בידיעה שפורסמה אמש במגזין האמריקאי הקונסרבטיבי "הוושינגטון פריי בקוןנחשף כי ביום שישי הקרוב יתקיים פורום בגבעת הקפיטול בוושינגטון די.סי, שיכלול דוברים אנטי-ישראלים מוצהרים, כך לפי גורם בקונגרס האמריקאי. 

ה"קמפיין לסיום הכיבוש הישראלי" ארגון אנטי ישראלי המקדם את החרם על כלל ישראל אירגון את הפורום. הארגון הוגדר על ידי הליגה-נגד השמצה כ"ארגון גג של מספר גופים המקדם את משיכת ההשקעות נגד ישראל וחרם כללי". לדברי הגורם בקונגרס, ייחד עם מחוקק אמריקאי הארגון יביא פאנל של דוברים אנטי ישראלים המקדמים את החרם.

בהזמנה לאירוע נכתב כי זהו "האירוע הראשון בהיסטוריה של תנועת החרם בגבעת הקפיטול". עוד נכתב כי "זהו האירוע הראשון שיתן הזדמנות לתדרוך בגבעת הקפיטול מאמריקאים התומכים בחרם על ישראל". מארגן האירוע - חבר/ת הקונגרס שמימן ונתן חסות לקיום האירוע, נשאר עלום.

כלי התקשורת האמריקאים גועשים בגל שמועות על זהות הסנאטור, רבים טענו כי זו חברת הקונגרס הדמוקרטית מטקסס שלייה ג'קסון לי העומדת מאחורי ארגון האירוע, אך ה"וויקלי סטנדרט" פרסם הלילה כי לשכתה דחתה את הטענהעם זאת ה"קמפיין לסיום הכיבוש הישראלי" טען כי "אינם יכולים לאשר או להכחיש" כי חברת הקונגרס לי עומדת מאחורי האירוע. הם הפנו את השאלה לחברת הקונגרס ברברה ליי מקליפורניה ואמרו כי "הרבה פעמים מתבלבלים ביניהן".

 
נאום נתניהו בקונגרס (תמונת AVI: חדשות 2, חברת החדשות)
נתניהו נואם בקונגרס האמריקאי בשנה שעברה. האם דבריו עדיין מהדהדים? | תמונת AVI: חדשות 2, חברת החדשות
ראוי לציין כי ב-22 מדינות ברחבי ארה"ב, הועברו חוקים שהפכו את התמיכה בחרם למעשה לא חוקי. עשרות מדינות נוספות מקדמות חקיקה בנושא ויאמצו את ההחלטה שתנועת ה-BDS אינה דרך פעולה לגיטימית.
 
השאלה המרכזית כרגע היא מי עומד מאחורי האירוע וכיצד הממשל האמריקאי שיצא בפומבי שוב ושוב כנגד תנועת החרם על ישראל, יטפל באותו הגורם.
 
>> רוצים לתמוך בישראל?
>> איך בונים אומת סטארט אפ?