אף אחד לא מופתע שהמאבק הדיפלומטי בישראל כבר עבר מזמן את שולחנות האו"ם ועבר למגרשי הכדורגל. כפי שדיווחנו אמש, על אף ניסיונו של ג'יבריל רג'וב לקדם במהלך קונגרס של פיפ"א סעיף שימנע קיום משחקי כדורגל של שש קבוצות מעבר לקו הירוק בתואנה כי מדובר בשטחים כבושים, הניסיון כשל. כמו כן מהלכו של רג'וב גרם לחשש בישראל מהפעלת הסעיף בעתיד בכך שיגרום, אולי, לסילוק של ישראל מאיגוד הכדורגל העולמי.

לאחר החלטתה המשמעותית של פיפ"א שלא לקבל את הצעתו של רג'וב, שזכה ל-27% תמיכה בלבד, החליטו בישראל להזכיר לרג'וב ולתומכיו, שכדורגל הוא משחק שבא מהנשמה ופשוט אסור להשתמש בו ככלי פוליטי בצורה צינית ופוגענית.

"מועצת פיפ"א קיבלה את ההחלטה הנכונה בכך שלא נתנה לפלסטינאים להכניס את הסכסוך למגרשי הכדורגל", מסר לנו היום השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן. "הספורט צריך להיות מרחב ניטרלי וראוי שיישאר כזה. בשבועות האחרונים מדינת ישראל ניהלה מאמצים רבים שהובילו להחלטה שהתקבלה. אני רוצה להודות לכל מי שפעל למען האינטרסים של המדינה".

בסרטון שהפיק משרדו של ארדן לרגל ההחלטה החשובה, נראים ילדים יהודים וערבים משחקים כדורגל ומוכיחים כי הכדוגל מעל הפוליטיקה. "תודה לפיפ"א ששמרה את הכדורגל מחוץ למשחק", נאמר בו, וזהו מסר שראוי שיחלחל גם לשאר המבקשים לפגוע בישראל באמצעות אירועי תרבות, ספורט, אקדמיה ועוד.

"המשרד בראשותי ימשיך לפעול בנחרצות נגד קמפיין הדה לגיטימציה המתנהל נגד ישראל" הוסיף ארדן. "חרם הוא לא פתרון לגיטימי לפתרון סכסוכים, והניסיון להרחיק את ישראל מפיפא מראה שוב את הפנים האמיתיות של ארגוני ה-BDS  הפועלים, ללא הצלחה, לקעקע את הליגיטמיות של מדינת ישראל".