חג החנוכה הוא הזדמנות מצוינת לראות את כל הטוב שיש בישראל ואת האנשים הנפלאים שנמצאים במדינה (את זה שאנחנו לא ציניים אתם כבר יודעים). נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין יוצא מידי שנה להדליק נרות ברחבי הארץ, ויצאנו לבדוק היכן הוא ביקר השנה.

את הנר השני הדליק ריבלין עם ראש הממשלה וראש המוסד, ולאחר מכן העניקו השלושה תעודות הצטיינות לארבעה עשר עובדי מוסד מצטיינים לשנת 2016:

הנשיא ריבלין בחנוכה (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
עם בכירי המוסד | צילום: קובי גדעון/לע"מ
"החלטה 2334 של מועצת הביטחון, היא ללא ספק החלטה רעה לישראל ועלינו למקד את המאמצים במזעור הנזק", עוד הוסיף ואמר למצטייני המוסד: "נחישותנו קשורה קשר בל ינתק ביכולות שלכם, בעצמה שלכם ובמסירות שלכם. אתם אלה המאפשרים לכל הנהגה לקבל החלטות שקולות, באורך רוח, גם כאשר אנחנו מבקשים לתת מענה הולם להחלטות ציניות המתקבלות כנגדנו".

את הנר השלישי הדליק ריבלין בישיבת בית אל, יחד עם תלמידי ורבני הישיבה:

הנשיא ריבלין בחנוכה (צילום: חיים צח/לע"מ)
מדליק בבית אל יחד עם הרב מלמד | צילום: חיים צח/לע"מ
"למעלה מאלפיים שנה שאנו זוכרים ומזכירים את סיפור גבורת המכבים. ניצחון המעטים על הרבים. גם עכשיו בימים אלו ממש, אנו מתמודדים עם החושך ומדליקים את האור. ממשיכים להיאבק על קיומנו ועל זיקתנו לכל מרחבי ארצנו. נאבקים ולא נבהלים. אנחנו נמצאים בהתמודדות מורכבת שאין לה פתרונות פשוטים ביחסים שבין העמים היושבים כאן. מאז ששבנו לארצנו ניחתו עלינו משברים ואתגרים לא פשוטים, ואנו מצויים ממש בימים אלו באתגר מעין זה. דבר אחד אנו יודעים: נאמנות לשורשינו ולארצנו ומחויבות לעקרונותינו כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם שהבטיחו והם שיבטיחו את יכולתנו לעמוד בפני כל אתגר המונח לפתחינו"

את הנר החמישי הדליק יחד עם נציגי זירות תקווה ישראלית הפועלים לקידום השותפות בין השבטים בחברה:

הנשיא ריבלין בחנוכה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
לצידו של הנשיא יעל זמיר, אחת הסטודנטיות הראשונות לרפואה בישראל | צילום: מארק ניימן/לע"מ
"השנה מתלכדים חגים לכלל הדתות, זהו חודש מלא אור, אני מאחל לכל אזרחי ישראל החוגגים את חגיהם, הייחודיים והדומים גם יחד, חג שמח- כוחנו בפסיפס הזה. השנה מתלכדים בתקופה יחודית זו חגים לכלל הדתות ואף ציון תחילת השנה האזרחית, 'נובי גוד', זהו חודש מלא אור והוא הזדמנות לחגוג יחד את הפסיפס הישראלי הייחודי. אני רוצה לאחל לכל אזרחי ישראל החוגגים את חגיהם, הייחודיים והדומים גם יחד, איחולי חג שמח. כוחנו בפסיפס הזה ותקוותנו מצויה באור שאתם ואתן, כמו נרות החנוכה, מביאים איתכם לכל מקום אליו אתם הולכים. המשיכו והתמידו. רק כך, יחד, נחדש תקווה ישראלית".

את הנר השישי הדליק עם לוחמי ולוחמות גדוד "שחר", גדוד חילוץ לוחם בפיקוד העורף:

הנשיא ריבלין בחנוכה (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
התמקד בדבריו בשילוב נשים בצה"ל | צילום: מארק ניימן/לע"מ
הנשיא התייחס לשיח באשר לגיוס נשים לתפקידי לחימה ואמר: "תנו לצה"ל לפלס את דרכו ואת דרכנו! תסמכו על המפקדים שלנו שמגנים עלינו, שהם ידעו לטפל נכון, בלי לפגוע באף חייל או חיילת, אמונתם ואורח חייהם. אל לנו להפך את השיח למלחמה דתית בין הבנות שלנו לבנים שלנו, הם כולם-כולם יקרים לנו״

אנחנו לא יודעים היכן ידליק ריבלין את הנר האחרון הערב, אך ממליצים לו לבקר בעיר בת ים, שם הוצבה החנוכייה הגדולה בעולם. החנוכייה, המשתרעת על פני 34 מטרים ונישאת לגובה של 7 מטרים, עשויה מקונסטרוקציית מתכת ועליה יריעות בד המשובצות בנורות קטנות. היא מוצבת בטיילת בת ים על קו החוף וגם אם הנשיא לא יבקר בה, אתם יכולים לחזות בפלא הזה רק עד היום. חג שמח!

החנוכייה הכי גדולה (צילום: יואב פלי)
החנוכייה הגדולה בעולם - בבת ים | צילום: יואב פלי

החנוכייה הכי גדולה (צילום: יואב פלי)
הילדים והנכדים בטוח יהנו | צילום: יואב פלי