חזון אחרית הימים: ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לאו"ם אמרה אמש את מה שחיכינו לשמוע שנים. בנאום שהפך ויראלי תוך מספר שעות, היילי מדברת על כל הבעיות שישראל טוענת שקיימות באו"ם - שלא זכו למענה במשך שנים. הצהרתה פורצת הדרך התקיימה במסיבת עיתונאים לאחר הישיבה החודשית של מועצת הביטחון וכן באה לאחר פגישת נתניהו-טראמפ בשבוע שעבר. ההצהרה יכולה בהחלט להתפרש כתוצאה ישירה של המפגש הזה.

היילי נכנסת אל הבמה בצעדים בטוחים ואומרת דברים שהשאירו אותנו המומים ואפילו מעט מתרגשים:

"בוקר טוב, קודם כל זו הפעם הראשונה שאני עושה את מסיבת העיתונאים הזו. אני מקווה שנוכל לעשות הרבה שיחות כאלה ונמשיך לעשות זאת, אבקש שתכבדו אותי ואני אכבד אתכם וככה נתקדם.

הדבר הראשון שאני רוצה לדבר עליו הוא מה שהיה בישיבה החודשית הקבועה של מועצת הביטחון בעניין המזרח התיכון שאך נסתיימה. זו הישיבה הראשונה שאני משתתפת בה ואני חייבת לומר שזה היה קצת מוזר.

מועצת הביטחון אמורה לדון על איך שומרים על שלום וביטחון בינלאומיים, אך בישיבתנו על המזרח התיכון, לא דנו על הפסקת בניית הטילים לא חוקיים בלבנון, לא דנו על הכסף והנשק שאיראן מספקת לטרור, לא דנו באיך להביס את דעא"ש  ולא דנו איך מונעים מבשאר אסד להמשיך לטבוח במאות אלפי אזרחים.

לא.

במקום זה, הישיבה התמקדה בביקורת כלפי ישראל, הדמוקרטיה היחידה האמיתית במזרח התיכון. אני חדשה כאן, אבל אני מבינה שכך הוועידה פעלה חודש אחרי חודש בעשורים האחרונים.  

אני כאן לומר - ארה"ב לא תעלים עין מכך יותר. אני כאן להדגיש את התמיכה החזקה של ארה"ב בישראל. אני כאן להבליט את העובדה שארה"ב נחושה לעמוד נגד ההטייה של האו"ם נגד ישראל.

לא נחזור על הטעות הנוראית של החלטה 2334 ונאפשר לצד אחד של המועצה לגנות את ישראל.

במקום, נקדם פעולות על האיומים האמיתיים איתם אנחנו מתמודדים במזרח התיכון. אנחנו שואפים לשלום. אנחנו תומכים בפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, שנידון במו"מ ישיר בין הצדדים. כמו שהנשיא טראמפ הצהיר בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו אתמול.

ההחלטה השערורייתית והמוטה של מועצת הביטחון והעצרת הכללית נגד ישראל רק הופכת את השלום לקשה יותר, ומרחיקה את הצדדים מהגעה לשולחן המו"מ. באופן מפתיע, למחלקה הפוליטית של האו"ם יש מחלקה שלמה שמוקדשת ליחסים הבינלאומיים של הפלסטיניים.

דמיינו את זה. אין מחלקה שמוקדשת לנשק הגרעיני של צפון קוריאה. אין מחלקה שמתעסקת באיום הטרור מספר אחת בעולם, איראן.

הגישה המבוססת על דעות קדומות ביחס לסכסוך רק פוגעת בתהליך השלום, וזה חושף את חוסר הקשר למציאות של העולם שסביבנו.

הסטנדרט הכפול עוצר נשימה.

רק לפני מספר ימים ארה"ב ביקשה ממועצת הביטחון לגנות אירוע טרור כאשר טרוריסט פתח באש על אנשים שמחכים לאוטובוס ודקר אחרים.

מועצת הביטחון לא תהסס להוקיע התקפה כזו בכל מדינה אחרת, אבל לא בישראל. ההצהרה נחסמה. וזה מביש.

ישראל קיימת באזור בה אחרים קוראים להשמדתה המלאה ובעולם בו האנטישמיות רק עולה, אלה איומים שעלינו לדון בהם, בזמן שאנחנו מקדמים פתרון קבע שיסיים את הסכסוך.

אך מחוץ לאו"ם יש חדשות טובות. מקומה של ישראל בעולם משתנה. ישראל בונה קשרים דיפלומטיים חדשים עם יותר ויותר מדינות, המזהות כמה ישראל תורמת לעולם. הן מזהות שישראל היא אי של יציבות באזור מסובך, ושהיא עומדת בחזית של המצאות, יזמות ופיתוחים טכנולוגיים.

זו ההטייה האנטי-ישראלית של האום שהגיע הזמן לשנות. ארה"ב לא תהסס להתנגד להטיות הללו, ולעמוד לצידה של חברתנו ובת בריתנו – ישראל".

משרד החוץ הישראלי מסר בתגובה: "אנו מברכים על היוזמה וכעת מקווים שהאו"ם יפעל באופן ענייני וללא משוא פנים".

תודה רבה לעידו דניאל ויערה תירוש על הסיוע בהכנת הידיעה

הנתונים לא משקרים: האו"ם מתעסק בנו באופן מוגזם

כל הסרטונים של LOVE ISRAEL - ערוץ ההסברה של ישראל