"את האמת? כבר לא האמנתי שאראה את צ'יקה שוב. הייתי בטוח שזהו, יותר היא לא תחזור, אבל בזכות השוטרים הנפלאים והנחושים התרחש הנס", סיפר לנו בהתרגשות רבה אלירן בוחבוט, סטודנט בן 26 מבאר-שבע.

כפי שכבר סיפרנו לכם בחודש שעבר, בבאר-שבע פועלת כנופיה הגונבת כלבים למטרות מפוקפקות. לרוב הסיפור לא נגמר טוב, אך לשמחתנו הפעם יש לסיפור סוף שמח, בזכות תושייה ומקצועיות של משטרת ישראל ושל הבעלים של הכלבה. 

כאמור, בוחבוט, הבעלים החוקיים של צ'יקה - כלבה מסוג 'מילנואה' (רועה בלגית) - החל לגדל אותה מגיל שלושה שבועות. "היא כלבה חכמה, סקרנית מאוד, אבל לא אילפתי אותה לתקוף אנשים. יש לי אחיינים ובני משפחה והיא מתחברת מאוד לאנשים", הסביר בוחבוט. אך לצערו של בוחבוט, הכל השתנה בשבוע שעבר.

באחד הערבים כאשר שיחק עם צ'יקה בחצר הבית, כמו בכל ערב קייצי אחר, נכנס בוחבוט בשלב מסוים הביתה, כדי להתקלח. צ'יקה נשארה בחצר הסגורה, כמו פעמים רבות לפני כן.

"ההורים שלי חזרו הביתה ושאלו אותי איפה צ'יקה. חשבתי שהם צחוקים, אמרתי להם שהשארתי אותה בגינה. יצאתי החוצה וחשכו עיניי. היא פשוט נעלמה. גנבי כלבים פתחו את שער הגינה וחטפו אותה", נזכר בוחבוט בדאגה.

כבר באותו לילה הוא החל לחפש אחר צ'יקה. הוא סרק את שכונות העיר לאורכן ולרוחבן, הגיע לעיר העתיקה של באר-שבע ושם נאמר לו על ידי עד ראייה, כי ראה שני בני מיעוטים מחזיקים בכלבה שענתה על התיאור שנתן בוחבוט, ונעלמים איתה.

"באותו הרגע הבנתי שחטפו לי את הכלבה ושהיא לא יצאה מהגינה על דעת עצמה. התחלתי בתחקיר כדי לאתר אותה. פרסמתי פוסט עם תמונה שלה בפייסבוק, ביקשתי את עזרת הגולשים וחלקם אף התקשרו אליי, מסרו מידע ונתנו לי כיוונים לאתרה", שחזר בוחבוט.

אין תמונה
הפוסט שפרסם בוחבוט בפייסבוק בתקווה למצוא את צ'יקה

במקביל הגיש תלונה במשטרת באר-שבע, העביר פרטים מדויקים על צ'יקה לחוקרים, ואלה בסיוע בלשי משטרת העיירות פתחו בחקירה כדי לאתר את הכלבה האהובה.

"אני לא יודע למה ואיך, אבל נכנסתי ללב של החוקרים והבלשים במשטרה, והם פשוט לקחו את הסיפור של צ'יקה כמו שמטפלים בתיק פשע חמור. הם החלו לחקור כל מיני כיוונים כדי להגיע לגנבים וייאמר לזכותם שהם כל הזמן עדכנו אותי וגילו אכפתיות רבה. ככל שחלפו הימים הייתי די פסימי, קשה היה לי להאמין שימצאו אותה", סיפר בוחבוט.

אך הפסימיות של בוחבוט הייתה מיותרת. כעבור מספר ימים, הצליחו בלשי משטרת העיירות ומשטרת באר-שבע לאתר את צ'יקה הכלבה האהובה קשורה לחבל ביער סמוך לעיר נתיבות, כשעדר כבשים מסתובב לידה. היא היתה צמאה, מורעבת ובאפיסת כוחות. הבלשים עצרו את בעל העדר לחקירה בנימוק שידע מי הגנבים, וכנראה רכש מהם את הכלבה צ'יקה כדי לשמור על העדר שלו. הבלשים הישקו את צ'יקה במים ונתנו לה אוכל.

"אין לי מושג איך היא הגיעה לפה. מצאתי אותה פה", טען בעל העדר. צ'יקה נמצאה במרחק של 25 ק"מ מביתה. הבלשים מיהרו ליצור קשר עם בוחבוט ולהודיע לו שמצאו את כלבתו האהובה בריאה ושלמה, אך קצת תשושה.

"קפצתי מאושר כשהחזירו לי את צ'יקה. במשך שבוע, בחום שרבי, היא בקושי קיבלה אוכל ומים. מזל שהיא שרדה את זה ונשארה בחיים. היא חזרה אליי קצת כבויה ומפוחדת, אבל מהר מאוד חזרה אליה שמחת החיים. האיחוד היה מרגש", ציין בוחבוט, "אני חושב שהם מכרו אותה לצרכי שמירה ואולי רצו להרביע אותה כדי למכור את גוריה".

ציקה חזרה הביתה (צילום: באדיבות אלירן בוחבוט)
האיחוד המרגש. כלבים רבים נגנבים באיזור הדרום - היזהרו! | צילום: באדיבות אלירן בוחבוט

בוחבוט הודה בחום לשוטרים על פעילותם ועל כך שהחזירו לו את כלבתו. כעת הוא מתכוון להתקין מצלמות אבטחה כדי להרתיע גנבים. "לשוטרים מגיעה יותר ממילה טובה. הם עשו חקירה מעמיקה ומאומצת ומגיע להם כל הכבוד", הוסיף בוחבוט. 

>> איך נראה מסע הסברה בארצות-הברית?
>> תנו לנו בלייק