים. לקנות מקומי, ולא לקנות מוצרים מחוץ לארץ עם הבטחה ופרסומת שזרקו עליה מיליוני שקלים כדי לשכנע אותך שזה טוב. קוסמטיקה טבעית מהווה פתרון, משתמשים בתמציות ואנזימים צמחיים שמוציאים מפקעות של צמחים כדי לחדש את התאים בעור שלנו. העבודה שלנו נתמכת גם במחקרים קליניים". 

עידו מגל, בעלים של חברת ״לבידו״ (צילום: סתיו שניידר אשוח)
עידו מגל, בעלים של חברת ״לבידו״ | צילום: סתיו שניידר אשוח

"אנשים עברו שטיפת מוח שקוסמטיקה קונבנציונלית עובדת יותר טוב"

לתפיסתו, הקוסמטיקה הטבעית עדיפה. "אני לא יוצא נגד הקונבנציונלי אבל הטבעי יותר נכון. הרבה אנשים עברו שטיפת מוח שקוסמטיקה קונבנציונלית עובדת יותר טוב אבל זה קרה בגלל שיווק שנעשה במשך כל כך הרבה שנים. השתמשו בפרסומות כדי לשכנע שהיא יותר טובה", מתאר מגל. לדבריו, בגלל שהקוסמטיקה הקונבנציונלית נחקרה יותר היא יותר מפותחת אבל המגמה משתנה, "לאור הדרישה הגוברת של הצרכנים מתרחשת עתה התפתחות של הקוסמטיקה הטבעית - תעשיינים פונים יותר לחומרים טבעיים, נעשים יותר מחקרים על בריאות ויש יותר חקלאות".

וישנם גם סיפורי הצלחה גדולים. לאחר שבנה של אחת מלקוחותיהם החולה בסוכרת מסוג 2 סבל מגירוי בעור ממכשיר האינסולין, הוא מצא את הפתרון במוצרים של LAVIDO. "הרופאים נתנו לו סטרואידים אבל כלום לא עזר. אמא שלו מצאה את המשחה הטיפולית של לבידו לאחר שניסתה הכול ולאחר השימוש בה היא סיפרה שזה היה הדבר היחיד שעזר לילד", מספר מגל וממליץ, "יש אנשים שהפתרון הקונבנציונלי יעשה להם טוב, אבל אם אפשר לקבל את אותו מענה ממוצר טבעי שהגוף שלנו מכיר השמיים הם הגבול".