כרטיס הגיפטקארד הפך להיות אחת המתנות המועדפות על ישראלים לציון אירועים וחגים - ומתברר שיש לכך סיבות טובות מאוד - גם פסיכולוגית. כרטיסי השי שמשדרים פינוק והנאה מייצרים חוויית קניה שמגיעה מתוך אהבה ותשוקה. הסיבה: הם אינם מעניקים למקבל המתנה רק את מה שהוא רוצה או צריך, אלא גם את מה שהוא חלם עליו ולא העז להגשים.

מה למשל? מסעדת השף שלא הייתם מזמינים מקומות אליה בלי תמריץ. המצעים האיכותיים שהייתם מוותרים עליהם ורוכשים במקומם גרסה פרקטית וזולה יותר. סדנת הבישול או הצורפות המרתקת שלא חשבתם בכלל להירשם אליה וגיליתם במקרה דרך הגיפטקארד שקיבלתם, ועוד ועוד.

גיפטקארד לעומת מתנה או מזומן

בהשוואה לאלטרנטיבות, עם גיפטקארד מסתבר יש הרבה יותר סיכוי שנפנק את עצמנו ונבזבז על הנאות בעוד שכסף מזומן יגרום לנו להרגיש צורך להוציא את הסכום על דברים חיוניים. כן, הבחירה החופשית לקנות מה שרוצים ואיפה שרוצים לא תמיד משחקת לטובתנו.

אם משווים את הגיפטקארד גם למתנה פיזית מוכרת, כזו שעטופה עם סרט ונראית על פניו יותר מושקעת ואישית, נגלה שהסטטיסטיקה מצביעה על כך שלא פחות מ-60 אחוז מאיתנו ילכו להחליף אותה.

"הסיכוי שמישהו יקלע בול לטעם שלך לא גדול", מסבירה את הנתון הברור ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי ומומחית להתנהגות צרכנית. "גיפטקארד מאפשר למקבל המתנה לבוא ולהחליט בעצמו ומעניק לו את החופש לפנק את עצמו".

גם בהשוואה בין תוו קנייה לגיפטקארד (תווי שי) ישנו יתרון ברור לכרטיס המתנה. תו הקנייה שכולל רשתות מזון ימשוך אותנו לקניית מצרכים בסופר שבוודאי ישכחו ויתכלו, לעומת הגיפטקארד שמציע לנו חוויה לפני הכל, עם שלל חנויות, מסעדות, ופינוקים שניתן לממש, חלקם גם באונליין.

בחירת גיפטקארד שמתאים לתחומי העניין וההעדפות של המקבל, מראה שהשקענו מחשבה ומאמץ במתנה ומעניקה למחווה מגע אישי שיוצר רושם מתמשך. כרטיסי מתנה הם גם הרבה יותר זכירים, מכיוון שהם קושרים חוויה או פריט מסוים לנותן המתנה.

"מומלץ לרכוש גיפטקארד לחנות שמקבל המתנה אוהב ואולי לא מרשה לעצמו לקנות בה", מסבירה ד"ר מרגלית. "בין אם מדובר בביגוד של אלו יוגה, תיק של מייקל קורס או גאדג'ט של אפל. ברגע שמקבל המתנה יממש את הגיפטקארד, הרכישה תהיה גם ממוקדת במי שנתן לנו את השי".

גיפטקארד: כרטיס המתנה שהוא גם כרטיס ברכה

הגיפטקארד החליף מבחינות רבות גם את כרטיס הברכה הקלאסי והותאם לעידן הדיגיטלי. לכל כרטיס שנשלח ניתן להוסיף ברכה ואיחולים אישיים שמגיעים למקבל המתנה והופכים את המחווה להרבה יותר מרגשת, פרסונלית ומושקעת. למקבל המתנה ישנה גם אפשרות להשיב ולשלוח הודעת תודה וכל אלו לא נעלמים גם אחרי מימוש הכרטיס.

גם נוחות השימוש משחקת כאן תפקיד. בניגוד למתנה פיזית שנאלץ לסחוב ולהטריח את עצמנו לחנות כדי להחליף, את הגיפטקארד נוכל להציג מכל מכשיר טלפון ולכן הוא גם אידיאלי עבור אנשים עסוקים שמעריכים קלות ופשטות.

שימו לב שהצד הנוח והמעשי לא תקף רק למקבל המתנה אלא גם למי שמעניק אותה - שהרי בחירת מתנה אידיאלית יכולה להיות תהליך מייאש שכולל תהיות כמו: מה אם זה בגודל או בצבע הלא נכון, והאם זה יקלע לטעמו של מקבל המתנה וכו' וכו'. מה שנקרא: כולנו היינו שם. כרטיסי מתנה מבטלים את ההתלבטויות האין-סופיות ואת אי-הנעימות של קבלת מתנה לא רצויה מהצד השני. אם תרצו, מדובר בחוויה נטולת אשמה לשני הצדדים. 

אגב, גם עבור המותגים עצמם, הגיפטקארד מלא יתרונות: מימוש המתנה לא כרוך רק ברכישת פריט אלא בהתעניינות במוצר או בשירות שייתכן וחמק מהלקוח בעבר. כך שחברות נהנות לשתף את הסיפור שלהן דרכו. 

פינוק ללא אשמה

לסיכום, אם אתם כבר ערוכים להעניק את כרטיס המתנה שלכם זיכרו שמתנות נועדו להנאה ושגיפטקארד מספק לנו את כל הסיבות להתפנק מבלי לדאוג להוצאה. הסוד הנוסף שלו הוא שהוא נתפס כבעל ערך משופר בהשוואה לסכום שווה ערך במזומן. אז הוא גם מוציא את כולנו "לארג'ים". העיקר להינות. 

לשליחת גיפטקארד לאנשים שאתם הכי אוהבים לחצו כאן >>