בשבוע שעבר ציינו את אחד התאריכים החשובים עבור מדינת ישראל, כ"ט בנובמבר. לכבוד היום ההיסטורי ההסתדרות הציונית העולמית ארגנה אירוע חגיגי אליו הגיעו מעל אלף משתתפות ומשתתפים, בו שוחזרו החגיגות הספונטניות שסחפו את הרחובות. 

"כ"ט בנובמבר הוא תאריך בעל ערך היסטורי עצום - הכרת העצרת הכללית של האומות המאוחדות בזכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל", אומר יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. "גם היום, עלינו לזכור שדבר אינו מובן מאליו במציאות בה אנו חיים, וכן חשוב להנציח את המאורע המשמעותי שהוביל לקיומה של מדינת ישראל לדורי דורות".

כ"ט בנובמבר (צילום: דנה אלמוג)
הצעירים של 47 והצעירים של 2016 רקדו יחד. אירוע השחזור | צילום: דנה אלמוג
מלבד רקדניות ורקדנים שהלהיבו את הקהל היה ניתן לראות באירוע השחזור שחקנים בדמויות היסטוריות, ביניהן חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון. בנוסף, על פני הבניין כולו הוקרן מיצג וידיאו-ארט חדשני, שהציג את כ"ט בנובמבר באופן חוויתי ונגיש, והראה את ההצבעה בעצרת האו"ם, את בנימין זאב הרצל על המרפסת ואת קהל החוגגים ב-1947.

אבל ההפתעה האמיתי של הערב הייתה הגעתם של ילדים שרקדו ושמחו ב-1947 וחזרו כמבוגרים, על מנת לשחזר את השמחה יחד עם מאות הצעירים שרקדו לצדם. אחד החוגגים סיפר בהתרגשות "הערב חזרתי אחורה בזמן לשמחה שחוויתי ב-1947. התגאיתי לחגוג שנית במדינת ישראל כעבור 70 שנה, לצד ילדיי ונכדיי ששמחו יחד איתי וחוו את ההתרגשות שלי באותה התקופה". 

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם