תכנית הבוקר הפופולרית של ערוץ SAT1 הגרמני, העלתה מיד אחרי מתקפת הטרור בבריסל תגובה של קלאוס שטרונץ, העורך הראשי לשעבר של BILD AM SONNTAG, העיתון היומי הנפוץ בגרמניה. 
 
שטרונץ, שכיהן בעבר גם כעורך של העיתון הכלכלי המוערך DIE WELT, הוא פובליציסט מוכר בגרמניה. בסרטון הקצר הוא מבקש להעביר מסר חריף אשר לא השאיר את הגרמנים והאירופאים אדישים. 
 
"זה יכול לקרות בכל מקום, זה המסר של הרוצחים", אומר שטרונץ בסרטון. "עלינו להפסיק את הראייה הנאיבית שלנו", הסוף בטון ביקורתי, טענה שנשמעה לא אחת על אופן הטיפול האירופאי הסבלני בטרור. "ולכן, עלינו לקבל הדרכה מישראל".
 
שטרונץ מתאר את מערכת הביטחון המתקדמת הקיימת אצלנו, אשר צריכה להוות מודל לאירופה לטיפול נכון ויעיל בטרור. עוד הוסיף כי בעת בחינת שני הערכים החשובים - ביטחון וחירות, יש צורך בתעדוף הביטחון על-מנת להשיג חירות. "כולנו ניאלץ לשנות את דרכנו", אמר, וגרר גל תגובות שרובן המכריע - תומכות.
 
הגולשים תיארו מצבים יום-יומיים בהם אין להם ביטחון בעת יציאתם החוצה ואת הפחדים והחששות מהשינוי שעוברת אירופה. הסרטון הוויראלי זכה למעל 6,500 שיתופים, 1,200 תגובות והוא ממשיך להכות גלים ברשת הפייסבוק ומחוצה לה.
 
מקור
  
>> עשו לנו לייק בפייסבוק!
>> חומרים מעולים שתוכלו לשתף עם חברים מחו"ל