התקשורת הבינלאומית ממשיכה לעסוק בסוגיית הבורקיני בחופי צרפת. הדיון המהדהד ברחבי העולם הזמין את העיתונאים החרוצים של הניו יורק טיימס, אחד מהעיתונים הגדולים והמוכרים בעולם, לערוך סקירה משווה בין היחס לנשים בבורקיני במדינות שונות

בכתבה שפורסמה אמש מוצגות מדינות שונות ויחסן לפריט הלבוש שמשמש נשים מוסלמיות בעודן הולכות לים, כדי לשמור על צניעותן. את הכתבה מלווה סרטון בעמוד הפייסבוק של האתר שכבר הפך לוויראלי בשעות האחרונות, בו נראות נשים יהודיות וערביות מדברות על החירות ללבוש בישראל מה שהן רוצות, ולמעשה לעשות מה שהן בוחרות. כאן אף אחד לא יפשיט או יכסה אותן. 

בסרטון נאמר כי אין בישראל שום הגבלות לבוש המעוגנות בחקיקה. "זוהי חירות אישית", אומרת שאמס אל-דועא אלעיאן. "אם אני רוצה להתכסות - מדוע איני יכולה לעשות זאת?", היא שואלת, בעודה לובשת בורקיני על החוף. שירן רוקבן, מוסיפה שלדעתה זה "מצחיק שאנשים שחושבים על עצמם שהם כל-כך ליברליים ופתוחים, לא יכולים להכיל סבלנות לדתות אחרות". בסרטון נראות נשים ערביות בבורקיני שוחות במים, מצטלמות סלפי, מחייכות ונהנות. 

מדובר בעוד הוכחה לכך שישראל היא מדינה שערכי החירות האישית בה ממומשים הרבה יותר ממה שהמדיה הבינלאומית והתעמולה הפלסטינית מנסים להציג. יש כאן דו קיום מופלא של שלוש הדתות, סובלנות אמיתית אחד כלפי השני וגם בורקיני לצד ביקיני, שלא באמת מזיזים לאף אחד. 

>> אוהבים את ישראל? 

>> אונר"א - כל מה שרציתם (ולא רציתם) לדעת