העמוד "it's complicated", שהוקם על ידי ארבעה סטודנטים לתואר שני בתקשורת וניו מדיה מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, מציג דרך יצירתית וחכמה לתקוף את תנועות החרם על ישראל. התשובה של הסטודנטים היא אתר שנושא את הכתובת "החרימו את ישראל" (במקור באנגלית) ובאמצעות הפופולריות של מילות החיפוש, הסטודנטים חושפים את המבקשים להחרים את ישראל לתכנים חיוביים על ישראל, בניגוד למצופה כמובן.

המיזם המוצלח כבר סוקר באמצעי התקשורת השונים בארץ ובחו"ל וכעת עולה לכותרות בשנית, כיוון שהגיע לעמוד הראשון של גוגל. החלטנו להירתם לקריאה של יוצריו להמשיך את התמיכה הציבורית בו, ולבקש מכם להשתתף ולעזור בקידומו. באמצעות קליק אחד אתם יכולים לסייע לישראל לא מעט.

"בכל חודש יש בממוצע 165,000 חיפושים בגוגל של המושג BDS, ו-8,100 חיפושים של המושג Boycott Israel", מספרים לנו יוזמי הפרויקט: אביחי, הילה, אביב ושרון. "הבעיה היא שהעמודים הראשונים של גוגל בנושא מלאים בתכנים אנטי ישראליים שקריים ברובם, ואין שום אתר פרו ישראלי. כלומר, מי שבאמת מחפש מידע על הנושאים האלה נחשף בדרך כלל רק למידע השקרי".

הסטודנטים הבינו שאתר פרו ישראלי רגיל לא יוכל להגיע לראש תוצאות החיפוש של "Boycott Israel" בגוגל, ולכן חשבו על דרך יוצאת דופן - הם הקימו אתר ניטראלי ועובדתי שלמעשה מתחזה לאתר התומך בחרם על ישראל (כתובתו היא boycott-israel.net) וזאת במטרה לקדם אותו לעמוד הראשון של גוגל. האתר מכיל ביטויים הקשורים להחרמת ישראל, אבל מי שנכנס אליו מגלה כי הוא מלא בכתבות אובייקטיביות ופרו ישראליות, שרבות מהן נכתבו על ידי הסטודנטים עצמם. "כדי שגוגל יזהה את האתר כאיכותי, אנחנו מכניסים תכנים מקוריים ומעניינים", הם מסבירים.

ואמנם, בשבוע שעבר הצליח האתר להיכנס לעמוד הראשון של גוגל.קום (כלומר לא גוגל הישראלי) ברשימת תוצאות החיפוש למונח. "המשמעות של זה היא שנכנסים אלינו כמה עשרות אנשים ביום שחושבים שהם נכנסים לאתר פרו פלסטיני, וכך למעשה אנחנו מפיצים את המסרים שלנו. התחרות בזירה הבינלאומית היא גדולה, אבל אנחנו מתמקדים בה", הם אומרים. 

"ד"ש מהיטלר, הוא מחכה לכם במשרפות"

אנחנו בערוץ LOVE ISRAEL עוסקים בהסברה, ושמנו לב שיש גישות שונות לנושא. חלק אומרים שכדאי לדבר על הנושאים ה"כבדים" כמו הסכסוך עצמו, וחלק מעדיפים להתמקד בהייטק למשל, כפנים היפות והחיוביות של ישראל. איפה אתם ממקמים את עצמכם?

"נרצה או לא נרצה - הפלסטינים משתמשים בתנועות החרם כדי להכפיש את ישראל ככל יכולתם, ולכן עלינו להתמודד קודם כל עם המתקפות האלה, הפחות נעימות ויפות. אנחנו מאמינים שהסברה צריכה לכלול את שני הצדדים, אבל אנחנו כאמור מתעסקים ב"הארד קור". 

מי קהל היעד שלכם?

"אנחנו מתמקדים באנשים שעדיין לא גיבשו דעה, לא מכירים מספיק את הסכסוך ולא חיים בארץ. כלומר, 'הקהל האפור' שיודע ממש מעט על ישראל אבל שמע כל מיני דברים על הקונפליקט אז הוא פונה לחפש בגוגל. המטרה שלנו היא לחשוף את אותם אנשים, רובם צעירים מטבע הדברים, לשני הצדדים - כדי שתהיה להם את התמונה המלאה לפני שהם מגבשים דעה. המטרה היא שאנחנו נימצא שם - בחיפוש הראשון שלהם בגוגל. בהתחלה, האתר משך קהל פרו ישראלי ולכן התגובות היו תומכות. מאז שהגענו לעמוד הראשון בגוגל.קום, התחלנו לקבל תגובות אנטי ישראליות. למשל, השבוע מישהו כתב לנו "ד"ש מהיטלר, הוא מחכה לכם במשרפות". זה סימן לכך שאנחנו מגיעים לקהל היעד שלנו. כמובן שיש אנשים שכבר אי אפשר לשכנע אותם אחרת, אבל הם לא אלה שאנחנו פונים אליהם.

בניגוד למה שמוצג באינטרנט, הדברים הם לא שחור או לבן, ואי אפשר לשפוט לכאן או לכאן בלי ללמוד. הפלטפורמה שלנו נועדה להביא את הדברים כמו שהם ולפייס בין הצדדים", הם מסכמים. הצעד הפשוט ביותר שאתם יכולים לעשות עכשיו הוא להיכנס לקישור הבא: boycott israel ולהגיב בתוך הכתבות השונות של האתר. כמו כן הם מבקשים עזרה מבעלי אתרים ישראליים בקידום האתר, כדי להגיע ליעד הבא - התוצאה הראשונה בחיפוש "Boycott Israel" בגוגל.

עדכון נכון לתאריך 11.8.16 - התוצאה נמצאת במקום הראשון בחיפוש בגוגל! כל הכבוד!

>> מה קורה לצעירים ישראלים במסעות הסברה בחו"ל?
>> האם אתם זוכרים איזה סלבס בינלאומיים באו לארץ השנה?