בשביל זה אנחנו כאן: אחרי שדיווחנו אתמול על הסטודנט הישראלי סתיו דרון שביקש ללמוד בבית הספר איילנד לאמנויות הבנייה בקנדה ושבקשתו נדחתה בשל היותו ישראלי, הערב נשלחה לכתבנו עידו דניאל תשובה רשמית - ובה חזר בית הספר מסירובו. 

עידו דניאל (צילום: צילום ביתי)
עידו דניאל | צילום: צילום ביתי

לאחר שדרון, נגר חובב שרצה להגשים את חלומו וללמוד במוסד היוקרתי מילא את טפסי ההרשמה לבית הספר, הוא קיבל תשובה ממנהל התלמידים שהיממה אותו. "יצרתי קשר עם אגף הרישום של בית הספר אך בתשובה קיבלתי מאישה בשם פאט מייל ובו נכתב "בשל הסכסוך ופעילות התנחלויות בלתי חוקית באזור, אנחנו לא מקבלים נרשמים מישראל"", סיפר דרון, אשר לא נשאר חייב והשיב במייל חוזר כי "זה מאוד עצוב שמוסד אשר מתהדר בקהילת סטודנטים מכל רחבי העולם מתנהג בצורה כזאת". בתגובה השיבה פאט: "נכון, זה עצוב. אך אנו נוהגים על-פי המצפן המוסרי שלנו". 

כתב ערוץ LOVE ISRAEL, עידו דניאל, פנה אל פאט במייל וביקש לדעת האם זו מדיניותו הרשמית של הארגון:

"שלום, שמי עידו דניאל ואני כתב של אתר מאקו בישראל. אני כותב סיפור על סטודנט ישראלי שנדחה על ידי ISBA (ראשי תיבות של שם בית הספר) כיוון שאתם לא מקבלים טפסי הרשמה מישראל - "בשל פעילות ההתנחלויות". האם זו מדיניותו הרשמית של ISBA? האם יש עוד לאומים זרים שאתם לא מקבלים כסטודנטים?"

אמש (שלישי בלילה) הגיעה לדניאל התשובה מפאט, אשר חזרה בה והצהירה כי בית הספר יקבל כל סטודנט, גם מישראל, והיא מתנצלת על אי הנוחות:

"לאחר מחשבה רבה והאזנה לכל המתעניינים, ISBA החליט לבטל כל מגבלת רישום שהייתה על קבלת סטודנטים מישראל ומתנצל על כל אי נוחות שנגרמה. ISBA נשאר פתוח לכל וימשיך לעשות זאת ללא הגבלות"

נבקש לציין כי לאחר פרסום הכתבה אצלנו ב-mako היא תורגמה ופורסמה באתרי חדשות גדולים באנגלית. הסיפור המקומם שותף באלפים ברשתות החברתיות בעיקר בקרב חברי קהילות יהודיות בארה"ב ובקנדה. סיפור זה מלמד אותנו על כוחה של התקשורת וכוחן של רשתות חברתיות לייצר שינוי - אך זה לא מקהה את הכאב על האפלייה שעברה על הסטודנט ישראלי ועל ההחלטה הבלתי חוקית בעליל שקיבלו בבית הספר טרם התערבותנו. אנחנו כאן כדי שזה לא יקרה שוב.