"לקיים דיון חירום", ניקי היילי (צילום: רויטרס)
"הרשות מסיתה לאלימות". היילי | צילום: רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, העבירה אתמול (שלישי) מסר לפלסטינים כי עליהם לפעול ישירות מול ישראל, ולא לפנות לאו"ם. את הדברים אמרה לשליח הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, בפגישה בניו יורק. היילי אף האשימה את הרשות בכך שהיא מסיתה לאלימות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בהודעה לתקשורת אחרי הפגישה קראה היילי לרשות הפלסטינית לקיים שיחות ישירות עם ממשלת ישראל, "במקום לצפות מהאו"ם להביא לתוצאות שיכולות להגיע רק בעקבות מגעים בין שני הצדדים", כפי שהגדירה זאת.

בחודש שעבר סיכלה היילי את מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, סלאם פיאד, לתפקיד הבכיר של ראש משלחת האו"ם ללוב. היילי הסבירה שמדובר בצעד של הבעת תמיכה בבת הברית ישראל, והוסיפה כי האו"ם מוטה לטובת הפלסטינים - על חשבונה של ישראל.

"לנשיא ולרה"מ יחסים טובים" (צילום: קובי גדעון לע"מ)
טראמפ בפגישתו עם רה"מ נתניהו | צילום: קובי גדעון לע"מ

היילי נימקה את הצעד בכך שבממשל טראמפ היו "מאוכזבים" מכך שמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שיגר מכתב למועצת הביטחון בו הצהיר על כוונתו למנות את פיאד, שכיהן כראש הממשלה הפלסטיני בשנים 2007-2013, לתפקיד הבכיר והרגיש.

"במשך זמן רב מדי האו"ם העדיף באופן מוטה את הרשות הפלסטינית על חשבון בת בריתנו ישראל", אמרה  והוסיפה בטון מפויס כי הבית הלבן "מעודד את שני הצדדים להסכים ישירות על פתרון לסכסוך".

"מספר לא פרופורציונלי של החלטות נגד ישראל"

צעד התמיכה של וושינגטון בישראל בא בהמשך לטון התוקפני של טראמפ על האו"ם ערב השבעתו כנשיא ארה"ב. "מתי ראיתם את האו"ם פותר בעיות? הוא לא, אלא רק יוצר אותן", אמר אז טראמפ.

גם מזכ"ל האו"ם הקודם באן קי-מון, אמר לרגל סיכום עשור בתפקיד כי האו"ם מוטה נגד ישראל: "בעשר השנים האחרונות היה מספר לא פרופורציונלי של החלטות, דוחות ודיונים נגד ישראל. במקרים רבים, במקום לסייע לפלסטינים, מציאות זו מנעה מהאו"ם לבצע את תפקידו כראוי".