בוקר ה-7 באוקטובר טלטל את המציאות הישראלית. בעוד ממדי האירוע מתבהרים, התגבשה ההבנה שהדבר הנכון, החשוב וההכרחי לעשות הוא לפעול ביחד ולתמוך אחד בשני כדי להגן על הבית ועל הקהילה.

חברת Max לא חיכתה - והתחילה לפעול כבר ב-8 באוקטובר. ״היה ברור שחייבים לפעול אחרת,״ מספרת מירית זלצמן אלוני, מנהלת אחריות חברתית ב-Max. ״בתוך הכאוס איתרתי את הצרכים הכי אקוטיים שנוכל לתת להם מענה, התארגנתי בזריזות והפעלתי יוזמות ומערך התנדבות עובדים רחב. התאמנו את האסטרטגיה החברתית שלנו כדי שנצליח להעניק תמיכה אמיתית למאמץ המלחמתי ולאוכלוסיות שהיו זקוקות לסיוע, מעידוד וחיבור עובדים להתנדבות ועד תרומות, הייתה פה דינמיות מטורפת וצמא עצום של העובדים להתנדב. זה התחיל ב-8 באוקטובר ומיום ליום רק הלך והתגבר״.

מירית זלצמן אלוני (צילום: שאולי לנדנר)
מירית זלצמן אלוני | צילום: שאולי לנדנר

מחויבים לתמיכה בקהילה - לאורך כל השנה

החזון החברתי הוא חלק בלתי נפרד מפעילותה של חברת Max גם בימים כתיקונם. ההתמקדות היא כפולה: ליצור אימפקט באקו-סיסטם המקומי, ולקדם עצמאות כלכלית בקרב אוכלוסיות שונות.

משרדי Max נמצאים בגבול בני-ברק ורמת גן, והחברה פועלת רבות באקו-סיסטם המקומי כדי להשפיע, לקדם ולתמוך באוכלוסיות מוחלשות, ״אנחנו פעילים מאוד בשכונת פרדס כץ, פועלים בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים של עיריית ר"ג ובנוסף כבר שנה רביעית שאנחנו מובילים את תוכנית ׳עיר בשינוי׳ בבני ברק״, מספרת מירית. ״המטרה היא לחזק עסקים קטנים, לקדם תעסוקה איכותית והתנהלות פיננסית נכונה במשקי הבית. אנחנו מתנדבים גם  בבתי ספר ומוסדות שונים באזור כחלק מהשגרה - לאורך כל השנה."

החזון לקידום עצמאות כלכלית מתבטא בהענקת ידע, כלים וכישורי חיים לאוכלוסיות  מוחלשות. ״אנחנו מקיימים תוכנית הכשרת עובדים למנטורים ומנטוריות פיננסיים למשפחות, בשיתוף עם עמותת 'חסדי לב': כל מנטור מלווה כחמש משפחות בשנה במשך 3-4 חודשים ועוזר להן להגיע להתנהלות פיננסית נכונה״, מירית מספרת. ״השנה עשינו פרוייקט מיוחד יחד עם 'חסדי לב' ובשיתוף העמותות ויצ"ו ו"באשר תלכי", תוכנית ליווי פיננסי לנשים נפגעות אלימות פיזית, מילולית וכלכלית יוצאות מקלטים, חילוניות, דתיות וחרדיות, שמקבלות ליווי והכוונה מקצועית כדי להצליח להתנהל עצמאית. ליווי דומה אנחנו נותנים גם לבוגרי עמותת ׳ילדים בסיכוי׳ בגילאי 18 עד 24, בוגרי פנימיות ובתי אומנה שאין להם עורף משפחתי. כבר שמונה שנים שאנחנו מלווים אותם, כל צעיר/ה מלווה על ידי עובד החברה למשך שנתיים, ומקבל תמיכה וסיוע בכל תחומי החיים שבחוץ - מציאת עבודה, לימודים, שכר דירה, פתיחת חשבון בנק - התמודדות עם החיים האמיתיים״.

עם כזו מחויבות לתרומה חברתית, אין פלא שחברת Max הייתה הראשונה ליצור חיבור עם עמותת 'עיגול לטובה'. מה זה אומר? בכל רכישה בכרטיס האשראי של Max בסכום שאינו עגול, סכום הקנייה מעוגל אוטומטית כלפי מעלה לשקל הקרוב - וההפרש ייתרם לעמותות בהתאם לבחירת הלקוח. אם למשל קניתם ב-34.80 שקלים, הסכום לחיוב יהיה 35 שקלים - ותרמתם 20 אגורות. נשמע מעט, ועבור אדם פרטי זה באמת בלתי מורגש - אבל במצטבר מדובר בסכומים גדולים ובתרומה משמעותית מאוד לקהילה.

כיום יש ל-Max כ-270 אלף לקוחות מעגלים, והחברה מעסיקה עובדים של "Call יכול" במוקד הטלפוני כדי לצרף לקוחות נוספים - כלומר, מעסיקה עובדים עם מוגבלות במיוחד כדי לצרף לקוחות למעגל התרומה לקהילה.

התגייסות לתרומה משמעותית לפי צו השעה

עם תחילת המלחמה חברת Max הבינה את גודל השעה ופתחה בפעילות התנדבותית מרשימה: כ-630 עובדים שהתנדבו ב-120 פעילויות התנדבותיות שונות. כמנהלת האחריות החברתית, היה למירית חשוב שהעובדים יתנדבו במקומות מסודרים שבהם התרומה של החברה יכולה להיות הכי משמעותית. ״זה היה כמו חמ״ל״, מעידה מירית. ״כל יום היו לנו שלוש או ארבע התנדבויות, ולכל התנדבות יצאו קבוצה או שתיים של 10 עד 30 איש על חשבון שעות העבודה. 36% מעובדי החברה שלנו התנדבו על חשבון שעות העבודה וצברו כ-5,500 שעות התנדבות מאז תחילת המלחמה. אנחנו פעילים מאוד גם בשגרה, אבל התקופה האחרונה באמת מטורפת״.

"התנדבנו עם משפחות וילדי מפונים, במרכזים למען משפחות החטופים, בהכנה של סלי מזון למשפחות, בסיוע לוגיסטי בבסיסי צה״ל השונים, בהכנת ערכות לחיילים שיצאו לשטח. השמשנו ציוד לפצועים ולמחלימים בשיתוף עם עמותת ׳יד שרה׳, וביקרנו פצועים בבתי חולים עם מתנות וכיבוד מושקע שהרים את המורל גם לחיילים וגם לצוותים הרפואיים." החברה שלחה מתנדבים גם לסיוע לאוכלוסייה האזרחית שספגה גם היא פגיעה, עם פעילויות התנדבות בחקלאות, שיחות טלפוניות שוטפות עם קשישים, ביקורי בית וחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה, ופעילויות הפוגה במרכזים לאנשים עם מוגבלות. בנוסף, היא שיפצה בתים של חיילים בודדים ומקלטים לילדים ולנוער בסיכון בשכונות הסובבות לה, מה שאפשר להם לא רק מקלט בטוח, אלא גם חזרה ללימודים.

מתנדבי מקס ביד שרה (צילום: דוברות Max)
מתנדבי Max ביד שרה | צילום: דוברות Max

"נוסף על ההתנדבויות, דייקנו את התרומות הכספיות לעמותות שנותנות מענה קריטי בשעת חירום מתחום הרפואה והבריאות, בריאות הנפש, הצבא, כוחות הבטחון, עמותות שנותנות סיוע במזון, עמותות שפעלו עם קהילות המפונים ומשפחות החטופים וגם לסיוע לעסקים קטנים של נשים יזמיות", משתפת מירית, ״וכשיש לעמותה את חותמת ההשתתפות בפרויקט ׳עיגול לטובה׳, זה כמו תו איכות. אז בנוסף לכל הפעילות החברתית גם תרמנו לכל הגופים החשובים הללו שעבדו בטירוף מאז ה-7 באוקטובר, ביניהם זק״א, איחוד הצלה, אנוש, נט"ל, ער״ן ועוד״.

הכשרת נבחרת המנטוריות הפיננסיות לנשים נפגעות אלימות (צילום: דוברות Max)
הכשרת נבחרת המנטוריות הפיננסיות לנשים נפגעות אלימות | צילום: דוברות Max

בעלי כרטיס אשראי Max? יש לכם הזדמנות להשפיע על העתיד

רוצים גם אתם לתרום לקהילה? אתם יכולים - וזה הכי קל שיש. הצטרפו ל - 270 אלף הלקוחות החברים ביוזמת ״עיגול לטובה״ - אפשר לעשות זאת בקלות באפליקציית MAX או בלינק הבא. ממוצע התרומה החודשית הוא חמישה שקלים: סכום בלתי מורגש עבורכם, אבל משמעותי במצטבר עבור אלו שזקוקים לכך.