חודש חלף מאז הכה גל השריפות ברחבי הארץ ומשפחות רבות עדיין לא חזרו לביתן. בעוד הנושא ירד מכותרות העיתונים, בארגון ההסברה The Israel Project לקחו את העניינים לידיים. צוות הארגון, שעסוק בדרך כלל בעבודה נמרצת מול עיתונאים ודיפלומטים זרים לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, פתח בשבועות האחרונים בקמפיין מיוחד לגיוס תרומות עבור צעצועים לילדות וילדים שבתיהם ניזוקו בשריפה.

טיפ מחלקים מתנות (צילום: באדיבות טיפ)
משחקים וצעצועים לשמחר את הילדים | צילום: באדיבות טיפ
השבוע, לרגל חג החנוכה יצאו עובדי הארגון לכל רחבי הארץ וחילקו מאות מתנות על מנת לשמח את הילדים ומשפחותיהם. עשרות משפחות שבתיהם נשרפו עד היסוד, מחיפה ועד חלמיש, זכו לקבל מתנות בהתאם לגילאי הילדים – מתינוקות ועד גיל 17.

לדברי סגן נשיא TIP, ליאור וינטרוב, מדובר בעשייה מבורכת וחשובה. "בזכות תורמים נדיבים מכל רחבי העולם הצלחנו להחזיר, אפילו אם במעט, את החיוך לפניהם של הילדים שספגו מכה קשה בגל השריפות האחרון. אני מקווה שהצלחנו להזריק קצת אור בחג החנוכה הזה".

טיפ מחלקים מתנות (צילום: באדיבות טיפ)
הוקרת תודה מרגשת | צילום: באדיבות טיפ
עובד הארגון, אדם חליוה, שחילק את המתנות בימים האחרונים סיפר כי היה מרגש לראות לא רק את הילדים שמקבלים את המתנות, אלא גם את התגובות של ההורים שהיו נרגשים במיוחד מהקמפיין. "זה גרם להם להרגיש שהם לא לבד ושיש אנשים טובים מרחבי העולם שאכפת להם ממה שעובר עליהם בחודש האחרון", אמר. בארגון הביעו שביעות רצון מההירתמות הנרחבת וציינו כי הם מחכים בקוצר רוח לפעילות עניפה ומשמעותית גם בשנת 2017.