על רקע המאבק ב-BDS והקולות האנשטימיים והאנטי ישראלים המתגברים בשוודיה, יגיעו היום מאות תומכי ישראל לעצרת תמיכה בישראל. העצרת תחל בשעה 14:00 (15:00 שעון ישראל), ותתקיים בכיכר על שמו של ראול וולנברג בעיר שטוקוהלם.

בעצרת ישתתפו יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, יחד עם מאות תומכי ישראל, חברי פרלמנט שוודים, סטודנטים ונציגי הקהילה היהודית. שוודיה ידועה כאחת מהזירות הקשות במלחמת ההסברה של ישראל, ומכאן חשיבות קיום העצרת במדינה. בחודשים האחרונים התגברו הקולות האנטי ישראלים מתוך ממשלת שוודיה, כאשר שרת החוץ יצאה באמירות אנטישמיות נגד ישראל ואף קראה לחקור את ישראל על הרג חפים מפשע, בהתייחסה למבצעי פיגועי הדקירה על רקע גל הטרור. 

"בשוודיה היו לא מעט אמירות אנטישמיות מצד בכירים מהתחום הפוליטי", אומר לנו תמיר אורן, מנהל סניף אנגליה של StandWithUs שישא בצהריים דברים בעצרת. "מפגן התמיכה המרגש הזה אורגן על-ידי הפדרציה הציונית של שוודיה, שסיפרו לי שהיהודים בשוודיה מחכים לעצרת הזו כל השנה. זה המקום היחיד בו הם יכולים להרגיש בטוחים ולהביע את אהבתם לישראל, מבלי לפחד שישפטו אותם או יאימו עליהם. זו הפעם היחידה בשנה בה יש תמיכה ברורה בישראל - וזו הולכת להיות חגיגה מבחינתם".

אורן וססקיה פנטל, מנכ"לית הפדרציה הציונית היהודית של שוודיה:

תומך נלהב מכורדיסטאן:

עם ישראל חי! תמונה סמלית - דגלי ישראל ושוודיה, ביחד. 

לא נותנים לקיצונים להכתיב את השיח.

בעצרת נשאו דברים גם איבה ת'ור - יו"ר המפלגה הנוצרית הדמוקרטית בשוודיה, ברגיטה הולסון - חברת פרלמנט מהמפלגה הנוצרית הדמוקרטית ולשעבר שגרירת שוודיה באו"ם, יצחק בחמן - שגריר ישראל בשוודיה, ססקיה פנטל - מנכ"לית הפדרציה הציונית היהודית של שוודיה, נשיא הקהילה היהודית בשוודיה ועוד.

רק לפני כשבועיים דיווחנו לכם על הפגנות אנטי ישראליות באדינבורו, בירת סקוטלנד, שמציגות את המגמה המדאיגה ברחבי אירופה, ולכן נראה שהעצרת בשוודיה מגיעה בדיוק בזמן: 

"כמ"פ בצנחנים וקצין במילואים אני לא מוכן שגורמים בממשל בתקשורת ובזירה האזרחית בשוודיה יכפישו את חיילי צה"ל ומדינת ישראל", מוסיף אורן. "נלחמתי במבצע צוק איתן ועופרת יצוקה, ראיתי במו עיני איך צה"ל פועל למען בטחון האזרחים תוך כדי שהוא עושה הכל על מנת לא לפגוע בחפים מפשע. אני אעמוד שם למען מדינת ישראל ואגיד להם שאת העוצמה והחוסן המוסרי של מדינת ישראל וחיילי צה"ל אף אחד לא יוכל לקחת. אני מגיע לחזק את האנשים שנלחמים על ערך החיים והחירות ולא נכנעים לתעמולה של ארגוני טרור וארונים אנטי ישראליים שעסוקים בשנאה".

הסרטון הנוקב שפרסם לפיד טרם יציאתו לעצרת:

כל התמונות בכתבה באדיבות תמיר אורן וארגון StandWithUs

>> אוהבים את ישראל? זה המקום עבורכם
>> וגם זה