זה קורה שוב, וזה מדהים: משלחת של צעירות וצעירים ישראלים המשתייכים לארגון "לוחמים ללא גבולות", יצאה לאתיופיה ועשתה הרבה טוב לתושבות ולתושבים המקומיים.

תפסתי את גילי כהן, מנכ"ל "לוחמים ללא גבולות" לשיחה קצרה לשמוע על המשלחת החדשה, והוא סיפר לי בהתרגשות על המסע הנוכחי של הארגון שהקים לפני שלוש שנים בלבד, ואשר הפך במהירות הבזק לאחד המשמעותיים בזירת הסיוע ההומניטרי הישראלי. "בימים אלה מתנדבים 25 חברות וחברי משלחת של "לוחמים ללא גבולות" באזורי העוני בגונדר שבצפון אתיופיה. המתנדבים אשר יצאו ל"טיול הגדול" של אחרי צבא, בחרו לשלב במסגרתו גם התנדבות הומניטארית באתיופיה".

לוחמים ללא גבולות באתיופיה (צילום: ליאור ספרנדאו)
שיעור על היגיינת הפה, שמעביר מתנדב ישראלי שהוא במקרה גם רופא | צילום: ליאור ספרנדאו

מה החבר'ה הישראלים עושים שם בעצם?

"הם מתנדבים בהוראת שיעורי אנגלית בסיסית, חשבון, שיעורי היגיינה אישית ועוד. בנוסף יש לנו מתנדבים שדוברים את השפה האמהרית כדי ליצור קשר משמעותי עם הילדים להם אנחנו מסייעים".

עמותת "לוחמים ללא גבולות" מקיימת את מסע ההתנדבות באתיופיה זו השנה השנייה ברציפות. את הימים העמוסים והמשמעותיים תיעד הצלם ליאור ספרנדאו, שכבר תיעד את הקהילה היהודית באתיופיה בעבר בגלריית תמונות מרהיבות.

כהן מוסיך ומספר כי מקימי "לוחמים ללא גבולות", בוגרי יחידת העילית "דובדבן" ביקשו למנף את התשתית העצומה של עשרות אלפי תרמילאים ישראלים המטיילים מדי שנה במדינות העולם השלישי - לטובת התנדבות הומניטארית במדינות אלו כחלק מהטיול הגדול. "רצינו לעשות טוב", הוא אומר, "ובנוסף להציג את פניהם היפות של ישראל בכלל ובוגרי צה"ל בפרט ברחבי העולם".

לוחמים ללא גבולות באתיופיה (צילום: ליאור ספרנדאו)
שיעור שמעבירה מתנדבת ישראלית שאך השתחררת מצה"ל | צילום: ליאור ספרנדאו

כיום העמותה מפעילה משלחות הומניטאריות באזורי עוני בארבע יבשות שונות. בנוסף למשלחת לאתיופיה, צפויות לצאת השנה משלחות להודו, נפאל, ארגנטינה ומקסיקו ויש צפי להרחבת הפעילות גם לברזיל, תאילנד ומדינות נוספות. כהן מספר כי כל משלחת מחויבת לבצע התנדבות מקדימה בישראל כתנאי להתנדבות בחו"ל, בפרויקט שנקרא "קודם בארץ", במהלכו מתנדבים התרמילאים לעתיד בכפר הנוער "כפר סילבר" במשך כשלושה ימים.

אילו תגובות אתם מקבלים? מה אנשים חושבים על ישראל?

"רבים מכירים את ישראל כמעצמת הייטק ואקזיטים, אך לדעתי יותר מהכל ישראל הופכת אט אט למעצמת התנדבות עולמית - בדיוק כפי שהיא צריכה להיות. התנדבות במסגרת ה"טיול הגדול" למען העולם, זה המעשה הכי יהודי וישראלי שיש. אני גאה לראות את מאות הצעירים שמגישים מועמדות לכל המשלחות ההומניטריות שלנו ברחבי עולם המתפתח, ואנו שואפים להפוך לארגון השני בגודלו בעולם בתחום הסיוע ההומניטארי. הכל - החל מהצוות ועד אחרון המתנדבים - צבוע בכחול ולבן".

העמותה זוכה לרוח גבית משמעותית מאוד, כאשר מי שמכהן כנשיאה הוא האלוף (במיל') אליעזר שקדי, שמסר כי "כיף גדול לראות את התנופה העצומה של לוחמים ללא גבולות בשנים האחרונות. לעשייה של לוחמים ללא גבולות יש משמעות עצומה לנו כיהודים, כישראלים, ויותר מכל כבני אדם".

לוחמים ללא גבולות באתיופיה (צילום: ליאור ספרנדאו)
צובעים ומשפצים - ביחד עם התושבים המקומיים | צילום: ליאור ספרנדאו
לוחמים ללא גבולות באתיופיה (צילום: ליאור ספרנדאו)
חוויה ייחודית לילדים ולמתנדבים | צילום: ליאור ספרנדאו

לוחמים ללא גבולות באתיופיה (צילום: ליאור ספרנדאו)
חברות וחברי המשלחת, עם הגעתם לאתיופיה | צילום: ליאור ספרנדאו

רוצים גם? היכנסו לאתר או לעמוד הפייסבוק של "לוחמים ללא גבולות".