לפעמים אפשר לחשוב שמי שעומדים מאחורי התעמולה האנטי-ישראלית יכולים להחליף קריירה ולכתוב את התסריטים של העונה השמינית של משחקי הכס. כרישים, טיהור אתני, תיאוריות קונספירציה וקצירת איברים, הם רק חלק מההמצאות ההזויות שאומרים עלינו אלה המנסים לפגוע בנו, ומעל הכל לבטל את זכותה של מדינת ישראל להתקיים.

כמובן שהזכות לא באמת ניתנת לערעור, אך פעילי הדה-לגיטימציה לא שותקים וממשיכים לפעול ברשתות החברתיות ובשטח נגד מדינתנו. ריכזנו עבורכם את ההמצאות והשקרים הכי מופרכים והזויים ששמענו בשנים האחרונות, אלה שתשמעו בהפגנות נגד ישראל כאילו הם אמת לאמיתה.

אחד השקרים שנראים לנו פשוטים להתמודדות כיוון שברור לנו שישראל לא הרגה ילדים במתכוון, אבל בפועל מדובר באחת האמירות הנפוצות והעיקריות בתעמולה האנטי ישראלית. ההאשמה הזו מתייחסת למבצע צוק איתן, בו נהרגו בין 795 ל-1,135 אזרחים עזתיים, נתון שאינו מדויק בשל הקושי להבחין בין מי שמוגדרים כפעילי טרור ומי שסייעו להם שיכולים להיחשב כפעילים בעצמם. בפועל, ארגון החמאס לא אפשר לנשים וילדים לצאת מאזורי ההפצצות והשתמש בהם כמגנים אנושיים כשדאג שיהיו בסביבת המשגרים כך שהפצצות צה"ל יפגעו גם באזרחים חפים מפשע.

מה אתם יכולים לענות? טוהר הנשק הוא אחד הערכים המובילים את פעילות צה"ל וצה"ל אינו פוגע בחפים מפשע, ואינו הורג ילדים. ארגון הטרור חמאס ריכז בכוונה ילדים, נשים וחפים מפשע באזורי השיגורים – כדי שייפגעו ושיאשימו את ישראל בהאשמה הזו בדיוק.

לקרוא למפלה של מדינת ישראל - שהצמיחה מתוכה תוך פחות משבעים שנה אלפי המצאות מהפכניות, פטנטים בינלאומיים, טכנולוגיות מצילות חיים, חברות סטארטאפ שנמצאות בפסגה העולמית, פיתוחים רפואיים מדהימים, יכולות צבאיות שלומדים ברחבי העולם, זוכי פרס נובל, עושר תרבותי וספרותי ועוד הישגים רבים שקצרה היריעה מלהכיל – זו בורות הגובלת בחוסר אחריות. ועוד לא דיברנו על היותה של ישראל הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. אם לא הייתה קיימת מדינת ישראל, אין ספק שהחיים של מיליונים ברחבי העולם היו נראים אחרת.

מה אתם יכולים לענות? בישראל פותחו תרופות לטיפול בטרשת נפוצה, אלצהיימר ופרקינסון, המעבד הראשון למחשבים אישיים של חברת IBM הומצא בחיפה, מערכות התפלת מים מישראל נפוצות ברחבי העולם ופותחה טכנולוגיה המאפשרת לקיים גידולים חקלאיים במדבר, ובמדינה הקטנטנה שלנו יש 12 זוכי וזוכת פרסי נובל. אם זה מה שהספקנו ב-70 שנה, יש למה לצפות.

הציונות היא תנועה לאומית יהודית ששמה לה למטרה להקים בית לעם ישראל במולדתו המקראית – ארץ ישראל. מטרות הציונות כוללות שיבה לציון, קיבוץ גלויות, החייאת התרבות והשפה העברית וביסוס ריבונות יהודית ועצמאית. זה לא אנחנו המצאנו – הכל כתוב בוויקיפדיה, אך יש מי שבוחרים להפוך את הרצון בעצמאות של עם אחד – לכך שהוא יפגע באחרים בהכרח. אם היינו אנשים פרטיים היינו תובעים את פיאז על הוצאת דיבה, אבל כנראה שבתעשיית השקרים נגד ישראל, מדינת ישראל צריכה להוכיח יותר מידי פעמים שאין לה אחות.

מה אתם יכולים לענות? אפליה? תנו לי הוכחה לחוק אחד מפלה. טיהור אתני? נו באמת. במדינת ישראל חיים אנשים מכל הדתות זה לצד זה, מעולם לא נחקק בה חוק אחד מפלה וכמובן שלא בוצע טיהור אתני. בכנסת ישראל יושבים חברות וחברי כנסת מכל החברות והמגזרים, ואם כבר עם שעבר טיהור אתני - זה העם היהודי בזמן מלחמת העולם השנייה.

אנחנו יודעים ששכתוב ההיסטוריה הוא כלי מרכזי בפני מי שמנסים לפגוע בנו ושההמצאות שאנחנו מציגים בפניכם מעוררות תמיהה או גיחוך, אבל אם נתייחס ברצינות לטענה שהציונים האם אלה שהפעילו את מחנות הריכוז, מלבד הבקשה לקבל הוכחות לאמירה המקוממת הזו, אז אנחנו פשוט נזכיר שמי שניהל את מחנות הריכוז היו הנאצים, היהודים שנאלצו לקחת חלק בהשמדת היהודים בזמן מלחמת העולם השנייה עשו זאת בלית ברירה וכדי להישאר בחיים.

מה אתם יכולים לענות? להזכיר שבישראל, צרפת, גרמניה, אוסטריה, ספרד ובלגיה הכחשת שואה נחשבת לעבירה פלילית שהעונש עליה יכול להיות קנס ומאסר.

בשנת 2010, כמו בשנים לפני ואחרי, יצאה משלחת סיוע הומניטרי ישראלית לסייע לנפגעים באסון הטבע התורני, כשהפעם היה מדובר ברעידת האדמה בהאיטי. מעל 230 אלף אזרחים נהרגו ברעש האדמה העצום, ומדינות רבות כמו גם ארגונים פרטיים נרתמו לסייע בעת האסון הגדול. ישראל שלחה צוות חירום, חילוץ וסיוע אשר מנה 220 מתנדבות ומתנדבים, אשר הקימו בין השאר בית חולים שדה. יותר מ-1,200 נפגעים טופלו על-ידי הצוותים הישראלים, והטענה שמאשימה את ישראל בקצירת איברים, פשוט מאפשרת לנו להזכיר כמה טוב ישראל עושה לעולם וכמה המצאות כלפינו יכולות להיות יצירתיות.

מה אתם יכולים לענות? רק בשנה החולפת יותר מ-2,000 ישראלים התנדבו ברחבי העולם בסיוע מסוגים שונים – החל מרופאים, מורים, סטודנטים ומדריכים, שסייעו לאוכלוסיות במצוקה. בישראל קיימים עשרות ארגונים שפועלים למען אנשים ברחבי העולם, כולל במדינות אויב כמו סוריה. בהאיטי אחד הארגונים הבולטים שפעלו היו "איזראל פליינג אייד", ואילו בסוריה "הסורים על הגדרות" - שאסף כמעט שני מיליון שקלים בזמן קצר, לטובת הנפגעים הסורים.

אחד השקרים האהובים על מי שמבקשים לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל, אבל עד היום לא קיבלנו הוכחה לקיום השוקולד הזה. ניסינו לחשוב מתי מחלקים אותו, ואם הוא מזכיר את הסוכריות שמחלקים בעזה כשיש פיגוע בישראל ואת החגיגות על מותם של אנשים שמתרחשות ממש בתוך המדינה, אבל לא הצלחנו לחזור עם תשובה. ההמצאה של השוקולד המורעל אמנם מעלה גיחוך, אבל אם נהיה רציניים לרגע, מדובר באמונה אמיתית של שונאינו המפיצים אותה לכל עבר. אז התשובה היא לא – צה"ל לא מחלק שוקולד מורעל, לא לילדים בעזה ולא לאף אחד.

מה אתם יכולים לענות? אם כבר חלוקות - תוכלו למצוא ברשת עדויות לכך שחיילי צה"ל מסייעים לילדים עזתיים במזון או מים – כאשר אלה באים אליהם בחוסר ישע בשל משטר הטרור האלים של ארגון החמאס השולט ברצועה כמו גם ילדים מהגדה המערבית. הצבא המוסרי בעולם כבר אמרנו? זו לא סתם סיסמה. מי שבאמת מרעילים את הילדים הם ארגוני הטרור שמחנכים לשנאת יהודים, ואפשר למצוא את ההסתה הזו בספרי הלימוד, בקייטנות ובמערכת החינוך.

בחרנו לסיים באווירה ציורית. למרות הסכם השלום עם מצרים, יחסינו עם חצי האי הדרומי מורכבים. מאוד. סמים, נשים וסחורות בלתי חוקיות מוברחות לישראל דרך הגבול עם סיני, אך למושל דרום סיני יש טענות דווקא לישראל – בטענה ששחררה כרישים בחופים. נתעלם מהמבצע הלוגיסטי המורכב שנדרש מישראל כדי להעביר את הכרישים (מעניין אם הוא ציין מאיזה סוג), אבל כשיש כל כך הרבה ישראלים שהולכים לנפוש שם, באמת נראה למושל שישראל תעשה כזה דבר? משרד החוץ אולי מפרסם הזהרות מפני נסיעה לשם, אבל לא נשקיע עד כדי כך במניעת נופש בסיני.

מה אתם יכולים לענות? תהיו כרישים ותמצאו תשובה יצירתית בעצמכם. אבל אם בכל זאת מדגדג לכם, יש לישראל סדר עדיפויות בטחוני די ברור, ולכידת כרישים ושחרורם לא ממש נמצא שם.

ולסיכום, כמה דברים שכדאי לזכור בבואכם להתמודד עם שקרים וטענות מופרכות. ראשית, לבקש עובדות לטענות, כי הרי מי שטוען צריך להוכיח; שנית, לא להתעצבן, למרות שאם תקלעו לוויכוח עם פעילים אנטי-ישראלים סיכוי גדול שהם ינסו להוציא אתכם מהכלים בכוונה; ושלישית, להיות מוכנים לספר על כל הדברים היפים שיש במדינת ישראל - מה שלא דורש הכנה מיוחדת, אלא פשוט להיזכר במה שטוב פה, ואנחנו יודעים שמעבר לביקורת (החשובה) על המדינה - יש כאן גם הרבה מאוד דברים מדהימים ונפלאים.

ומעל הכל, אנחנו ממליצים שתכנסו לאתר 4IL - אתר שהוקם במיוחד על ידי המשרד לנושאים אסטרטגיים אשר מרכז עבורכם תשובות, כתבות, קרירטורות וסרטונים מעולים - כדי להילחם בתעשיית השקרים והדה-לגיטימציה שעושים לישראל. לחצו כאן והצטרפו אלינו.