בשנים האחרונות פועלות ברחבי הארץ כמה כנופיות המתמחות בגניבת כלבים יקרי ערך. את הכלבים גונבים מתוך חצרות הבתים או מהרחובות, ומוכרים אותם לכל המרבה במחיר. מאות כלבים נגנבים מידי שנה בישראל ופחות מעשרה אחוזים מהם נמצאים ומוחזרים לבעליהם.

בעלי הכלבים הגנובים מציעים פרסים גבוהים מאוד למי שיסייע במציאתם; הם מפרסמים פוסטים מרגשים בדפי הפייסבוק שלהם אבל צריכים גם הרבה מזל. מרביתם כלל אינם מצליחים למצוא את כלביהם האהובים והם נותרים עם שברון לב.

לפני כעשרה ימים  הכלבה 'צ'ריפה' כבת העשר טיילה בסמוך לביתה בשכונת 'רמות' בבאר-שבע. בשלב מסוים, הגיח למקום תושב העיירה תל-שבע כבן 20. הוא הבחין בצ'ריפה, שהיא כלבה די ידידותית וסימפטית, חטף אותה לתוך מכוניתו - ונמלט מהמקום.

כלב גנוב
צ'ריפה הכלבה החטופה - שהוחזרה הביתה

"שעתיים לאחר שהיא יצאה מהבית ירדתי לחפש אותה - והיא פשוט נעלמה. היא כל הזמן רגילה להסתובב ליד הבית. זוג מבוגרים המתגוררים בבניין סמוך שעברו במקום, אמרו לי שהכלבה שלי נחטפה על ידי בדואים שהסתובבו באזור", שיחזר נועם תרשיש, תלמיד תיכון ובעליה החוקיים של צ'ריפה.

תרשיש לא ויתר ובטרם פנה להגיש תלונה במשטרה החליט להיות בלש לכמה ימים. הוא סרק את האזור בו נחטפה כלבתו האהובה והחל לאסוף מידע אודות הגנבים. כמה ימים לאחר מכן הוא נתקל שוב בזוג המבוגרים שהיו עדים לחטיפתה של צ'ריפה, ואלה מסרו לו פרטים אודות הרכב שלתוכו נחטפה כלבתו. הם ציינו שמדובר בטנדר בצבע לבן עם ארגז מאחור. 

"הם עזרו לי מאוד באיסוף המידע על הגנבים. בסופו של דבר גם הצלחתי להשיג את לוחית הזיהוי של הטנדר - מה שעזר לי מאוחר יותר לאתר את הכלבה שלי", סיפר תרשיש בהתרגשות, "בכל אותם ימים הרגשתי רע מאוד שצ'ריפה לא נמצאת איתי. דאגתי לה מאוד. היא כלבה עדינה ומיוחדת. היא קרובה מאוד לליבי".

כלב גנוב שמעון (צילום: באדיבות המצולם)
נועם תרשיש וכלבתו האהובה | צילום: באדיבות המצולם

תרשיש הגיש תלונה במשטרת באר-שבע ומסר לידי החוקרים את כל המידע שברשותו - אודות הטנדר ששימש את חוטפי כלבתו. בלשי משטרת באר-שבע בסיוע מערת המודיעין בתחנה פתחו בחקירה בסמויה במטרה לאתר את החשוד בגניבת הכלבה.

יום למחרת הצליחו הבלשים לאתר את החשוד, כשהם נעזרים במספר לוחית הרישוי של מכוניתו. החשוד נלקח לחקירה בתחנה, אך הכחיש כל קשר לגניבת הכלבה. החוקרים הטיחו בו שהם יודעים שהוא הגיע עם מכוניתו לרחוב וחטף את הכלבה.

כעבור זמן קצר החשוד נשבר והודה כי גנב את הכלבה. הוא התקשר לבני משפחתו כדי שיביאו אותה לתחנה.

השוטרים התקשרו לבני משפחת תרשיש והודיעו להם שכלבתם הגנובה נמצאה. קרובת משפחה הגיעה לתחנת המשטרה וקיבלה לידיה את צ'ריפה. מיד עם חזרתו של צ'ריפה לזרועותיו העלה נועם פוסט בפייסבוק, ובו הודה לשוטרים על פעילותם למציאתה של צ'ריפה והחזרתה לחיק המשפחה.

"תודה רבה לכל המשטרה הנהדרת שהחזרתם לי את הכלבה. אין עליכם. אתם אלופים! החזרתם לי את החיוך", כתב תרשיש. אמו אורה הודתה לשוטרים ולכל מי שסייע להם לאתר את הכלבה. "בשמי ובשם בני נועם אני רוצה להודות למשטרת באר שבע על החזרת כלבתו של בני - צ'ריפה. החזרתם את החיוך לבני", כתבה בדף הפייסבוק שלה.

תרשיש סיכם את ה"האפי אנד" של הפרשה. "זו תחושה נפלאה שצ'ריפה חזרה הביתה. היא חשובה לי מאוד ואני שמח ששוב היא איתנו - ומאושרת".

>> עוד סיפורים מרגשים באנגלית
>> חמש תמונות נפלאות של מדבר יהודה - בזמן פריחה