את יום האהבה הזה אנחנו חוגגים ביחד. התקופה הקשה שעוברת עלינו היא קריאה להתאחדות, לתמיכה הדדית, לאהבה ולשמחה, דווקא בצל האתגרים. איך עושים את זה, אתם שואלים? בשילוב של שניים מהדברים האהובים עלינו - תמיכה בקהילה ואוכל טעים. 

אם עדיין לא הייתם במתחם DNA בעזריאלי תל אביב, התכוננו להפתעה. בקומת הכניסה, ממש בין שלושת הבניינים, הוקם חלל קולינרי נוצץ ומיוחד מאוד. המקום המואר והמקורה מארח פוד-טראקס משובחים, שני ברים עם 100 מקומות ישיבה ועוד מגוון שולחנות, כיסאות ופינות ישיבה מסביב. הלוק היוקרתי מספק נוף מושלם לפסטיבל אהבה חגיגי שיימשך שבוע, מיום רביעי 14.2 ועד יום רביעי 21.2. והכי חשוב? לכבוד הוולנטיינ׳ס, הפסטיבל שם דגש על סיוע למפונים ולמילואימניקים שנפגעו במהלך המלחמה. 

אז מה מצפה לנו בפסטיבל? 

את הפסטיבל יובילו השף חיים כהן, שיגיע עם פוד-טראק של הדיקסי, והשף גיא גמזו, שיגיע עם הפוד-טראק של הנונונו. מבחר מהמנות המושחתות והמפנקות של שני המוסדות התל-אביביים יוצעו בפסטיבל בגרסה כשרה - מי שטעם יודע כמה הן ממכרות. בנוסף לפוד-טראקים של השניים, הפסטיבל יציע פופ-אפים של קונדיטורים מעוטף עזה ומצפון הארץ, כמו גם של עסקים של מילואימניקים שנפגעו במהלך המלחמה. 

חיים כהן (צילום: אסף קרלה)
צילום: אסף קרלה

״הבאנו את דיקסי הכשרה שזה ניסיון מעניין", אומר השף חיים כהן, "אבל הדבר שהכי משמח אותי זה שאנשים לא מאמינים שהכנפיים כשרות ובכלל להיות במתחם DNA של עזריאלי עם כל הפודטרקים והברים זה תמיד כיף. שוק זה תמיד משמח״.

גיא גמזו (צילום: ירון ברנר)
צילום: ירון ברנר

מנוסף, הפסטיבל יארח גם את ״קורל אטיאס״ - קונדיטורית המוכרת בזכות הקינוחים המושחתים שלה, ״אקזיט״ - ופל בועות מושחת, ״הבורליה״ - קרם בורלה טעים במיוחד שבעליו הקונדיטורים גויסו למילואים מהיום הראשון וכבר  4 חודשים משרתים בעזה, השוקוליטרית רווית גליצקי מהדרום עם הפרלינים המעוצבים בטעמים מיוחדים, וגם דוכן מושחת של show room עם מבחר דונאטס ועוגיות.

במקום יהיה גם בר אלכוהול בו יתארחו מותגים חדשים עם קוקטיילים בטעמים טעימים ומקוריים. 

DNA בעזריאלי 2 (צילום: חנה טייב)
צילום: חנה טייב

לצד כל אלה, הפסטיבל יארח גם דוכני שוק עם גבינות מהעוטף, שמן זית מהצפון, דבש מהעוטף, נקניקיות ביירן מעסק של חייל בסיירת צנחנים שנמצא בחאן יונס, דוכן דרוזי המארח אצלו בצפון ומאכיל מאות מילואימניקים ביום, דוכן דים סאם שבעליו משרת בעזה ובנו עוזר מאז תחילת הלחימה בניהול העסק, ופלורה מהצפון שכל פירותיהם מתלמי יוסף שבעוטף. 

״שוקולד קפה״: המקום הקסום מהעוטף מגיע לפסטיבל

בר המתוקים יארח גם את ״שוקולד קפה״ והפרלינים הממכרים שלו, לזכרו של דביר קרפ - השוקולטייר של העוטף ובעל בית הקפה, שנרצח בביתו ב-7 באוקטובר. ״כל מה שדביר רצה לעשות זה להכין שוקולד״, מספר שותפו אורי שטיינר. אורי ודביר גדלו יחד במרכז, וב-2001 דביר התחתן עם זוגתו, רעות מקיבוץ רעים, והשניים עברו להתגורר בקיבוץ. ״דביר היה שוקולטייר עוד שנים לפני וחיפש מקום לייצר בו שוקולד. הוא מצא אותו סמוך לקיבוץ מגן, במועצה אזורית אשכול - וככה נולד ׳שוקולד קפה׳״, מספר שטיינר. 

השוקולדים המדהימים של דביר משכו עוד ועוד לקוחות, שהחלו לבקש גם דברים נוספים - קפה, כריך, נשנוש. היה ברור שיש צורך בהקמה של בית קפה אמיתי בצמוד. בשנת 2018 עזב שטיינר, חברו של דביר, את חייו ואת עבודתו במרכז, ועבר לעוטף עזה כדי לעזור בעסק ולנהל את בית הקפה. קסמו של המקום, שנמצא במתחם נווה אשכול, נעוץ במגוון הרחב של האנשים המגיעים לבלות בו: מבלים שהגיעו למתחם, ילדים מבתי הספר של קריית החינוך הסמוכה, קשישים ממעון היום הסמוך, מתאמנים מחדר הכושר שבמתחם, נוסעים מהתחנה המרכזית שבצמוד, וגם חיילים מהבסיסים באזור שבית הקפה המתוק נכנס לליבם. 

אירועי ה-7 באוקטובר שינו הכול, והמיטו טרגדיה קשה: דביר קרפ ואשתו נרצחו על ידי מחבלים, בטבח שממנו ניצלו למרבה המזל שני ילדיהם. אורי שטיינר, שגר בשדה אברהם, נזכר ביום הטראומטי: ״התעוררתי בשש וחצי מבומים של מטחים כמו שלא שמעתי אף פעם. יצאתי למיגונית, וכששמעתי ירי של נשק קל הבנתי שקורה משהו חריג. עברתי לבית של בעל הדירה שלי, שיש לו ממ״ד וגם נשק. בשבע וחצי, אולי אפילו יותר מוקדם, שלחתי הודעה לדביר והוא ענה עליה. מעט מאוחר יותר חבר משותף שלנו ביקש שאצור איתו קשר, כי היו שמועות שמשהו קרה לו. התקשרתי לדביר הרבה פעמים אבל הקו תמיד היה תפוס, אז הייתי רגוע, הנחתי שהוא בשיחות. עד שבעשר בבוקר ענתה לי הבת הקטנה שלו. שאלתי אותה איפה אבא, והיא אמרה שהוא לידה. שאלתי למה הוא לא עונה, והיא אמרה שזה כי הוא נרצח״. 

משפחת קרפ חסתה בממ״ד, ודביר החליט לצאת ממנו לקראת המחבלים כדי להגן על משפחתו. הוא הצליח לפצוע מחבל אחד מהשלושה לפני שנרצח, ואיתו אשתו ושותפתו רעות. ״כשהבת שלו אמרה את המילה ׳נרצח׳ פשוט לא הבנתי אותה, לא חשבתי שזו בכלל אופציה. אבל דביר באמת היה לידה וליד אחיה כל הזמן הזה. בנקודה הזו הבנתי שאיבדתי אותו, ושהילדים לבד, ושיש בלגן גדול״. 

שטיינר עצמו עבר את הלילה לבד בשדה אברהם, מנותק מחשמל וללא ידיעה מה קורה מסביב. בראשון בערב, יחד עם שכניו, החליט לברוח דרומה, ומשם התפנה למרכז. ״הייתי במרכז חודשיים, אחר כך חזרתי לשדה אברהם כי הייתי חייב קצת בית, ועכשיו אני על הקו״, הוא מספר. ״מבחינת העסק הכול מושבת: גם מפני שאין קהילה, אין בתי ספר וכל האזור משותק, וגם מפני שאין לנו אישור ביטחוני לפתוח - העסק קרוב מאוד לרצועה. אבל גם כשהאישור יתקבל אני אצטרך להתמודד עם אתגר גדול: למצוא מישהו שיעזור לייצר לי את השוקולד. דביר היה מכין אותו בעבודת יד עם מתכונים מאוד ספציפיים, ויהיה קשה למלא את החלל. אבל אני מחויב לזה, וברגע שיהיה לי אישור אני אחיה את העסק בחזרה״. 

בתחילת המלחמה ״שוקולד קפה״ פתחו הד-סטארט לשיקום העסק, שזכה להיענות מדהימה של מעל ששת אלפים תומכים. אם גם אתם רוצים לתמוך בעסק מהעוטף ולטעום את השוקולדים המפורסמים, עכשיו יש לכם הזדמנות לעשות זאת פנים מול פנים: ״שוקולד קפה״ יגיע גם הוא לפסטיבל הקולינרי במתחם DNA בעזריאלי תל אביב, ואיתו הפרלינים הממכרים. ״מפני שאין לי את דביר ואני לא יכול לייצר אותם בעצמי, רוי שוקולד המקסימים התנדבו לעזור לי ולייצר שוקולדים שמיתגנו במיוחד עם כמה מילים על הסיפור״, מספר שטיינר. ״כל ההכנסות עוברות אלינו ולמשפחה של דביר, כדי להבטיח שנוכל לתמוך בילדים וגם לחזור לפתוח את העסק. מאחורי כל דוכן כזה בפסטיבל יש סיפור אנושי, כמו שכולנו יודעים״, הוא מסכם. ״בואו נהיה אופטימיים ונקווה לימים טובים יותר״. 

השוקולדים של ״שוקולד קפה״, לצד שלל דוכנים אחרים של מפונים מהעוטף ומצפון הארץ ומילואימניקים שנפגעו במלחמה, מחכים לכם כבר עכשיו בפסטיבל הקולינרי במתחם DNA עזריאלי תל אביב. שעות הפעילות הן בין 12:00 ל-19:00 בימים ראשון עד חמישי, ו-9:30 עד 15:30 ביום שישי. הכניסה חופשית - בואו לאכול אוכל מדהים, לתמוך ולאהוב. 

לפרטים נוספים על הפסטיבל הקולינרי המיוחד >> היכנסו