בשבוע שעבר הגיעו לארץ כ-200 אמריקאים, למסע רכיבה בן חמישה ימים מירושלים לאילת. המטרה: גיוס כספים למען סטודנטים ישראלים, עבור פרויקטים סביבתיים משותפים ליהודים, ערבים, פלסטינים וירדנים.

בין הרוכבים, היו שניים שעבורם המסע היה מרגש במיוחד: דיוויד לרנר וד"ר מייקל רוס, האחד רב והשני רופא בחדר מיון, חברים הכי טובים עוד מימי בית הספר. שנת 2014 הייתה שנה קשה במיוחד עבור שניהם – מייקל הפך לחולה אנוש עם סרטן בשלב 4, ואילו דייוויד חלה בקרוהן. בלית ברירה הפסיקו השניים, שהפכו לרוכבי אופניים מקצועיים בתקופת הקולג', את הרכיבה. אבל, השנה, כשהסרטן של מייקל נכנס להפוגה – הם לא החמיצו את ההזדמנות ויצאו יחד למסע.


מדובר בפרויקט שנתי בשם "Israel Ride", יוזמה של "מכון הערבה" בקיבוץ קטורה. הרוכבים רכבו ועצרו בדרך במספר תחנות משמעותיות ביניהן אשקלון, יישובי עוטף עזה, ירוחם, קיבוץ קטורה ואילת. במהלך הנסיעה הם גם נפגשו עם תושבים ישראלים ושמעו מהם מה זה לחיות בישראל. את קבוצת הרוכבים, ליווה צוות מקצועי של מכון הערבה המורכב מפלסטינים, יהודים, ערביי ישראל וירדנים. 

רוכבים למען ישראל (צילום: אלישיה גרינברג)
נאחל לכולם בריאות טובה - תמיד | צילום: אלישיה גרינברג
"מייקל ואני מכירים אחד את השני מאז שהיינו בני 8. נולדנו בהפרש של 4 ימים, ושנינו חגגנו את חגיגות בר-מצווה שלנו לפני 32 שנה בבית הכנסת של אבא שלי", שיתף הרב לרנר. "כשהיינו בני נוער, רכבנו יחד בימי ראשון רבים ברחבי אפר-סטייס ניו יורק, ובקולג' הפכנו לרוכבים רציניים. מייקל תמיד היה ספורטאי העל, ואני הייתי הוואנבי".

"היינו אמורים  להגיע ל-Israel Ride בשנת 2014, אבל זה כמובן לא התאפשר לנו. עכשיו שנינו מרגישים טוב יותר ושנינו מתכוונים לרכוב. המטרה כאן חשובה יותר מבעיות הבריאות הפרטיות של שנינו", הוא מסכם.