לאחר שדיווחנו לכם על ביקורם הצפוי של 12 שחקני הליגה הלאומית בפוטבול האמריקאי, ה-NFL, אמש דווח בכלי התקשורת הבינלאומיים על ביטול הגעתם של שני שחקני הליגה, מייקל בנט וקני סטיילס. שני השחקנים הודיעו כי לא יגיעו לטיול שארגנו המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה ומשרד התיירות כיוון שהטיול נתפס בעיניהם ככוונה של הממשלה "להשתמש" בהם ככלי תעמולה. 

ביטול הגעתם הושפע ככל הנראה ממכתב של עיתונאי ופעיל שמאל קיצוני בשם דייב צירין, שעודד את השחקנים לבטל הגעתם לישראל. על המכתב, שהתפרסם באתר "דה ניישן" ("המולדת"), חתומים ארגונים אמריקאיים למען זכויות הפלסטינים, שלוחות של תנועות החרם כמו קידום חרמות אקדמיים או תרבותיים על ישראל, "קול יהודי לשלום" וכן השחקן דני גלובר המוכר לרבים מסדרת סרטי "נשק קטלני". 

על החלטת הביטול הודיע בנט בטוויטר כאשר צייץ בחשבונו האישי "אני לא הולך לישראל" והוסיף תמונה של מרתין לותר קינג. "הייתי אמור להגיע לביקור בישראל עם שחקני ה-NFL", הוסיף מאוחר יותר במכתב אישי ומפורט בו הסביר את החלטתו: "התרגשתי לראות בעיניים שלי את החלק ההיסטורי והמדהים הזה בעולם. לא הייתי מודע, עד קריאת המאמר בעיתון "טיימס אוף איזראל" (ידיעה שפירסמה את הביקור) שהמסלול של המסע נבנה על ידי הממשלה כדי להפוך אותי ל"משפיע על דעת הקהל" ול"שגריר של רצון טוב". 

המכתב של בנט:

"כשאסע לישראל - ואני מתכנן לעשות זאת - זה יהיה כדי לראות לא רק את ישראל, אלא גם את הגדה המערבית ואת עזה, כך שאוכל לראות את הפלסטינים, שקוראים לאדמה הזו בית במשך אלפי שנים" המשיך בנט. "אחד הגיבורים שלי מאז ומתמיד היה מוחמד עלי. אני יודע שעלי תמיד עמד לצד הפלסטינים, ביקר במחנות הפליטים שלהם, הלך להפגנות ותמיד שאף להיות "הקול של חסרי הקול". אני רוצה להיות "הקול של חסרי הקול" ואני לא יכול לעשות זאת על ידי טיול כזה לישראל. אני יודע שזה ירגיז כמה אנשים, אבל יעורר השראה באחרים. אבל בבקשה דעו שלא עשיתי את זה עבורכם - אלא כדי להיות שקט עם הערכים והמצפון שלי", כתב. את המכתב של בנט שיתף סטיילס וכתב "לא יכולתי לומר זאת טוב יותר. אני בפנים!".

יחד עם מחאתם של בנט וסטיילס המשלחת צפויה להגיע לישראל ביום שני לביקור בן שבוע ימים. אנו מבקשים להביא לידיעתם של השחקנים המחרימים, כי מאחורי תנועות החרם עומדת אג'נדה המבקשת להביא לסופה של מדינת ישראל והכל באמתלה של פעילות שאמורה לקדם את השלום. 

מקור

האמת שתנועות החרם לא רוצות שתדעו

מה עושים עם הסתה בטוויטר?

הסכסוך הישראלי פלסטיני - דברים שחשוב להכיר

כל הכתבות של LOVEISRAEL - ערוץ ההסברה של ישראל ב-mako