כשחושבים על אמריקאים, נראה שברשימת האסוציאציות - דונאטס יעלו לנו בראש הרבה לפני ספורט. גם כשחושבים על אנשי עסקים, בדרך כלל נחשוב עליהם יושבים במשרד. בכל זאת, מי שהסתובב בדרכים בארץ בחודש שעבר היה יכול לראות קבוצה של כארבעים אנשי עסקים אמריקאים רוכבים על אופניים לאורכה ולרוחבה של המדינה - מהחרמון ועד אילת.

אנשי העסקים, יהודים ולא יהודים, כולם חברי ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), הגיעו לארץ במטרה לתמוך בחיילי צה"ל ולגייס תרומות לרווחתם - כאמור, תוך כדי רכיבה על אופניים, במסגרת פרויקט שנקרא "ישראל על שני גלגלים". במהלך שמונה ימים הם רכבו לאורך כ-400 קילומטרים, במסע שהתחיל בגדות הכנרת, עלה לחרמון ואז הגיע כל הדרך דרומה, דרך ים המלח ומכתש רמון. מדי פעם עצרו אנשי העסקים לאתנחתא, כשביקרו בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ ופגשו חיילים וקצינים. בין השאר, פגשו חיילים בגבולות השונים של הארץ ובבית הספר למ"כים ליד יריחו, ואף קיימו פגישה עם תת אלוף במיל' אביגדור קהלני בעמק הבכא.

FIDF הוא ארגון ללא מטרות רווח, הפועל בארצות הברית מזה 35 שנה, והוקם על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה. מטרת הארגון היא דאגה לרווחת החיילים והחיילות שמשרתים בצה"ל, למשפחותיהם ולמשפחות השכול. תמיר אופנהיים, היזם והמוביל של הפרויקט "ישראל על שני גלגלים", אומר: "מה שמחבר בין המשתתפים שהגיעו למסע הם האהבה לרכיבה והאהבה למדינת ישראל. במהלך הרכיבה, אותם אנשי עסקים נפגשו עם חיילי צה"ל וזכו לשמוע על ההיסטוריה של מדינת ישראל". בהמשך, הוסיף וסיפר על מחקר שהתפרסם באותו חודש, לפיו 52% מיהודי ארצות הברית לא ביקרו מעולם בישראל, באומרו: "מיזם 'ישראל על שני גלגלים' פותח את ההזדמנות לקהל יעד, שבכל אופציה אחרת לא היה מגיע לישראל - לבוא ולהכיר את המדינה ולהתחבר לאותם החיילים שהארגון תורם ועוזר להם".

>> אהבתם? ממשיכים לעקוב גם בפייסבוק
>> מה קרה לרועי עידן באירופה? לא תאמינו