למי אין חלום לטוס ללמוד בחו"ל באוניברסיטה נחשבת, לחיות קצת כמו בסרטים האמריקאים עם מסיבות אחווה ומלא אלכוהול כל ערב שישי? אולי תופתעו לגלות שיש סטודנטים שעושים את המסלול ההפוך, ומגיעים מרחבי העולם ללמוד בישראל. לא מדובר בסטודנט אחד או שניים, אלה במלמעלה מ-850 סטודנטיות וסטודנטים שהתחילו את לימודיהם רק השנה, והצטרפו ל-1,000 סטודנטים שכבר לומדים בבית הספר.

תפסנו לשיחה שלושה סטודנטים "טריים" שאך התחילו את לימודיהם במרכז הבינתחומי הרצליה, בבית הספר הבינלאומי ע"ש רפאל רקנאטי, שיספרו לנו על איך זה ללמוד כאן ולמעשה לממשל חלום ילדות שהיה להם לחיות וללמוד בישראל. 

קלי אודס | דרום אפריקה | תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה

קלי אודס, 19, הגיעה לישראל מדרום אפריקה היתה מעורבת בפעילות פרו ישראלית עוד לפני שהגיעה ארצה, במסגרת שנת התמחות שעשתה לאחר לימודיה בפדרציה הציונית. אודס פעלה כנגד תנועת ה-BDS, אספה מידע בנושא החשוב ולקחה חלק בהרצאות פוקחות עיניים שניתנו לעסקים הנוטים לממן את פעילות ה-BDS ובכך לגרום לפגיעה בישראל.

"החלום שלי הוא לייצג את ישראל באו"ם", היא מספרת בעיניים נוצצות. "נכון, אפשר לצפות ששמכיוון שאני מגיעה מדרום אפריקה אשאף לייצג אותה, אבל אני מרגישה מחוברת יותר לישראל. אני רוצה לעזור לישראל לשפר את ההתנהלות שלה בעולם הדיפלומטיה ואת יחסי החוץ שלה עם העולם".

קלי וחברות משלוש מדינות שונות (צילום: באדיבות המצולמת)
קלי וחברות שמגיעות משלוש יבשות שונות | צילום: באדיבות המצולמת
מהבינתחומי נמסר כי בשנה האחרונה נרשם גידול במספר הסטודנטיות והסטודנטים שהגיעו מדרום אפריקה וממדינות מרכז ודרום אמריקה, דוגמת פנמה וברזיל. קלי השאירה בדרום אפריקה את משפחתה והגיעה לבדה למרות גילה הצעיר. כדי לעזור לקליטתם המהירה והנעימה של הסטודנטים בישראל, בית הספר שוכר עבורם דירות בהרצליה, בעיקר בשל העובדה שרבים מהם מגיעים לארץ לבדם כמו קלי, ואין להם כאן משפחה קרובה. יחד עם הדירה מתקיימות פעילויות פנאי כגון ארוחות שישי וארוחות חג וזאת בשיתוף עם ארגון הילל, על מנת לספק תחושת קהילה ושייכות.

איך הגיבו ההורים כשסיפרת להם שאת עוברת ללמוד בישראל?

"לא היה להם פשוט, בעיקר לאמא שלי היה קשה לקבל שאעזוב. אבל הם שמחים שיש מקום בו אני מאושרת והם רוצים שאלך בעקבות החלום".

"ישראל חשובה מאוד עבורי", היא ממשיכה. "בדרום אפריקה אני לא מרגישה שמקבלים אותי. כאן, מיד הרגשתי בבית. יש מקום לכל אחד, לא משנה מי אתה. אני מרגישה מחוברת לא רק כי יפה פה, אלא כי זה המקום בו אני צריכה ונכון לי להיות בו".

 

דניאל כהן | רומא, איטליה | תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה

"הלימודים כאן הם אחת החוויות הגדולות והמאתגרות שעשיתי בחיי" מספר דניאל כהן, בן 23, שהגיע לישראל כבר ב-2012 במסגרת תכנית שנת הכשרה של תנועת בני עקיבא, במסגרתה עסק עשרה חודשים במגוון התנדבויות כמו בקיבוצים, במד"א, מתן עזרה בלימודי אנגלית ועוד.

וויתר על רומא. מאמא מיה! (צילום: באדיבות המצולם)
התחיל בבני עקיבא וממשיך בבינתחומי | צילום: באדיבות המצולם
"בשנת 2013 עשיתי עלייה והתגייסתי לחיל הים, לדבורים". כהן מספר כי אחיו ואחותו עלו לישראל בעקבותיו. "אני עזבתי ראשון כי רציתי לבוא, להתנדב ולהתגייס לצבא, סיפרתי לאחי שהוא צריך לחוות את הארץ ושכנעתי גם את אחותי".

מה עם ההורים?

"הם נשארו ברומא אבל באים לבקר אותנו הרבה".

למה עשית עלייה בעצם?

"הייתי מדריך בבני עקיבא ברומא ושם הייתי מסביר לחניכים על חשיבות הגיוס והעלייה לארץ. הבנתי שנכון שאעשה את זה בעצמי ולא רק אדבר על כך".

ההחלטה ללמוד הייתה טבעית עבורך?

"כן. יש לי חברים שלמדו בבית הספר הבינלאומי והם סיפרו לי על זה. כבר בתיכון הבנתי שאני רוצה ללמוד דיפלומטיה ואסטרטגיה ואני מאוד נהנה מהלימודים והאווירה".

 

שרה וולהאוס | סידני, אוסטרליה | תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה

שרה וולהאוס, 20, גדלה במשפחה ציונית ולמדה בבית ספר יהודי, שם גם שמעה רבות על ישראל. בגיל 18 החליטה לטוס לישראל והצטרף לצה"ל. "הגעתי לארץ וישר התגייסתי לשירות צבאי כמדריכת חי"ר וקליעה", היא מספרת. "בהתחלה לא היה קל, אבל במהלך קורס הקליעה, חל מהפך וחשתי את החיבור לצבא ולתפקיד ובסוף השירות לא רציתי לעזוב. מיד אחרי השחרור התחלתי את המכינה של הבינתחומי; אחי למד בבית הספר הבינלאומי והיה לי ברור שגם אני אלמד שם".

עשתה את הדרך הארוכה מאוסטרליה (צילום: באדיבות המצולמת)
חינוך ציוני שהוביל לעלייה לישראל | צילום: באדיבות המצולמת
1,850 סטודנטיות וסטודנטים לומדים לתואר ראשון ושני בשפה האנגלית בבית הספר הבינלאומי. יונתן דיוויס, ראש בית הספר וסגן הנשיא לקשרי חוץ מספר כי "הסטודנטים בבית הספר הבינלאומי מהווים כיום יותר מ-25% מכלל הסטודנטים במרכז, כאשר הם מגיעים מעשרות מדינות בעולם. 70% מהם עושים עלייה, ורבות ורבים משרתים בצה"ל. אלה שלא נשארים בארץ הופכים לשגרירים שלנו בעולם וממשיכים לשמור איתנו ועם חבריהם על קשר"

וולהאוס מסכמת ואומרת כי היה לה חשוב להיות במסגרת בה "תלמידים שלומדים איתך והחברים מבית הספר הופכים למשפחה". לדבריה, כבר בתחילת הלימודים עשתה שבת עם המון חברים - שהפכו לחלק בלתי נפרד מחייה.

הסטודנטים בבית הספר הבינלאומי (צילום: מישל פיטרסון)
האם גם אתם הייתם סטודנטים כאלה שמחים? | צילום: מישל פיטרסון

ערוץ LOVE ISRAEL הינו שיתוף פעולה של אתר mako וקבוצת אלדד פרי, בו אנו מבקשים לספר לעולם את האמת על ישראל. הצטרפו אלינו בפייסבוק לעוד תכנים באנגלית, שתוכלו לשתף עם חבריכם