שמעון פרס מעולם לא וויתר על חלום השלום. על פי חזונו הוקם "מרכז פרס לשלום" בשנת 1996, אשר שם לעצמו מטרה לטפח שלום בר קיימא וקידמה במזרח התיכון, על ידי עידוד סובלנות, שיתוף פעולה, רווחה ופיתוח כלכלי וטכנולוגי. 

אחד הפרויקטים ששאפו לממש את חלומו הוא "גשרים לשלום". המיזם הוקם במרכז בשיתוף רשת בתי הספר "אורט" וחברת גוגל, כדי להתגבר על מחסומים וסטריאוטיפים שליליים, להכיר את "האחר" וליצור יחסי כבוד וחברות הדדיים.

במסגרת "גשרים לשלום" נפגשו צעירים ערבים ויהודים ושחחו באמצעות פלטפורמת המסרים "גוגל הנגאאוטס". השימוש בטכנולוגיה איפשרה לבני ובנות הנוער להסיר את המחסומים וליצור שיח בלתי אמצעי ופתוח. הסביבה שנוצרה הייתה עבורם בטוחה, נעימה ומעצימה והם הכינו יחדיו, לכבוד "יום האחדות" האחרון, סרטון קצר שמסכם את הפרויקט שלהם - בהשתתפותו של שמעון פרס.

גשרים לשלום (צילום: באדיבות מרכז פרס לשלום)
סלפי עם שר החינוך נפתלי בנט, ובני הנוער הנפלאים שלנו | צילום: באדיבות מרכז פרס לשלום
הסרטון הוקרן באירוע מיוחד ביחד עם שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל רשת אורט, צבי פלג. פלג מסר לנו הבוקר כי "הלך מעימנו מנהיג של חזון, של בשורה, שכולו ממוקד בעתידה של אומה. פרס היה שותף נאמן לעשייתה של רשת אורט בפיתוח והטמעת המדע והטכנולוגיה בקרב תלמידי דור המחר מחד, ובהקניית ערכים חברתיים המושתתים על חיים משותפים מתוך הכרות, סובלנות וכבוד האדם". אנו מקווים שחזון השלום יתממש, צעד צעד.