תוחלת החיים בישראל ממשיכה לעלות משנה לשנה והאוכלוסייה המבוגרת התבססה כנתח משמעותי וחשוב בליבה של החברה הישראלית. כידוע, התקופה הנוכחית מהווה אתגר עצום עבור אוכלוסייה זו, ואין ספק שתפקיד הרשתות החברתיות והשירותים הדיגיטליים הופך לקריטי. אלא שהקצב המסחרר של ההתפתחות הטכנולוגית היא הזדמנות ואתגר כאחד. הזדמנות להקל, לעזור ולחבר, וזאת לצד האתגר האישי של כל אחד ואחת להדביק את הקצב, שקשה לעיתים לכולנו – במיוחד לסבא וסבתא. 

עוד הרבה לפני שמישהו דמיין את משבר הקורונה, לאומי הוביל מספר מהלכים כדי שהאוכלוסייה הבוגרת לא תישאר מאחור. המהלכים כללו תיעדוף בשיחות למוקד השירות הטלפוני, סניפי בנק ניידים שמבקרים בבתי אבות ודיור מוגן בכל רחבי הארץ, סדנאות על שימוש בכלים דיגיטליים והדרכות אישיות על צריכת שירותי בנקאות דיגיטליים.

תקופת הקורונה חידדה והעצימה אתגרים רבים בפני אוכלוסיית זו והוסיפה אתגרים חדשים שלא הכרנו קודם: ריחוק המשפחתי, בדידות, חרדה בריאותית, אבטלה ועוד. משבר הקורונה למעשה חייב את לאומי להרחיב את הפעילות לטובת אוכלוסייה זו, לבצע התאמות ולתת פתרונות ייחודיות לתקופה זו, בה חשוב לכולנו לשמור על סבא וסבתא.

הנגשת העולם הדיגיטלי בלי לצאת מהבית (לכלל האוכלוסייה)

בשיאו של הגל הראשון של התפרצות הנגיף, כשהאוכלוסייה המבוגרת הוגדרה כאוכלוסייה בסיכון ונדרשה להישאר בבית, בלאומי חברו לעמותת "מחשבה טובה" לטובת בניית מערכי שיעור בזום המותאמים לאוכלוסייה המבוגרת בנושא כלים וערוצי התקשרות דיגיטליים, שהפכו עם השנים לערוצים המשמעותיים ביותר בשמירת הקשר עם המשפחה והחברים. בתוך כך, הם קיימו מספר מפגשים מקוונים בנושאים שונים אודות השימוש במכשיר הנייד, לרבות צילום בסמארטפון, טיפים לשימוש יעיל בוואטסאפ, בטיחות ברשת ומבוא לרשתות חברתיות. ההיענות הייתה מאוד מרשימה והפידבקים היו מצוינים ולאור זאת הם החליטו לקיים מספר מחזורים, כאלה שמתקיימים גם בימים אלה.

בנוסף, שיתוף הפעולה שיש ללאומי עם קהילת "סבא סבתא - הסיפור האמיתי" בפייסבוק, המונה למעלה מ- 40,000 חברים מהאוכלוסייה הבוגרת, אפשר להם  לסייע להם בתקופה מאתגרת זו, להכניס יותר עניין בימי הסגר, להפיג במעט את הבדידות ואף להנגיש שירותים דיגיטלים בכדי שיוכלו להיות בקשר עם הבנק מבלי לצאת מהבית.

הנגשת שירותים דיגיטליים ופיננסים

ללאומי מספר סניפי בנק ניידים המסיירים בבתי אבות ודיור מוגן בכל רחבי הארץ, במטרה להנגיש לדיירים את מגוון השירותים הבנקאיים. ברכבים של הסניף הנייד קיימים שירותי כספומט הנגישים ללקוחות כל הבנקים, והם מעניקים שירות מידי חודש לעשרות בתי דיור מוגן ברחבי הארץ. הסניף הנייד מונגש גם לאוכלוסייה בעלת מוגבלויות.

מתן שירות ייחודי בערוצי הבנק

בכדי לשמור על הבריאות של כולנו ולצמצם התקהלויות בתקופה זו, יש לתאם פגישה מראש בכל סניפי לאומי באמצעות האתר או האפליקציה. יחד עם זאת, לקוחות לאומי מעל גיל 70 מקבלים מענה פרונטלי בסניפים ללא צורך בתיאום פגישה מראש, כך שהם לא יצטרכו להמתין בתור. בנוסף, ללקוחות המבוגרים קדימות בתור בהתקשרות למוקד השירות הטלפוני.

בנוסף, לאור המשבר, בלאומי ניטרו את הפעולות הבנקאיות הנפוצות בקרב האוכלוסייה המבוגרת ואת הסיבות להגעה שלה לסניפים. על מנת להקל על הלקוחות, הם אפשרו בתקופה האחרונה לבצע חלק מהפעולות באמצעות שיחת סקייפ עם הבנקאי שלהם - מבלי הצורך להגיע פיסית לסניף הבנק.

"כגוף מוביל במשק הישראלי, עלינו לגלות אחריות חברתית כלפי האוכלוסייה המבוגרת, גם בימי שגרה וביתר שאת בתקופה זו, אשר שיבשה לחלוטין את אורחות חיינו. אנו בלאומי מתחייבים להמשיך ולפתח רעיונות וכלים על מנת להקל, ככל שניתן, על אוכלוסייה זו", הם מסכמים.