חברת התעופה הבלגית "בריסל אירלינס" שמפעילה 46 מטוסים בעולם ו-2 טיסות יומיות בקו ת"א-בריסל, החליטה להסיר מתפריט בטיסות החברה את מוצרי החלבה של חברת "אחווה". החברה המוכרת מייצרת חלבה וחטיפים שונים המוכרים לקהל הישראלי והעולמי, ונוסדה בתל-אביב. כיום היא בעלת מפעלים גם באזור יהודה ושומרון ומעסיקה פלסטינים וישראלים כאחד.

הצעד מגיע בעקבות לחץ כבד שהופעל בחודש האחרון על-ידי תנועת ה-ISM, היא "תנועת הסולידאריות הפלסטינית הבינלאומית", להסיר את המוצר. לטענתם עשו זאת מכיוון שנוסע הפנה את תשומת לבם לכך שהחטיף האמור שנוי במחלוקת כי מיוצר בשטחים.

בניגוד לחברת התעופה "דלתא", אשר החליטה בעבר להחליף חטיפי "אחווה" בחטיפים אחרים והודיעה שעשתה זאת מסיבות תחלופה ולא מלחץ של תנועת הBDS, חברת התעופה הבלגית החליטה להסיר את החטיפים ככניעה ללחצים של תנועת החרם, והם מודים בכך. בתגובות לשאלות מגולשים ברשת הטוויטר הגיבה החברה, כי נקטה בצעד מתוך כוונתה "לרצות את כולם". להלן הציוץ הרשמי מחשבון הטוויטר:

 

לאחר מכן קיבלה החברה ציוצים עוקבים מגולשים רבים. שימו לב להתייחסות הרשמית של החברה לציוץ של כתבנו חן מזיג. צילום מסך מתוך טוויטר. 

מזה זמן רב שחברת "אחווה" מופיעה ברשימות השחורות של ה-BDS כחברה שיש להחרים את מוצריה, אך זו הפעם הראשונה כי חברת תעופה מודה שהסיבה להסרת החטיף - היא כניעה לחרם. מספר גולשים הודיעו שיפסיקו לטוס עם החברה בעקבות הצעד בו נקטה:

הגולש אריק צימרמן צייץ שאם נכון הדבר, יפסיק לטוס עם החברה. צילום מסך מתוך טוויטר.

לקוח נוסף שמבטל הזמנה בחברה:

 

אין תמונה
חלווה של "אחווה" - אנחנו דווקא אוהבים
יש לציין כי במקרים אחרים של חרם על מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון, חברות כמו סודה-סטרים שהחליטה לסגור מפעלים ביהודה ושומרון ולפתוח אותם מחדש בתוך ישראל (בקווי 67) - גרמה לכך שפלסטינים רבים נותרו מובטלים. כ-1000 עובדים פלסטינים הועסקו במפעל סודה-סטרים במעלה אדומים לפני סגירתו, ורבים נותרו ללא עבודה לאחר שלא יכלו להגיע לתוך ישראל, לעבודה במפעל שהועתק לדרום הארץ. האם גם הפעם נראה כיצד תנועת ה-BDS בעצם פוגעת בפלסטינים? אנחנו חושבים שכן. 

>> מחכים לכם בפייסבוק להמשיך להילחם למען ישראל