האירוע התקיים תחת הכותרת "שגרירים נגד ה-BDS", והוא פרי שיתוף פעולה בין משלחת ישראל לאו"ם ועשרות ארגונים פרו ישראלים מרחבי העולם. הכנס כלל מושב פתיחה מרכזי בעצרת הכללית בו המשתתפים שרו את "התקווה" והניפו דגלי ישראל, הרצאות מקצועיות מבכירים מרחבי העולם וכן מופע מיוחד של הזמר מתיסיהו.

את מושב הפתיחה המרכזי פתח כאמור השגריר דנון, שהפציר במשתתפים להתאחד במאבק נגד תנועת החרם.  "האמת היא כלי הנשק היעיל ואפקטיבי ביותר נגד השקרים של ה-BDS," אמר. "ה-BDS  היא האנטישמיות המודרנית, ועלינו להתאחד כגוף אחד בכדי לחשוף את פניה האמיתיות ולשים לה סוף.

מהמעמד הזה בפרלמנט העמים אנחנו מתחייבים להמשיך לפעול, ומתחייבים לשנות את המציאות בקמפוסים, בבתי המשפט ופה באו"ם," אמר והוסיף: "לא ניתן לכוחות השנאה לעשות דמוניזציה לישראל. ביחד נתגבר על תנועת ה-BDS", הוסיף דנון.

כינוס באו"ם נגד תנועות החרם (צילום: שחר עזרן)
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, נושא דברים | צילום: שחר עזרן

גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונאלד לאודר נשא דברים ואמר: "אני תוהה אם כל מי שתומך בחרם על ישראל מבין את הכוונה האמיתית של התנועה הזאת. האקטיביסטים האלו קוראים להשמיד את מדינת ישראל. אל תטעו. תנועת החרם לא תומכת בעם הפלסטיני. הקמפיין הזה מיועד לדה-לגיטימציה של ישראל. מדובר במאמץ להכחיש את זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית. אנו נפעל במסגרת ההקונגרס היהודי העולמי בכל האמצעים ובכל היכולות כיד לעזור במלחמה נגד הדה-לגיטימציה שנעשית כלפי ישראל".

סגן נשיא בית המשפט העליון בישראל, אליקים רובינשטיין נתן בסקירה נרחבת על המאבק המשפטי הבינלאומי, ואמר: "כמו שאנחנו קוראים בהגדת הפסח: שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לכלותינו, ה-BDS הם חלק מהעומדים לכלותינו. המשימה שלהם לא תתגשם. כמו שהתגברנו על החרם הערבי, ננצח גם את ה-BDS. עם ישראל חי!"

כינוס באו"ם נגד תנועות החרם (צילום: שחר עזרן)
משתתפי ומשתתפות הכנס מביעים תמיכה בישראל ובמאבקה נגד החרם | צילום: שחר עזרן

בהמשך היום באי כנס השתתפו בשלושה מושבים מקצועיים בנושאי משפט וחקיקה, אוניברסיטאות וקמפוסים, ומושב בתחום החרם הציבורי. בין הדוברים היו מנכ"ל הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל ה-IAC שוהם ניקולט, מנכ"ל חברת סודה סטרים דניאל בירנבאום, המנכ"ל העולמי של משרד הפרסום Y&R דיויד סייבל, יועץ המסרים פרנק לונץ, הנסיך הירוק מסעב יוסף (בנו של מנהיג החמאס שהפך למודיע של השב"כ ופעיל בעד ישראל) ועוד.

כינוס באו"ם נגד תנועות החרם (צילום: שחר עזרן)
"עם ישראל חי!", מנופפים בדגלי ישראל בגאווה | צילום: שחר עזרן

הכנס נערך בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי, "מכבים", הליגה למניעת השמצה, קרן היסוד, המרכז האמריקני לחוק וצדק, הבונדס, StandWithUs הילל, ארגון CAMERA, בני ברית, ZOA וארגונים נוספים. כמו כן הזמר מתיסיהו שפעילי BDS ניסו להחרימו בפסטיבל מוזיקה בספרד ב-2015 בשל תמיכתו בישראל, קיים הופעה מיוחדת בעצרת ושר את להיטו "ג'רוזלם" שנהפך לשיר המנון נגד תנועת החרם.