בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון, במקום הכי יפה בגליל המערבי, כשהם מוקפים בפריחה ירוקה, באוויר צלול ובאווירה של עשייה מעוררת השראה, חיים פועלים, יוצרים מתאמנים, מופיעים ומארחים רקדני להקת המחול הקיבוצית.

בניהולו האמנותי של רמי באר, כוריאוגרף הבית והיוצר המרכזי ב- 25 השנה האחרונות, הגיעה הלהקה להישגים יוצאי דופן כאחת מלהקות המחול העכשווי הבולטות בארץ ובעולם. יצירותיו של רמי באר מאופיינות בשילובים ייחודיים של עיצוב בימתי, מוזיקלי ויצירתי, הפועלים בהרמוניה במופעים גדולים או בעבודות אינטימיות וקאמריות כאחד ויוצרים את האמירה הייחודית.

הכפר שוקק החיים מארח בכל נקודת זמן מאות רקדנים מכל העולם. הלהקה מטפחת רקדנים מצטיינים, מקדמת את הוראת המחול ברחבי הארץ, פועלת להעלאת המודעות לשפת המחול, מנגישה אמנות ברמה גבוהה וכן פועלת למען הקהילה הרחבה באמצעות פרויקטים חינוכיים דרך אמנות המחול. חבריה נרתמים רובם ככולם לפעילויות מגוונת כמו: תכנית ‘מסע מחול’ לרקדנים ולפרחי מחול המגיעים מכל רחבי העולם, מסלולי לימוד והכשרה במחול, פרויקט קורס קיץ, קבוצות מבקרות מהארץ ומהעולם ועוד. בנוסף הרקדנים שותפים בפרויקטים יחודיים כגון פרויקט רב תרבותי יהודי-ערבי, ילדים ונוער מאוכלוסיות מצוקה שונות ועבודה עם נערות ונשים בסיכון.

מצוינות בראייתו של רמי באר, היא חיבור של שלושה עוגנים מרכזיים:
* הכישרון, האש הפנימית, האישיות וההתפתחות של הרקדן כאדם

*הטכניקה והמיומנות של הרקדן המביאות לביטוי יכולות גופניות יוצאות דופן, מגוון טכניקות, וכד'

*הביטוי האמנותי- יצירתי האישי המאפשרים לרקדן לגעת בצופה בממדים רבים.

מדובר בתהליך ארוך שנים של גידול להקת מצטיינים מחוננים וכישרוניים בתחום. נדרש טיפוח הצד הנפשי-שכלי-רוחי יחד עם המאמץ הפיזי והדרישות הגופניות. חותמת המצוינות בקרב רקדני הלהקה נובעת מתוך חממה המטפחת את שלושת העולמות מהם נוצרים רקדנים מצוינים.  מהמיונים הקפדניים (כבר שם, נבחרים אלה בעלי יכולות מעולות שהתנסו בטכניקות מגוונות) , דרך מערך האימונים, המורים הטובים ביותר, הפיתוח של הרקדן כאדם ולצד אלה הרחבת הידע האמנותי לתחומים אחרים – מוזיקה, אמנות פלסטית, ספרות, שירה, תרבות, ציור, פיסול ודרכי הבעה של תיאטרון ושל  המילה הכתובה. עוד תורמים לתהליך העובדה שהרקדנים נמצאים בכפר המחול 24/7 - גרים ומתאמנים יחד (המיקוד הטוטאלי במחול, רמת חיכוך, לכידות, מיקסום של כל פרמטר בהבניית המצוינות)  והדגש ששמים על פיתוח הביטוי האמנות והאמירה הייחודית של כל אחד ואחת מהם. חשוב להבין שרקדן איכותי מחפש כל הזמן את הביטוי הייחודי שלו דרך מסע רגשי הדורש התמסרות, מסירות, התמדה, נחישות, תשוקה עמוקה ועבודה קשה ובלתי פוסקת.

ניתן לומר שמצוינות במחול עוסקת ביצירת אמנות הנוגעת ללבבות ולנשמות של קהל הצופים  ודורשת מסירות, עבודה קשה ותשוקה עמוקה לצורת האמנות הזו. את התשוקה הזו ניתן למצוא אצל כל אחד מחברי הלהקה כיחידים ובשילוב של כולם יחד, היוצר עולם ייחודי של  השראה, אהבה, הגשמה, יצירה ומצוינות.