חברות וחברי תנועת "נשים עושות שלום" שלחו היום מכתב בהול לאיוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסר של העצמה נשית שקורא לה כאמא, כאשת עסקים מצליחה וכיד ימינו של טראמפ, לקחת על עצמה תפקיד משמעותי בקידום המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ולא לפספס את ההזדמנות ההיסטורית ואת מערכת היחסים החדשה בין ביבי לטראמפ על מנת לקדם הסכם. להלן המכתב במובא בעברית, אך נשלח באנגלית כמובן:

"גברת טראמפ קושניר היקרה,

תנועת נשים עושות שלום מברכת אותך על התפקיד המשמעותי שלקחת על עצמך, ביחד עם בעלך, בממשלו של אביך. אנו מעודדות מכך שהמשימה לפתור את הקונפליקט במזרח התיכון מוטלת על הקרובים ביותר לנשיא, ורואות בכך סימן לרצינותו ונחישותו של הממשל.

להיות אם זו אחריות כבדה, ואנו בנשים עושות שלום החלטנו שתפקידנו כנשים משמעו שנבטיח עתיד טוב יותר למשפחותינו: ילדינו, נכדינו, ואחינו. תנועת נשים עושות שלום קמה מתוך ייאוש עמוק וציניות שנבעו מהמלחמה האחרונה בעזה (צוק איתן ב-2014). קמנו כדי להחזיר את האמונה והתקווה בעתיד בר קיימא באזורנו.

אנו תנועת שטח של עשרות אלפי ישראליות וישראלים המייצגת מגוון רחב של רקעים ודעות - ימין, מרכז ושמאל, ואנחנו מאוחדות במטרה אחת - להבטיח שממשלתנו תעשה הכל כדי להגיע להסכם מדיני מכבד ומוסכם עם שכנינו הפלסטינים.

שמחנו לגלות שיש לנו שותפים בצד השני, וגם הפלסטינים מעוניינים להבטיח עתיד טוב יותר לילדיהם. מטרתנו היא להשיג הסכם מדיני לסכסוך הישראלי פלסטיני כבר בשנת 2018.

באוקטובר האחרון אלפי נשים ישראליות ופלסטיניות צעדו יחד יד ביד בצעדת התקווה כדי להוכיח שהשלום נחוץ ובר השגה. הסרטון ״תפילת האמהות״ עם צילומי הצעדה כבר הצליח לעורר תקווה אצל מיליוני צופות וצופים בכל העולם.

מהמזרח התיכון אנו פונות להנהגה בארה"ב כדי לסייע לנו להשיג עתיד טוב יותר לכולנו. לאורך ההיסטוריה סכסוכים רבים ושונים בנושאי דת, שלטון ושטחים נפתרו. אנו מאמינות שזה יכול לקרות גם כאן.

אנו מאחלות לבן זוגך הצלחה רבה בתפקידו כיועץ הבכיר האחראי לענייני המזרח התיכון, ומקוות שיחדיו תוכלו לתעל את חכמתכם, מסירותכם וכישוריכם המקצועיים כדי להביא הסכם מדיני בין הישראלים לפלסטינים. אנו משוכנעות שיש לך השפעה עצומה בנושא ומפצירות בך לקחת על עצמך משימה חשובה זאת, למען העתיד של ילדי האזור.

אנו נשות ישראל נעשה כל מה שביכולתנו כדי לסייע".

בנוסף למכתב החלה התנועה בקמפיין רשת תחת התיוג #ביביטראמפ_אל_תפספסו, בו הן מציגות כל מיני פספוסים שקרו להן בחיים, כשהכוונה כמובן לקרוא למנהיגים לא לפספס את ההזדמנות להסכם מדיני.