המרכז מפעיל פרויקטים מגוונים בתחומי חינוך, ספורט, רפואה, סביבה, וכמובן- חדשנות  שמטרתם לחבר את דור העתיד כבר מגיל צעיר לשאוף גבוה ולחלום בגדול. פעילות המרכז מממשת הלכה למעשה את מורשתו של פרס, כפי שהוא עצמו ניסח אותה: "בכל אחד טמון האדם החדשן אם רק נעניק לו את הכלים, הערכים וההשראה לכך, בכל אחד ואחת מכם יש פוטנציאל גדול יותר ממה שאתם מעלים על דעתכם -  תחלמו, תיזמו, תעזו, תחלמו תמיד בגדול".

שבוע מצוינות - מרכז פרס (צילום: באדיבות מרכז פרס)
צילום: באדיבות מרכז פרס

"כאשר הקמנו את מרכז החדשנות של ישראל עשינו זאת מתוך מטרה להקים בית בו יסופר הסיפור השלם של החדשנות הישראלית – כיצד הפכה מדינת ישראל הצעירה מארץ דלת משאבים לאומת החדשנות שהיא כיום אך ורק בזכות ההון האנושי  המצוין הקיים בה,  והמוחות המצוינים שפועלים בה לטובת מטרה אחת- ליצור עולם טוב יותר.
שבוע המצוינות - מרכז פרס (צילום: באדיבות מרכז פרס)
צילום: באדיבות מרכז פרס

המצוינות והצלחתה של אומת החדשנות קרתה ועדיין קורית לא רק בגלל הטכנולוגיה המתקדמת, אלא בגלל יזמים ויזמיות מכלל החברה הישראלית שאמצו את החדשנות כתפיסת עולם ודרך חיים. אנו מאמינות שכדי לבנות את דור ההמשך שלהם, יש לחנך לחדשנות כבר מגיל צעיר", אומרת תמי חי שגיב, סמנכ"לית חינוך במרכז פרס לשלום וחדשנות.  
_OBJ
במרכז פרס לשלום ולחדשנות, פועלים לטיפוח המנהיגות של המחר- המוני ילדים , בני נוער, סטודנטים, סטארטאפיסטים, ראשי חברות גדולות במשק, וגורמים מדיניים מכל המגזרים והתרבויות מקבלים שם כלים של מצוינות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, התמדה עיקשת וחסרת פשרות, ובעיקר הכח להאמין בעצמם ולחלום בגדול, לחשוב על רעיונות גדולים מהחיים אשר יתוו את הדרך לשיפור חייהם של אנשים בכל מקום בעולם.
_OBJ
בימים אלה מושק מרכז החדשנות *הוירטואלי* של ישראל – במסגרת חווית אונליין אינטראקאטיבית כל אחד ואחת, בכל מקום בעולם יכולים לקבל השראה, "לחלום בגדול" ולגלות בעצמם את מפתח החדשנות שלהם– מה שנקרא חדשנות פורצת גבולות!