לא פחות מ-31 מיליון דולר נתרמו עבור צה"ל בנשף הגאלה שערכו בשנה שעברה FIDF וחיים סבן. בשנה שקדמה לה - 33 מיליון דולר. אירועים שכאלה זוכים בדרך כלל לכותרות גדולות אצלנו וגם בעולם, אבל למעשה, ידידי ישראל, אנשים בעלי השפעה מעבר לים שאוהבים את הארץ ותומכים בציונות - מקדמים את ההסברה הישראלית מדי יום.

בין הסלבריטאים המזוהים ביותר עם התמיכה בישראל, תמצאו את שחקן הטלוויזיה והקולנוע המצליח (וגם אביה של אנג'לינה ג'ולי) ג'ון וויט, שאף ביקר בפומבי שחקנים הוליוודיים שיצאו נגד ישראל לאורך השנים. וויט אמר פעם: "ישראל היא סוג של נס מבחינתי. אנחנו צריכים כולנו לעמוד יחד ולשים בצד את כל הדעות הפוליטיות שיכולות להסיח את דעתנו, להסתכל קדימה ולהבהיר שנגן על ישראל. אז אני אומר, בואו נעמוד יחד, יהודים ולא יהודים, שנוכל להגן על ישראל ועל האפשרות שלה להיות חופשיה ולשמור על הדמוקרטיה הזו".

לצדו, תמצאו גם את מפיק הטלוויזיה הבריטי, סיימון קאוול; הזמר האמריקאי, מייקל סמית'; הזמר והשחקן האמריקאי, פט בון ("אלוהים אמר לעם היהודי: אף אחד לא ייקח לכם את האדמה הזו שוב. היא שלכם ואתם פה בשביל להישאר. לנו יש את הזכות להיות חלק מההגשמה של הנבואה הזו"); ואפילו את שחקן הטלנובלות הארגנטינאי, פקונדו ארנה ("ישראל היא לא רק ארץ קדושה שכל הסיפורים לאורכה הם על כך שהיא כל הזמן נלחמת לקיומה, נהרסת ומוקמת מחדש. אני רואה סובלנות וסבלנות בעיני כל האנשים בישראל, הישראלים צריכים לנסוע ברחבי העולם וללמד סובלנות ולבקש מאחיהם לנהוג כך גם)".

גם כשחוזרים אחורה בהיסטוריה – מוצאים רשימה ארוכה של נוצרים שתמכו בישראל וביהודים. מי שמבקש להעלות אותם על נס הדגל, הוא מוזיאון ידידי ישראל בירושלים, שנפתח לפני כמה חודשים ביוזמתו של הסופר והעיתונאי האמריקני, ד"ר מייק אוונס. מדובר באתר תיירותי ייחודי שנועד לקדם ערכים הומניים ואהבה לארץ ישראל ולעם היהודי, וכן לעורר קהלים בעולם לתמיכה בישראל. המוזיאון מביא את סיפורי הגבורה של ידידי ישראל לדורותיהם – החל מהתקופה המקראית ועד הקמת מדינת ישראל. זאת, תוך כדי שימת דגש על הצלת יהודים בשואה, ותרומתם של חסידי אומות עולם לעם היהודי ולציונות.

המבנה עצמו ממוקם בקרבת כיכר החתולות בעיר, בבניין עתיק שאמנם שומר על החזית האותנטית מבחוץ – אבל כשנכנסים, במקום מוזיאון ארכאי מגלים תצוגות טכנולוגיות ומגניבות במיוחד. כך, למשל, תוכלו לפגוש באופן "בלתי אמצעי" את דמויותיהם האינטראקטיביות של אוסקר שינדלר, ראול ולנברג, משפחת טן בום ועוד.

כבר מעל ל-7 מיליון אנשים תמכו במוזיאון באמצעות הרשתות החברתיות בעולם, ואתם מוזמנים לתמוך בעצמכם ולהזמין סיור, דרך כתובת המייל: reservations@fozhc.com

>> רוצים לשתף את הציטוטים היפים באנגלית? היכנסו לכאן