רומי, ממה מורכבים החיים שלך כרגע?

"לימודים, מתמטיקה, פיזיקה, ריקוד ועיתונאות".

דני, מה הקושי בלשכנע ילדים בזה שהם יכולים להצטיין?

"הקושי הוא להסביר להם שזה תהליך הדרגתי. תלמידים בימינו רגילים ומצפים לקבל הכל תוך רגע, הם רואים אותי בטיקטוק והם לומדים על אבולוציה, אבל הם ישר עוברים לדבר הבא. הצטיינות זה מסע – הוא ארוך ומייגע ורצוף מכשולים ורומי יכולה להעיד על זה בעצמה. צריך להגיע על זה במלוא הרצון והנכונות להתמיד".

איך גורמים לילדים בני 14-15 להתעניין?

"מספרים להם על העולם, הוא מעניין ואני לא צריך להמציא שום דבר. גם בחדר הזה שאנחנו נמצאים כאן עכשיו, יש המון מעניינים כאן. צריך לספר דברים בצורה שירתקו".

היא רק בכיתה ט' והיא כבר מפתחת אפליקציות, לומדת מדעים ורפואה: "שמנגישים את זה בצורה של איך מתמטיקה משתלבת בחיי היום יום – איך זה מתקשר לנסיעה ברכב? איך זה קשור לאינסטגרם? אני לא מוותרת על כלום".

דני, איך זה משתלב עם הצורך להתמיד ולהצליח?

"אפשר להשתמש בהם כדי לקדם מצוינות, השלב הראשון במסע הזה זה מוטיבציה, ודרך הטיקטוק, אינסטגרם וכו' אני יכולה לעורר מוטיבציה ולהצית את הסקרנות והרצון לצאת למסע הזה. אני מקבל תגובות טובות כמו שבזכותך הלכתי להרחיב 5 יחידות מתמטיקה, ובזכותך הלכתי ללמוד את זה בתואר שלי".

האם מערכת החינוך בנויה לעודד מצוינות לתלמידים כמו רומי?

"התשובה הקצרה היא לא. מערכת החינוך מרגישה לי כמו מירוץ בלתי פוסק לעבר בגרויות וסימון וי. אני כן מרגיש שיש שיפור, אבל הדרך עוד ארוכה".

צפו בסרטון המלא מתוך נקסט ששודר בתאריך 6.5.22 >>