לא שאהבנו מלכתחילה את הרעיון של אלפי ילדים וצעירים שרודפים אחרי חיות וירטואליות עם טלפונים ביד, אבל יש מי שלקח את הרעיון לרמה חדשה של זוועה והפך את פוקימון גו לדרך לגיוס פעילים למפלגה ניאו-נאצית, כך מדווח אתר Vocativ.

אנדרו אנגלין, פעיל בסניף האמריקאי של המפלגה היוונית הניאו-נאצית "השחר הזהוב", פרסם לפני שבוע בבלוג שלו כי אחד מתומכיו מצא דרך חדשה לגייס תומכים חדשים למה שהוא קורא לו "מלחמת הגזע": הדפסת עלוני הסברה וחלוקתם ב"מכוני כושר", שאותם אפשר למצוא בעזרת אפליקציות מפות ובהם מתאספים שחקנים לקרבות פוקימונים.

הפלאיירים נפתחים בכותרות: "היי ילד לבן! האם נמאס לך מהזוהמה הטרוריסטית וחולדות מקסיקאיות שבאות למדינה שלך לקחת מה שייך לך? האם נמאס לך מקופים כושים שרצים חופשי ומשמידים את חייהם של אנשים הגונים כמוך? האם נמאס לך מהמתרוממים החולים שמנסים להתחיל איתך? אבותיך בנו את המדינה הזו כדי למסור אותה לך - לא לחבורת אנשים חומים מגעילים!".

הטקסט נראה כמו גרסה סופר-מתומצתת ופוסט-מודרנית של "מיין קמפף", ובו נטען כי "לא מלמדים אתכם את זה בבית הספר, אבל תוכניות ההגירה מנוהלות על ידי יהודים מעוקלי אף! ומה עומד מאחורי ההתפרעויות של תנועת 'חיים שחורים חשובים'? יהודים מעוקלי אף! מה עם התוכנית להפוך ילדים קטנים להומואים שמתלבשים כמו בנות? זה הכל היהודונים המזוהמים!".

"היהודים הולכים לשסות בכם את הכושים, לשרוף את הערים שלכם, לאנוס את האימהות והאחיות שלכם, לטבוח את כולכם", ממשיך דף ההסברה להאשים אותנו בדברים שאפילו אדולף היטלר לא טען, וקורא לשלוח יהודים למחנות ריכוז, להחזיר את השחורים לאפריקה ו"להתמודד במהירות" עם המוסלמים.

אגב היטלר, הפלאייר מספר כי "אדולף היטלר היה אדם דגול. בדיוק כמו שאתם רוצים לתפוס את כל הפוקימונים, הוא צד סוג אחר של מפלצת: יהודים". הוא קורא לאנשי "העולם הארי הלבן", הגדרה שכוללת אגב בנים בלבד, "להתאחד תחת דגל צלב הקרס", להצביע לדונלד טראמפ כדי להפוך אותו ל"שליט אלוהי" ולהתכונן למלחמה.

אנגלין, שכאמור טוען שקיבל את הפלאייר מ"תומך", מתלהב מאוד מהרעיון לגייס ילדים תוך ניצול התקהלויות לתפיסת פוקימונים, עד כדי כך שהיינו זקוקים לכמה דקות כדי להאמין שמדובר בבלוג אמיתי ולא פארודי: "האתר תוכנן למשוך בני-עשרה, אך מזה זמן רב אני חושב שעלינו לערב ילדים בני פחות מעשר בתנועה. בגיל הזה, באמת אפשר לשטוף בקלות את מוחם. כל מי שיקבל עליו את הנאציזם בגיל 10 או 11 יישאר נאצי כל חייו. וזה לא קשה. רק צריך למשוך אותם פנימה".