תהליך המעבר מכלי רכב עם מנועי בערה פנימית (דיזל או בנזין) לרכבים חשמליים נמצא במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות ברחבי העולם. מדי שנה אפשר לראות הכפלה של מספר הרכבים החשמליים המופיעים בכבישים במדינות מפותחות, וגם ישראל, בתור מעצמה טכנולוגית המקדמת חדשנות, לוקחת חלק בתופעה הגלובלית שצפויה להגיע לשיאה במהלך העשור הקרוב. כבישי ישראל מתמלאים מדי חודש ביותר ויותר רכבים חשמליים, כאשר הרכב הנמכר והפופולרי ביותר הוא MG ZS EV.

MG ZS EV – הרכב החשמלי הנמכר בישראל

MG ZS EV הוא רכב פנאי חשמלי בעל עיצוב מודרני שמציע חוויית נסיעה מפנקת עם תכונות כמו תא נוסעים מרווח במיוחד, רמת אבזור בטיחותי גבוהה, נפח תא מטען גדול ונוחות מקסימלית בנהיגה, לצד היתרונות הברורים של רכב חשמלי: מנוע חשמלי שקט מאוד, 0 אחוז זיהום אוויר, עלות נסיעה ממוצעת של 9.5 אגורות לק"מ ועלות תחזוקה נמוכה, לצד עלות רישוי נמוכה בהשוואה לרכבי בנזין ודיזל.

נוסף על היותו חסכוני ומפנק, הרכב נחשב לבטיחותי מאוד שזכה לציון המירבי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP, זאת לצד רמת אבזור בטיחותי גבוהה ומערכות בטיחות מובנות כמו בקרת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית לזחילה בפקקים, בלימה אוטומטית בעת חירום, זיהוי תמרורי תנועה, שליטה באורות גבוהים ועוד. 

חשמלי, אבל עוצמתי

הרכב מתפאר במנוע חשמלי עוצמתי בהספק של 143 כ"ס ומומנט של 36.4 קג"מ, כך שהנהג יכול ליהנות מביצועים פנטסטיים עם האצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.2 שניות בלבד. ברצפת הרכב נמצאת סוללת ליתיון-יון בנפח של 45.6 קוט"ש עם מערכת קירור אקטיבית, אותה ניתן להטעין במלואה בתוך שבע שעות בתחנת הטענה ביתית, או להגיע לטעינה של 80 אחוז בתוך חצי שעה בלבד, בתחנות הטענה מהירות. הסוללה מגיעה עם 8 שנות אחריות עד 150,000 ק"מ. 

MG ZS EV (צילום: רונן טופלברג)
האצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.2 שניות בלבד | צילום: רונן טופלברג

למרות שמדובר ברכב דמוי קרוסאובר גדול ומרווח, הוא קומפקטי ושוקל 1,534 ק"ג בלבד. השילוב בין משקלו הנמוך של הרכב למנוע החשמלי החזק, מאפשר ביצועים נהדרים, חיסכון מקסימלי עם עלות נסיעה ממוצעת של 9.5 אג' לקילומטר בלבד, ולא פחות חשוב - טווח נסיעה מירבי של 263 קילומטרים.

הנהג הישראלי נוהג בממוצע כ-50-60 ק"מ ביום, כך שמדובר בבשורה נהדרת לנהגים ברכב שיכולים ליהנות מנסיעות מרובות בראש שקט. לצורך העניין, ניתן לנסוע מת"א לחיפה או לירושלים וחזרה בטעינה אחת. גם בנסיעות ארוכות יותר אין חשש, שכן ניתן להטעין את הרכב באחד ממאות תחנות הטעינה הציבוריות הפרוסות מקריית שמונה ועד אילת. 

ניקו שגולה, שכבר גמע קרוב ל-60,000 ק"מ עם MG ZS EV, נוסע מדי יום במסלול רחובות-ת"א-חדרה, כ-200 ק"מ הלוך-חזור: "ב-95 אחוז מהזמן אני מטעין בלילה בבית וזה מספיק לנסיעה. אם יש לי סידורים נוספים, אני מטעין בתחנת הטעינה המהירה ב- M הדרך. 10 דקות טעינה מהירה וממשיך לבית".

החיסכון החודשי של ניקו נאמד במאות שקלים ואף יותר: ברכב רגיל הייתי משלם כ-1,200-1,500 שקל בחודש, פלוס כרטיס חודשי לרכבת בעלות של 430 שקל. היום אני נוסע רק ברכב ומשלם בסביבות 400 שקל בחודש. החיסכון אפילו גדול יותר אם לוקחים בחשבון טיפולים, אגרות רישוי, תחזוקה ועוד".

גם המחיר משתלם

MG ZS EV מיוצר על ידי תאגיד הרכב הסיני SAIC, חברה הרשומה על שורה של פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך. הרכב מגיע בשתי רמות אבזור וגימור שונות: הראשון הוא דגם NET S הבסיסי שכולל ג'אנטים "16, מערכת מולטימדיה מתקדמת ומערכות בטיחות מובנות דוגמת בלימה אוטומטית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור מרחק מלפנים ועוד.

הדגם השני והמפואר יותר הוא NET UP S, שנוסף על המערכות והאבזור של NET S, כולל גם חבילת אבזור נדיבה ויוקרתית עם מושבים חשמליים מתחממים וריפוד דמוי עור, גג שמש פנורמי ומערכות בטיחותיות נוספות כמו מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור וזיהוי רכבים שנמצאים בשטחים מתים שאינם נראים במראות הצד. כל רכב מגיע עם כבל טעינה לשקע ביתי (שמותקן בחניית הלקוח) וכבל טעינה נוסף לשקע ציבורי. הרכב מגיע עם 5 שנות אחריות ו-8 שנות אחריות או עד 150,000 ק''מ בשני המקרים.

NET S ZS EV עולה 128,888 שקל.
NET UP S ZS EV עולה 144,444 שקל.

ניתן לרכוש אונליין בלחיצת כפתור, או להזמין נסיעת מבחן להתרשמות.

*יכול להשתנות בהתאם לעלויות החשמל ומיקום טעינת הרכב.