"לפני חמש שנים עברתי לגור בגרמניה, בעיקר משיקולי קריירה אבל גם מסיבות כלכליות. למרות זאת, אני מרגישה מחוברת, אפילו יותר, למדינת ישראל", מספרת עינב דרעי, מעצבת דמויות וארט דיירקטורית בתעשיית משחקי המחשב והאנימציה בעולם. דרעי פנתה אלינו והציגה סרטון הסברה קצר, עצמאי וקסום בהחלט, שמראה ומסביר על ישראל מנקודת המבט האישית שלה. 
 
מה רצית שהצופים יראו בסרטון?
 
"רציתי שיראו שיש במדינה הזו הכל. אנשים חמים, חברותיים ופתוחים, אוירה מדהימה של ביחד, שמש והמון כיף. כל זה כמובן לעומת הקור, הגשם, האפרוריות והבדידות בגרמניה".
 
למה חשובה לך ההשוואה של ישראל עם גרמניה?
 
"בגרמניה, באירופה ובעולם בכלל אנשים בטוחים שאנחנו הישראלים חיים במדבר, שלנשים אין זכויות והן חייבות לכסות את גופן ופניהן, שיש פיגועים ומלחמה בכל פינה, שלא בטוח להסתובב בשום מקום ובשום שעה, שאסור לנו לשתות אלכוהול, שלנשים אסור לגור בבית עם גברים ועוד המון דברים נוספים שהפתיעו אותי מאוד והעציבו אותי, כי מבחינתי ישראל רחוקה שנות אור מכל הדברים הללו שמדמיינים עלינו".
 
ואז פשוט החלטת לצלם סרטון למען ישראל, בלי שום קשר לגורם חיצוני? 
 
"נכון. זה גם לא כל כך נדיר שאנשים עושים כאן סרטוני הסברה באופן עצמאי. אנשים פשוט אוהבים את המדינה. חשוב שלא נשכח שהצורה בה ישראל והישראלים מוצגים בטלוויזיה ובחדשות היא פשוט הטעייה אחת גדולה לעולם. בישראל יש הכל ואפילו יותר מכל מקום אחר שהייתי בו".
 
למה את הכי מתגעגעת?
 
"לאנשים, לחום ולאווירה המשפחתית אשר נמצאת בכל פינה בארץ. יש לנו שמש מדהימה כמעט בכל יום בשנה, יש לנו ים משגע, אוכל מצוין מלא בטעמים, אווירה מדהימה, חמה, אוהבת וכייפית שאין בשום מקום אחר בעולם. פשוט רציתי להראות ישראל כמו שאני רואה אותה, בלי הרבה מילים. כי באמת שלא צריך". 
 

קרדיטים:

יוצרת הסרטון: עינב דרעי
ערוץ היוטיוב של עינב: GrapeDiary
יצירת קשר: einavderi@gmail.com

תודה רבה ליאנה רדוצקי על הסיוע בהכנת הכתבה