אם אתם אוהבים את ישראל - היא זקוקה לכם למילואים קצרים וקלים מתוך הכיסא שלכם בזה הרגע. כך לפחות לפי תנועת "ישראל שלי". לפני הצהריים פרסמה התנועה בדף הפייסבוק שלה קריאה לגולשים בישראל להיכנס לחנויות האפליקציות של אפל וגוגל כדי לסייע בהורדת משחק שמצייר את חיילי צה"ל כרוצחים.

המשחק "ליילה וצללי המלחמה" הוא משחק פלטפורמה שפותח על ידי ראשיד אבו-עיידה, תושב עזה שמספר כי הוא מבוסס על אירועי "צוק איתן" לפני כשנתיים. לדבריו, כשראה תמונות של ילדים מתים בזרועות אבותיהם הוא חשב על שני ילדיו והרגיש עצב, פחד, רחמים וכעס. כדי לשתף את העולם בתחושתו החליט ליצור משחק, שבו תצטרכו להציל את הילדה ליילה מהפגזות צה"ל, שמצטיירים במשחק כאילו הם מנסים לפגוע בכל אזרח עזתי ולהרוס כל מבנה בעיר ללא כל סיבה.

"זה לא עניין של חוק. יש פה עניין של דה-לגיטימציה של מדינת ישראל", מסבירה לנו שרה העצני כהן, יו"ר ישראל שלי, את הסיבה שהמשחק הזה זכה לתשומת הלב של התנועה למרות שאין בו חומרי הסתה או שקרים מפורשים כלפי צה"ל וישראל. "אנחנו, כ'כוח חלוץ' של ישראל באינטרנט, פועלים נגד משמיצי ישראל בעולם במסגרת החוק. אנחנו מניעים ישראלים לפעולה למען הבית".

לפי העצני-כהן, דור שלישי למשפחת משפטנים אקטיביסטית המזוהה עם הימין הישראלי, המשחק אמנם לא מסית במפורש, אך בהחלט יוצר תמונת מצב לא נכונה של המלחמה בעזה. לכן, היא קוראת לגולשים להיכנס לדף המשחק בפליי-סטור של גוגל ובאפ-סטור של אפל, לדרג אותו הכי נמוך שאפשר - מה שדורש קודם להוריד אותו, לכתוב עליו ביקורות שחושפות את האמת ולסיום לדווח עליו לחברות כלא ראוי.

הבעיה העיקרית עם הבקשה של העצני-כהן היא שהורדת המשחק כדי לדרג אותו נמוך עדיין נחשבת הורדה, גם אם מוחקים אותו מייד לאחר מכן, וכך המשחק עלול לקבל יותר חשיפה בזכות התברגות ברשימת האפליקציות הכי מורדות מהחנויות.

שאלנו אותה האם זה לא נוגד את המטרה שכמה שפחות אנשים ייחשפו למשחק, והיא הסבירה: "אנחנו לא מורידים את הראש ומחכים שהמשחק יעבור. אנחנו מרימים אותו ומניעים לפעולה". היא הסבירה ש"אני לא נלחמת נגד BDS ואנטישמים. אנחנו פועלים במרחב הפעולה של הציבור הלא מעורב, שלא יודע ולא מבין ואין להם דעה מוקדמת". לכן, לדבריה, גם אם המשחק ייחשף, כל עוד מי שיוריד אותו יראה גם את הביקורות על התמונה החלקית שהוא מציג, הדבר ייחשב מבחינתה להצלחה.

שמאי גליק, פעיל בארגון של העצני-כהן, מוסיף כי הארגון מודע לכך שהמשחק עומד בכללי חופש הביטוי, אך למרות זאת חשוב להילחם נגדו בשל הצגתה השלילית של ישראל. לדבריו, חבל ש"כל הנושא של הסתה ברשת לצערנו לא מעניין אף חבר כנסת" - כולל דודו, הח"כ יהודה גליק - "למרות שזה הדבר הכי משפיע היום. יש בכנסת דיונים על כל שטות שיש, רק לא על הסתה".

אך העצני-כהן דווקא לא חושבת שתפקידה של הממשלה להילחם את המלחמה הזו. "אלה הם חיינו ואוי לנו אם נשאיר לממשלה לעשות את הכל. זה יהיה מגוחך אם ממשלת ישראל תילחם באפליקציות, ואז אני אתחיל לדאוג. בשביל זה יש ארגוני חברה אזרחית".

השניים דיווחו כי תוך כשעתיים מפרסום הפוסט נחשפו אליו כ-10,000 איש ועשרות שלחו הודעות המאשרות כי דירגו את המשחק ודיווחו עליו. למרות זאת, הוא עדיין בחנות.

שאלנו את גוגל האם היא מודעת לנושא והאם היא מתכוונת להקשיב לבקשות ההסרה של האפליקציה. מגוגל נמסר בתגובה: "אנו מסירים אפליקציות המפרות את המדיניות שלנו, כמו אפליקציות שאינן חוקיות או מקדמות דברי שטנה. איננו מגיבים על אפליקציות ספציפיות".