שאלתם את עצמכם פעם מה המתכון המנצח לטלוויזיה איכותית, מצוינת ובלתי מתפשרת? בואו נתחיל מכך ש"מצוינות בתוכן" נשמע אולי כמו קונספט אמורפי, אך בפועל, הוא מכיל בתוכו עולם שלם של עשיה, תכנון, אסטרטגיה ותובנות הנשענות על הבנה עמוקה של צרכי הקהל והעדפותיו. תוסיפו לכך מחויבות בלתי מתפשרת להקדים ואף להכתיב את המגמות בתעשייה תוך אספקת תכנים ברמה גבוהה, ולכל אלה נצרף את ההכרה בחשיבות יצירת איזון בין תוכן לבידור. מה קיבלנו בצד השני של המשוואה:  פלטפורמה עוצמתית של השפעה והשראה לכל כך הרבה אנשים.

"למרות שעולם הטלוויזיה משתנה במהירות והיצע התוכן הוא בלתי נדלה, yes מוכיחה באופן עקבי מחויבות למצוינות", אמר יקי ז'אק, העורך הראשי של yes. "אנחנו עושים זאת על ידי הבאת מערך מגוון של תוכניות פורצות דרך וחדשניות לקהל בישראל, כולל תוכניות הפקות מקור ברמה הגבוהה ביותר,  המביאות למסך סיפורים שאף אחד לא העז לספר, עם יוצרות ויוצרים מעולמות שונים, המפגישים את הקצוות של החברה וגם את מרכזה, מערערות תפיסות מיושנות וסטריאוטיפיות ומעמידות במרכזן את האדם. הפקות שנעשות ללא פחד ומורא, ללא פשרה על איכות, הן הפקות שדגל המצוינות מתנוסס מעליהן", מסביר ז'אק.

ואם אנחנו בעניין מצוינות זה המקום לומר שהפקות המקור של yes הן בבחינת הפקות יוצאות דופן בתעשיית התוכן העולמי, הפקות שזכו בפרסים רבים בעולם, ושמו את ישראל והתוכן הישראלי לראשונה במרכז המפה העולמית.  מי אמר פאודה?

היבט נוסף של מצוינות בתכני טלוויזיה הוא גיוון וייצוג. yes חרטה על דיגלה אי הנצחת סטריאוטיפים על המסך, ויצירת נוף מדיה מכיל ואותנטי יותר לעולם בו אנו חיים. ב-yes מאמינים שמצוינות בתכני טלוויזיה כרוכה גם בהתמקדות באחריות חברתית וסביבתית, תוך בחינת נושאים דחופים המשפיעים על החברה והכוכב שלנו. זה לא כרוך רק ביצירת תוכן שמעורר שיחות, מעלה מודעות ומקדם שינוי חיובי, אלא עלינו להיות חלק מהשינוי.

וחלק מהשינוי הזה מוצא את ביטויו בפרויקט מיוחד:  דוקו יאנג. מדובר ביוזמה יוצאת דופן שנועדה לטפח את הדור הבא של יוצרי סרטים דוקומנטריים על ידי מתן המשאבים והתמיכה הדרושים כדי לפתח את כישוריהם ולהביע את היצירתיות שלהם.

שבוע המצוינות -yes- ז'אק
יקי ז'אק, העורך הראשי של YES

"במהלך שבוע המצוינות, אנו בyes- נתכנס יחד עם המשתתפים הצעירים והמוכשרים של דוקו יאנג באירוע מיוחמד שנקיים בפנימית הנוער הדסה נעורים. מפגש יוצא דופן זה יכלול סדנה בנושא מצוינות, בהשתתפות עובדי yes שנבחרו כמצטייני מנכ"ל השנה, ומגלמים את רוח המצוינות של yes. כדי לעורר עוד יותר השראה בקרב יוצרי קולנוע מתחילים אלה, הזמנו את השחקן המוערך יעקב זדה ("פאודה", ובקרוב בתפקיד הראשי ב"אלף") להיפגש עם הנערים והנערות בשיחה מעוררת מוטיבציה מתוך סיפור חייו המרתק. זאדה ישתף בחוויותיו ובתובנותיו, ויספק הכוונה חשובה לאין ערוך לצעירים היצירתיים האלה כשהם יוצאים למסע החיים שלהם", מסביר בגאווה ז'אק.


ולסיכום מבטיחים לנו ב yes: "מצוינות בתכני טלוויזיה היא תפיסה רבת פנים המקיפה מגוון רחב של אלמנטים, מגיוון וייצוג ועד לאחריות חברתית ויכולת טכנית. על ידי חתירה מתמדת למצוינות, אנו ב-yes מבטיחים שהתוכן שלנו יישאר רלוונטי, מושך ומשפיע, ומציבים את הרף לטלוויזיה איכותית בישראל ומחוצה לה".