הכי קל להגיד שרע כאן, שאין דו-קיום ושהיהודים והמוסלמים לא יכולים לחיות ביחד. אבל מבצע כמו זה, עליו אחראי ארגון מגן דוד אדום בישראל, נותן תקווה ומזכיר לכולנו – שכולנו בני אדם, לפני ואחרי הכל.

במהלך החודש האחרון עשרות מתנדבי ועובדי מד"א אספו יותר מאלף חבילות מזון למשפחות מעוטות יכולת בעיר רהט, בפזורה הבדואית ובבאקה אל-גרבייה. האיסוף נערך לכבוד חודש הרמדאן, חודש הצום אצל המוסלמים. על-פי האמונה יש לצום במהלך היום ולאכול רק לאחר שקיעת החמה, ובערב נערכות לרוב סעודות מרובות משתתפים.

המבצע התקיים בשני מוקדים - רהט ובאקה אל-גרבייה. ברהט זו השנה השלישית ברציפות בה תחנת מד"א מנהלת את המבצע, והשנה אף נשבר שיא בכמות החבילות והתרומות שנאספו – שכללו מלבד מוצרי מזון גם סכומי כסף נכבדים.

"השמועה על מבצע איסוף המזון פשטה במהירות ברשתות החברתיות והגיעה לאוזניהם של אנשי עסקים המתגוררים ברהט אשר תרמו סכומים מרשימים של עד 6,000 שקלים כל אחד, על מנת להגיע לכמה שיותר משפחות מועטות יכולת. גם עובדי "ארומה" בצומת בית קמה התגייסו למבצע והצטרפו לאנשי מד"א למלאכת איסוף התרומות", נמסר לנו מהתחנה.

איסוף וחלוקת מזון לרמדאן (צילום: דוברות מד"א)
עגלות קניות עמוסות מוצרים - נתרמו למשפחות נזקקות. מתנדבי מד"א בכניסה לסופר | צילום: דוברות מד"א

עלא אלהוייזל, חובש רפואת חירום ואחראי מתנדבי מד"א ברהט שריכז את המבצע, מסביר: "מד"א הוא הבית השני שלי ולאור המצבים הקשים שאני וחברי נחשפים אליהם, החלטתי ביחד עם מחלקת המתנדבים שחייבים לעזור בכל דרך למשפחות נזקקות. בשל הביקוש הרב, החלטנו לקיים את המבצע עד סוף חג הרמדאן".

איסוף וחלוקת מזון לרמדאן (צילום: דוברות מד"א)
הודעה לציבור על איסוף החבילות | צילום: דוברות מד"א

לדבריו הוסיף פרמדיק מד"א גיא שדה, אחראי תחנת רהט וממארגני המבצע, שאמר: "מרגש מאד לראות את הירתמות הציבור מקטן עד גדול, יהודים וערבים, כולם פועלים בעבודת צוות יוצאת דופן כדי לשמח משפחות".

חשבון בנק מיוחד עם 20,000 שקלים

כאמור, המבצע התקיים גם בבאקה-אל גרבייה וזאת בפעם הראשונה בהיסטוריה של התחנה. "התחלנו את המבצע כפעולה עצמאית, אבל כשראינו את ההיענות העצומה גייסנו את המתנדבים והעובדים הרבים של מד"א לטובת המטרה והם נרתמו למשימה במהירות" מספר אחראי המתנדבים של מד"א גזרת חדרה במרחב שרון, פריד אבו זקיקה. "אני מופתע ונרגש מההירתמות העצומה בבאקה אל גרבייה לטובת המטרה, ומאושר לדעת שנוכל לסייע לכמות גדולה של משפחות לקיים את ארוחות הרמדאן בכבוד". על המבצע היו אמונים אבו זקיקה ועומר גנאים, מתנדב מד"א. 

במהלך המבצע שנמשך כארבעה ימים בארבעה סופרים שונים, לקחו חלק מלעלה משלושים מתנדבים בכל יום, נאספו למעלה מ-500 חבילות מזון, וכולן כאמור יחולקו למשפחות מעוטות יכולות המאותרות על ידי רשויות הרווחה בבאקה וכן עמותות מיוחדת הפועלות במקום.

איסוף וחלוקת מזון לרמדאן (צילום: דוברות מד"א)
עשרות מתנדבים ועובדים נרתמו לעשייה החשובה | צילום: דוברות מד"א

איסוף וחלוקת מזון לרמדאן (צילום: דוברות מד"א)
יותר מאלף חבילות נאספו | צילום: דוברות מד"א

בין התרומות הרבות בבאקה, בלטו במיוחד בעלי חנויות ששלחו נציגים לתחנת מד"א ודאגו להשלים חוסרים, איש עסקים שמימן לבד ארוחות ל-40 משפחות ואיש עסקים נוסף מהאזור שפתח חשבון מיוחד באחד הסופרים, בו הפקיד 20,000 ש"ח. כך, משפחות נזקקות יכלו לערוך את הקניות, אך החשבון כבר שולם על ידי התורם.

"זו הייתה הצלחה מסחררת ומרגשת ואנשים תרמו ברוחב לב. בעליו של אחד הסופרים אמר שעל כל מוצר שיתרמו - הוא יתרום אחד נוסף על חשבונו", הוסיף אבו זקיקה. "הגענו למצב שבשעות השיא כל סופר הוציא בממוצע ארבע עגלות מלאות במצרכים, לטובת המשפחות הנזקקות".

חלוקת מזון לרמאדן (צילום: דוברות מד"א)
"בפעם הראשונה בבאקה אל-גרבייה" - בכניסה לאחד הסופרים בעיר | צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר בנוגע למבצעי האיסוף כי "פעילות מד"א מתמקדת בהצלת חיים, וכחלק ממנה אנו רואים חשיבות רבה בנתינה ובעזרה למעוטי יכולת ללא הבדלי דת, גזע ומין. אני מברך את פעילות תחנות רהט ובאקה אל-גרבייה שפועלות למען הקהילה המוסלמית, ומסייעת למשפחות לקיים את חג הרמדאן כמיטב המסורת".

>> גם מבצע איסוף החבילות לשורדי השואה הוכתר כהצלחה
>> ספרו לעולם ביחד איתנו על ישראל היפה