לפני הבישול- נקיון משטח עבודה ויצירת אווירה

יש שני דברים שאני עושה לפני שאני מתחילה לבשל: אני חייבת לבשל עם מוזיקה, ועדיף שתהיה מוזיקה מזרחית, ובקולי קולות. רק ככה אני מקבלת את האנרגיות המתאימות ומצליחה לבשל כמו שאני רוצה. בלי מוזיקה ברקע זה פשוט לא שווה.
בנוסף, אני דואגת להכנת משטח עבודה נקי, לכיור ריק מכלים מלוכלכים ומוודאת שיש לי את כל המרכיבים הדרושים להכנת המנה.

חיתוך בצל1 (וידאו WMV: עדי רם)
לא בוכים על בצל שנחתך | וידאו WMV: עדי רם

 הקץ לדמעות- כל השיטות לטפל בבצל מבלי לבכות
אצלי במטבח תמיד שמח ואין שום סיבה לדמעות, לכן אני ממליצה לא לבכות על בצל שנחתך. אפשרות אחת היא להכניס את הבצלים לפריזר 5-10 דקות לפני החיתוך ולתת למיץ שיוצר את הדמעות, לקפוא. אפשר גם לחצות את הבצל לשניים ולהשרות בקערה עם מים קרים למשך 10 דקות.
יש המקלפים את הבצל תחת זרם המים של הברז, אבל אנחנו כאן כדי לחסוך במים. שמעתי גם על אנשים אשר חותכים את הבצל מול מאוורר, מתוך מחשבה שהמאוורר מעיף את האדים החריפים מהעיניים והלאה. וכמובן שתמיד אפשר לנסות לעצור את הנשימה בזמן החיתוך, כך ספיגת האדים החריפים תהיה קטנה יותר.

הגלישה אסורה
יש תבשילים שאוהבים לגלוש מחוץ לסיר בו הם מתבשלים, בעיקר בזמן רתיחה ובעיקר כל המאכלים שמעלים קצף קל על פני המים כמו אורז, פסטה, קטניות יבשות וכו'. לא נעים לנקות את נהרות המים והקצף מהגז, מה גם שלפעמים הגלישה גורמת לכיבוי הגז. הפטנט שלי - פשוט מאד: לוקחים חתיכת מרגרינה, ומורחים שכבה דקה על שולי הסיר, בצד הפנימי שלו, קרוב לשפה. המים שיטפסו עד לשם, יתקלו בחומת ההגנה השומנית ולא יוכלו לגלוש מעליה.

לא יגור בצל עם תפוד
גם אתם מאחסנים תפוחי אדמה ובצלים באותה סלסלה? כדאי שתפסיקו. הגזים שמפרישים הבצלים מקצרים את אורך החיים של תפוחי האדמה ורצוי לשמור מרחק ביניהם. 

מלח- מלך המטבח
אצלי במטבח המלח הוא אחד האביזרים החשובים ביותר. אין כמעט תבשיל שאני מכינה שאין בו מלח, ולמי שרוצה לטפל בכתמים, במטבח ובבית מלוכלך, רצוי שיהיה תמיד מלח בהישג יד. מתי להשתמש- על בגד עליו נשפך יין או אפילו לניקוי לכלוך שנוצר מביצים- פשוט לשפוך מלח על הביצה והניקוי קל יותר.
 

תמיד יש מה לעשות עם שום
אם במקרה קלפתם שיני שום בכמות גדולה משאתם זקוקים לה, או שאולי במקרה והחלטתם לקלוף כמות שתספיק לכם לכמה וכמה ימים, שימו את שיני השום הקלופות במיכל זכוכית וכסו בשמן זית. את המיכל שימו במקרר. שיני השום ישמרו על טריות וטעם טוב לפחות במשך שבוע.
בשמן הזית המתובל בשום אפשר להשתמש לתיבול סלטים, זה ישדרג לכם לגמרי את הסלט.

תמיד יש מה לעשות עם שום
אם במקרה קלפתם שיני שום בכמות גדולה משאתם זקוקים לה, או שאולי במקרה והחלטתם לקלוף כמות שתספיק לכם לכמה וכמה ימים, שימו את שיני השום הקלופות בצנצנת זכוכית וכסו אותו בשמן זית. את המיכל שימרו במקרר. שיני השום ישמרו על טריות וטעם טוב לפחות במשך שבוע. בשמן הזית המתובל בשום אפשר להשתמש לתיבול סלטים, זה ישדרג לכם לגמרי את הסלט.

צרור שום נגד עין הרע (צילום: istockphoto)
לא על השום לבדו | צילום: istockphoto

ידיים מסריחות

אחרי טיפול בשום, בצל, דגים, פלפל חריף או בהתעסקות עם לישה של תערובות ותבלינים - הידיים מקבלות ריח לא נעים. כדי להפיג את הריח הלא נעים מהידיים, לא מספיק סבון ריחני. מומלץ לפני כן לקחת כפית מלח, ולשפשף בה את הידיים ורק אחר כך לשטוף עם סבון – המלח ינטרל את הריחות הרעים ויחזק את אחיזתו של ניחוח הסבון. יש כאלה שעושים זאת עם כף חומץ במקום מלח.

הסוף לעבדות הכלים

כל הכלים נכנסים למדיח! מדיחי הכלים של היום מסוגלים להתמודד עם כל אתגר שתציבו בפניהם. קופסאות הפלסטיק יוצאות הכי נקיות מהמדיח, בלי השכבה השומנית עליהם. בשילוב עם סדרת המוצרים שמציעה פיניש, תמצאו פתרון לכל צרכי הדחת הכלים: החל משטיפה בסיסית של צלחת וכלה בהסרת שומנים והברקה של סירי בישול. הדחת הכלים במדיח חוסכת במים ובזמן.

רוצים לדעת עוד על חיסכון במים