החודשיים האחרונים היו די מטורפים עבור גיא פירר. הנער הצעיר שמתגורר בישוב צורן שבשרון התברג במהירות שיא להיות אחד מגולשי סקי המים המבטיחים בעולם. הוא זכה השנה באליפות אירופה לנוער בפעם השנייה ברציפות, באליפות אירופה לבוגרים, באליפות העולם לנוער וביום שבת האחרון, עמד במקום שכל ספורטאי בתחומו חולם עליו: הפודיום באליפות העולם בוויקבורד לבוגרים, שם קטף את מדליית הארד במקום השלישי.


הוא בסך הכול בן 19, אבל מאחוריו עומדת, כאמור, שורה ארוכה של זכיות מרשימות. פירר גבר על מאות מתחרים מעשרות מדינות והצלחתו הייתה מטאורית. ההישג החשוב משבוע שעבר הושג באליפות העולם שהתקיימה בשבוע שעבר במקסיקו. פירר, שעדיין משתייך מבחינת גילו לקטגוריית הנערים, השתתף בנוסף גם בקטגוריית הבוגרים. על הפודיום הוא עמד לצד מבוגרים ממנו, גולשים בני 26 ו-31.

"הכל התחיל בשנת 2006 בזמן מלחמת לבנון השנייה, כשגיא היה בן 9", מספרת אימו ורד. "קנינו סירה בכנרת לכל המשפחה אבל במקום זה, אביו ג'פרי ואני החלטנו לקחת את גיא ואחותו טל להתנסות בסקי מים בכבלים שנמצא בפארק "מנחם בגין" בתל-אביב. כבר ביום הראשון שהוא גלש גילו את כשרונו וגיא התאהב בספורט הזה".

אין תמונה
הכישרון יוצא הדופן של פירר הביא את משפחתו להירתם למשימה לטפחו. ורד הייתה מסיעה את גיא מידי יום במשך שנים, מצורן לתל-אביב, על-מנת שיוכל להתאמן. "הייתי מחכה שעות עד שיסיים את האימון, ומחזירה אותו הביתה. האם זה היה קשה? ממש לא. ההפך. זה היה תענוג לראות את הבן שלי מפגין יכולות נפלאות ונהנה מכל רגע".

פירר התקדם מעלה מעלה בקצב מהיר. הוא השתתף בתחרויות בארץ, זכה בלא מעט פרסים ובאופן טבעי החל להתחרות מסביב לעולם, כאשר הוא מלווה על-ידי משפחתו. "ההשקעה הייתה גדולה מאוד מצד כל המשפחה, שכוללת את אבא ג'פרי, שהיה מי שלמעשה חשף את גיא לספורט הנפלא הזה, את אחיותיו לירון וטל, ואותי. אני חייבת לציין שהן תומכות מאוד ואוהבות מאוד וזה מורגש ומחזק. בכל מקום בעולם שבו גיא נמצא, הקשר שלנו הוא יום יומי תוך כדי תמיכה, אהבה הדדית ממנו אלינו ומאיתנו אליו. ללא תמיכה משפחתית הדבר לא אפשרי", מספרת ורד.

גיא פירר (צילום: באדיבות משפחת פירר)
כמה אנחנו אוהבים לראות את דגל ישראל במקום הראשון | צילום: באדיבות משפחת פירר
תמיכה נוספת ולא פחות חשובה פירר מקבל מ"התאחדות אילת – התאחדות לספורט תחרותי לא אולימפי" וכן ממאמנו עומרי בן-נתן שהשתתף ב"אח הגדול", ומי שתומך, אוהב, מחבק, עוזר ומייעץ ללא לאות.

"כהורים, זו תחושה עילאית. אנחנו בעננים. זו פעם ראשונה שנער בן 19 זוכה בכל כך הרבה אליפויות, ועוד בזמן קצר כל כך. באליפות העולם הוא היה מאושר מאוד. אמנם הוא רצה לזכות במקום הראשון כי כזה הוא, תמיד שואף לטוב ביותר, אבל הוא מאושר".

גיא פירר (צילום: באדיבות משפחת פירר)
האם נראה אותך באוליפיאדה הבאה? | צילום: באדיבות משפחת פירר
אולי תופתעו לגלות, אבל מדינת ישראל נחשבת לסוג של מעצמה בענף סקי המים, ובין אלופי העולם ואלופי אירופה תוכלו למצוא לא מעט ישראלים. בכל זאת, גם כאן פירר בולט במיוחד בנוף. "מדובר בניצחון ישראלי שלא נראה כמוהו בהיסטוריה של הענף", אמר מנכ"ל עמותת סקי המים בישראל, מעוז טל, לאחר הזכייה. "אנחנו מקווים לשחזר את ההישגים גם במשחקי העולם ב-2017 בפולין". בקצב הזה, אנחנו בטוחים שזה יקרה. גאווה ישראלית אמיתית. בהצלחה!